hi dames, mijn nederlands is verschrikkelijk. maar ik zal proberen om te schrijven in het Nederlands. ik hoop dat je mijn vraag begrijpt. wat voor soort kleding gebruiken jullie voor 5 maanden baby binnen en buiten? nu het weer kouder. Ik kwam uit een tropisch land, dat is de reden waarom ik ben in de war :'(. gedurende de dag, mijn zoon dragen lange mouw rompertjes, korte mouw t-shirt en lange broek. als we naar buiten gaan, ik doe er een jas en voetenzak in de kinderwagen. Is dat te veel? in de nacht dat hij gebruikt lange mouw rompertjes, slaapzak ontmoette mouw, en lakentjes (kamertemperatuur 20). Is dat te laag? Ik waardeer uw hulp om het weer in dit land te begrijpen . Bij voorbat bedankt!
Als eerste kun je het beste kijken naar je zoontje. Echt heel erg koud zal je al snel opmerken Meestal is in de nek voelen een goede graadmeter. Voelt hij koud, dan kun je beter iets warmers aan trekken, voelt het te warm iets uit. Mijn jongens droegen en dragen meestal met dit weer een romper (oudste hemd + onderbroek), een longsleeve en lange (spijker)broek. Ik kan me goed voorstellen dat het voor jullie nu veel kouder aanvoelt dan voor bijvoorbeeld voor mij. Ik draag nu een t-shirt en lange broek. Daar zal je ook rekening mee moeten houden, jullie zijn warmer weer gewend. Ik denk dat wat je nu overdag aandoet goed is. Door zelf even in de nek te voelen kun je het zelf bepalen. 20 graden voor snachts is prima. En volgens mij wat je hem aantrekt voor snachts is ook prima. Elk kindje is anders, dus de ene heeft het snel warm en de ander sneller koud. Daardoor, en door klimaat verschil, zal niemand kunnen adviseren wat precies goed is voor je zoontje.
beste TS, het lijkt dat je je vraag hebt laten vertalen via google translate. Begrijp jij wel de reacties die wij schrijven?
Hoi Dames, Bedankt voor jullie reactie.Ik begrijp dat als je praat in het nederlands. Maar Nederlandse spreken / schrijven is helemaal anders dingen ( ja, helaas gebruik ik google translate ) Dank u well.Ik was onzeker en bang van onderkoeling en oververhitting voor mijn baby. uw informatie is zeer nuttig. Met vriendelijke groeten,
Ik gebruik nu al de winterslaapzak met lange mouwen van de winkel HEMA omdat mijn zoontje het ook snel koud heeft. Hij draagt daarin sokjes, rompertje lange mouw en pyama (kan katoen). Pas op met velours kleding, gebruik voor in bed vooral katoenen pyjama's. Door velours kan je kindje te warm worden. Buiten met wandelen of winkelen doe ik nu extra sokken aan, en een windjack. Overdag draagt hij rompertje en tshirt met lange mouw, en warme joggingbroek of spijkerbroek. Je kan in het nekje voelen van je baby of hij te warm of te koud is. Als het heet, zweterig aanvoelt, is hij te warm aangekleed. Succes met vertalen
Ik zou hem ook weer niet te warm kleden, dan kan hij de echte kou van de winter dadelijk niet aan...Ik doe hem een romper met lange mouwen en een pyama voor de nacht aan, met een dekentje over hem heen. Overdag alleen de romper met lange mouwen en een broekje met sokjes. Als het dadelijk echt koud is doe ik hem ook een slaapzak met lange mouwen aan . Succes ermee
averlhach, adi, mira75, floormax, harstikke bedankt voor jullie reactie. ik probeer om regelmatig op de hals van mijn zoon voelen. Nu eindelijk gebruik ik lang mouw rompertjes, pyjama, and winterslaapzak s'nacht omdat gisteren avond was 16 C in hij kamer zijn arm en hand was echt koud. Weet ik niet wat wordt winter dan. Miepje1983, ik spreek Indonesisch, Engels en Gebroken Nederlands
Gebruik je een speciaal merk? De meeste bedrijven die slaapzakken produceren hebben op hun website een overzicht van wat jouw kindje onder de slaapzak moet dragen. Dit zijn 2 voorbeelden: Are you using a specific brand? Most companies which produce sleeping bags have an overview of what would be best for your child to wear together with the sleeping bag. You will find 2 examples here: What to wear under a Gro bag | Guidance on safe temperatures | The Gro Company Baby Sleeping Bags for babies and toddlers : Baby Sleeping Bag Tog and Care Information : The Dream Bag from The Dream Bag