Sinds kort heeft ons mannetje van 10 maanden oud het bijten ontdekt. Ik weet dat ze allemaal wel eens een keer gebeten hebben, maar zo erg als onze jongste het doet heb ik nog niet meegemaakt. Het rare is dat hij alleen mij bijt, soms tot flinke blauwe plekken aan toe. Hoe moet ik dit afleren? Het is erg vervelend, want zodra hij bij me staat moet ik bedacht zijn op een hap van hem. wie heeft eventueel tips om het af te leren? Nee zeggen en hem wegzetten heeft geen zin, dat maakt hem niets uit.
Hier ook een bijter..maar vaak in de borst tijdens het voeden Ook af een toe een hap in je schouder inderdaad, maar dat gebeurt gelukkig niet vaak. Toch consequent blijven met nee zeggen en wegzetten? Desnoods in de box?
Ik zou hem echt wegzetten als hij bijt. Hij moet toch echt leren dat dat niet mag. Nu doet hij het alleen bij jou, maar voor je het weet ook bij andere kinderen of ouderen.
Oh jee dat is vervelend. Die van ons heeft ook zoiets, die krabt hard in je gezicht. En als je dan hard nee zegt gaat hij lachen en doet het nog een keer. Pfff... lastig hoor.
hier ook! ze pakt mn vinger, doet een schreeuwt je a la "aaaarhg" en bijt dan kort in mn vinger (of groteteen). ze bijt ook niet hard of lang vind t ook ergens wel schattig. ze heeft net sinds een maandje dr eerste twee tandjes ^^ Ik lees wel even mee voor tips