Bijten!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Female, 2 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

Female Niet meer actief

Sinds een week ofzo heeft Kynan er echt een handje van om in mijn tepel te bijten. En het doet echt gruwelijk veel pijn. Hij doet het echt onverwachts tussen het drinken door.
    Ik roep al hard 'nee' en haal hem onmiddelijk van me af.

Is hier verder niks tegen te doen? Hij doet het nu nl meerdere keren per dag, en het maakt het drinken geven minder prettig... :(

2. jacqueline16

jacqueline16 Actief lid

6 dec 2007
    315
    0
    0
    Zelfstandig ICT-er
    Zuid Holland
    Ik heb daar zelf geen last van gehad. (Niet van bijten, wel van hoofd achterover en tepel los laten schieten)

Maar ik heb er wel een tip over gelezen: meteen van de tepel afhalen (dat deed je al) en een poos wachten met voeden.
    Het schijnt dat ze het dan wel afleren..

Oh en al te enthousiast (boos) nee roepen schijnen sommige baby's juist wel grappig te vinden!

Nogmaals: dit is niet uit eigen ervaring, meer een tip die ik ergens heb gelezen.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik heb even voor je gezocht, want ik wist zeker dat er ooit tips langs gekomen zijn dus hieronder voor je de link, waarin enkele tips staan, misschien heb je er wat aan.

Hier de link

Succes, hoop voor je dat ie het snel af leert hoor!

4. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mijn zoontje heeft het ook een poos gedaan... volgens mij elke keer als er een nieuwe tand kwam. Maar nu heeft hij er dus 8 en bijt niet meer. Was dus echt een fase ofzo. Ik riep idd AUW! en haalde hem er vanaf...zei dan gewoon duidelijk nee, niet bijten en na ff te hebben gewacht ging ik dan weer verder.

5. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Jelte deed het een tijdje terug ook, toen kwamen er idd tandjes aan. Nu al een tijdje niet meer, dus het is hier ook weer wachten op nieuwe tanden. ;)

Volgens mij kan je er idd,naast wat je al doet, niet zoveel tegen doen.

6. Female

Female Niet meer actief

bedankt voor jullie antwoorden én de links, erg handig! We wachten af, vandaag ging het iig goed. Mss dat hij toch tandjes krijgt...

7. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    eerst deed ze bijten met alleen haar tandvlees, niet zo prettig maar echt pijnlijk was t ook niet.
    Tot ze tandjes kreeg........auwwie zeg.
    En hoe harder ik gilde hoe harder madam lachte, ze zat zelfs te schateren van t lachen...
    Kreeg van iemand hier de tip om niet te gillen, dus geen geluid te maken en toen was t vrij snel over.
    Tis even op je eigen tanden bijten hoor..

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Goed naar je kind kijken tijdens het drinken. Zolang een kind goed drinkt kan het niet bijten zonder zichzelf pijn te doen. Bijten doen ze pas als ze al zo'n beetje klaar zijn met drinken.
    Als je goed oplet kun je ze vaak voor zijn en losmaken voor ze bijten.

9. Mir75

Mir75 Actief lid

15 okt 2006
    113
    0
    0
    Goede tip, maar een beetje lastig als je kindje bijt meteen bij het aanhappen, zoals mijn zoontje deze week heeft ontdekt. Hij beet wel eens vaker, maar dan inderdaad aan het eind van een voeding. Nu lijkt hij meer in de testfase: wat gebeurt er als ik.....?
    Ik hoop ook dat hij het snel af leert, ben gisteren zo'n 8 keer hard gebeten. AU! Er zitten inderdaad ook weer tandjes aan te komen...

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Oei zeg mir75, pijnlijk lijkt me! Ik hoop dat ie snel snapt dat dat niet de bedoeling van mama's boezem is.

11. Ready

Ready Actief lid

31 okt 2006
    265
    0
    0
    Ik druk m altijd (maar zo vaak doet hij het gelukkig niet!) met zijn gezicht in mijn borst. Dan kan hij even geen adem halen en laat onmiddelijk verbaasd los. Helpt wel en het doet minder pijn dan in een schrikreaktie loskoppelen.

Deel Deze Pagina