Bijten...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Mowtom, 8 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ja nou is het hier ook zo ver...
    Jesper heeft het bijten tijdens de borstvoeding ontdekt....niet fijn.
    ik heb al geprobeerd om hem meteen los te maken als hij drukker wordt, boos te worden op hem. Maar niks helpt nog...
    Hoe lang duurt deze periode? Want ik zou het zo zonde vinden als ik moest stoppen. Ik geef nu alleen nog 's morgens een borstvoeding. Het duurt nu soms wel wat langer voor ik een toeschietreflex heb, daar wordt hij dus wat ongeduldigger van en bijt hij dus soms wel eens...
    Ik lig best wel gespannen in bed moet ik zeggen als hij gaat drinken...het is best pijnlijk namelijk...

Iemand tips?

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Mowtom: er is hier net een topic over geweest, je kunt hem hier vinden. Hier duurden periodes van bijten nooit lang. Had eigenlijk altijd wel een reden (verminderde productie toen ik ziek was geweest, niet snel een toeschietreflex krijgen)
    Ik zou zeggen probeer het nog even aan te kijken. Kan trouwens zijn dat je weer zwanger bent ? Of dat je ongi er aan komt ?

3. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Rustig nee zeggen en afkoppelen (als je dat nog niet gedaan had ;) ), en bij herhaling de borst even niet meer aanbieden. Het schijnt dat dit werkt.

Verder zou je, als het door het uitblijven van de toeschietreflex komt, en hij dit hardnekkig blijft doen kunnen kolven voordat je hem aanlegt totdat je toeschietreflex. er is. Maar kan me voorstellen dat je dat teveel werk vind.
    Verder zou je syntocinon spray kunnen gebruiken. Dit wekt de toeschietreflex op (binnen 2-5 minuten) en kun je dan van te voren even snel in je neus sprayen.

Boaz heeft sinds kort ook zijn eerste tandjes (zijn nog niet helemaal omhoog, maar al goed aanwezig) dus ben benieuwd of hij mij ook te grazen gaat nemen haha.

4. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ja die spray heb idd gehad toen ik nog deed kolven op het werk. Misschien die nog eens bestellen bij de ha. De mijne is al over de datum...mocht maar een maandje open zijn. Werking zal wel minder worden als ie te lang open is.

Verder probeer ik idd rustig nee te zeggen en koppel ik hem los als hij onrustigger wordt.

Nou hopelijk werkt het allemaal...anders...tja hij is al bijna 8 maanden. De 6 heb ik al gehaald, dat wilde ik tenslotte op zijn minst....maar ik vind het nog zo gezellig...

Deel Deze Pagina