De titel zegt het al.. Chloe kan zelfstandig zitten als ik haar neer zet, maar hoe stimuleer je haar het zelf te doen.. ?
Eigenlijk niet! Dat zijn dingen die ze vanzelf doorkrijgen en als ze er nog niet aan toe zijn lukt het gewoon nog niet. Ik heb van de kinderarts gehoord dat het best slecht voor het ruggetje kan zijn als je dit te vroeg stimuleert. lekker zelf laten uitvinden dus!
Komt vanzelf wel, Kylian kon pas zelf gaan zitten toen hij begon te kruipen ( zo rond de 9 maanden was dat) toen draaide hij zich in 1 keer wel op zijn kont (vanuit kruipstand). Groetjes Anita
Tijn ging pas vanuit zichzelf zitten toen hij 11 maanden was. Niet omdat hij niet stevig kon zitten, maar hij wist gewoon niet hoe hij dat moest doen. Tijn kruipt niet, dus vanauit kruip stand zoals de meeste kindjes was geen optie. Tot hij inene doorhad dat hij plat op zijn buik liggen, zijn beent onder zich kon doen en hoppa draaien op zijn kont! Sindsdien tijgert hij ook niet meer, maar schuift hij op zijn billen! hahahaha
rachelle gaat sinds een week of 3 vanzelf zitten. op een morgen was ze rond aan het kruipen en daar ging ze hopa van lig naar zit en zo gaat het nu de hele dag haha
Robin kan wel een tijdje uit zichzelf op haar kont gaan zitten, maar dat doet ze maar zelden. Ze zit het liefst op haar knietjes, ach ieder kind zo zijn of haar voorkeur !
Komt allemaal vanzelf, denk niet dat je dat kan stimuleren. En waarom zou je het eigenlijk doen? Alles op zijn tijd, komt vanzelf!
Ja idd komt vanzelf je kan het niet stimuleren. Mn dochter kon ineens in een week zitten, kruipen én staan!
Inderdaad je kan daar weinig aan doen. Armin kan ook wel zitten wanneer ik hem neerzet maar niet uitzichzelf. Terwijl hij al kan tijgeren, kruipen en zich optrekken tot staan. Daarom vind ik het ook wel gek dat hij dat nog niet doet. Hij zit alleen maar soms als hij in de box aan het staan is . Dan is het waarschijnlijk makkelijker via de spijlen. Maar het heeft allemaal te maken dat kind er gewoon aan toe moet zijn en dat ze het doorhebben hoe het moet. Armin kon eerst tijgeren maar ging ook steeds in kruipstand maar wist gewoon niet hoe hij verder moest. En ineens begon hij stapjes te maken.
Sinds gisteren zit mike zonder hem vast te houden. Alleen hij heeft nog niet door hoe hij zelf moet gaan zitten. Waren gewoon keer aan t proberen en langzaam liet ik hem los en voila hij zat. Maar verder stimuleren wij hem ook niet. Komt vanzelf. Kruipen doet hij ook nog niet. Gisteren zat hij dus in de box en tsja ineens valt hij toch, boem tegen de rand van de box en jah dan vinden ze het toch een stuk minder leuk hehe.