Graag gedaan! Maar nu even als moeder... ik heb er graag ruzie voor over als het gaat om de veiligheid van mijn kind. Het is geen kleine kans dat jouw kind gevaar loopt, die kans is gewoon ontzettend groot! Je kind wordt gewoon gebeten als het gaat zoals het nu gaat. Maar het is belangrijk dat je het goed brengt ja... niet aanvallend, maar je bezorgdheid uitend. Je mag wel best zeggen dat ze hun koppen in het zand steken. Je moet eerst je man achter je hebben staan en snel ook! Maar als ze jou niet serieus nemen dan sowieso nooit zonder jou naar hen toe. Maar als het niet lukt wat je ook probeert, dan rest je gewoon niets anders dan dat je kind daar niet meer over de vloer komt, hoe vervelend dat ook is. Dat is jouw verantwoordelijkheid als ouder. Je had het over voorgeschiedenis... bedoelde je dat met het bijten? Of heeft de hond eerder akelige dingen meegemaakt? Weet je iets over de andere honden in het nest? Wat is het eigenlijk voor ras? Veel succes gewenst!
@Sandana: Het is een kruising, maar ik weet niet meer tussen welke hondenrassen. Het lijkt voor mij (als leek) op een dobberman maar dan in het kleiner en met licht afhangende oortjes ipv spits. Met zijn verleden bedoel ik al de keren dat hij al iemand gebeten heeft. Tot nu toe ben ik de enige van de ganse familie die hij nog nooit gebeten heeft. Mijn schoonmoeder heeft hij al zeker 5 a 6 keer vastgehad. Mijn schoonzus al 2 keer. Mijn schoonvader ook al 2 keer. Niet te doen. Een week geleden was er een achterneefje hier van 3 jaar. Dat kindje was met een bal in de tuin aan het spelen. Hij schopt tegen de bal en de hond begint ineens heel hard vijandig te blaffen en stormt op hem af. Het neefje rende angstig naar zijn papa en de hond stopte... Ja, jullie hebben gelijk, ik ga dringend met mijn vriend spreken want dit kan niet meer. Ik wil niet de hele tijd bang zijn dat er iets gaat gebeuren. Zelfs als ik erbij ben kan het ook gebeuren, de hond loopt gewoon vrij rond. Wanneer hij bijt aan iemand, straffen ze hem ook niet, ze proberen hem dan gewoon even buiten te zetten. Maar ze handelen alsof ze er zelf dan ook bang van hebben, dat is het ergste. Die hond voelt dat gewoon en doet wat ie wil. Gaat in een hoekje beginnen grommen als ze hem een standje geven (verdedigend opstellen, trillend van emotie). Ze willen hem niet castreren, want dat vinden ze dierenmishandeling en ze willen er verder blijkbaar ook niet veel geld aan uitgeven om hem her-op te voeden. Zou trouwens niet veel helpen want ik denk dat zij moeten heropgevoed worden. Het zijn lieve mensen, maar ze kunnen geen dieren opvoeden, er zijn totaal geen normen.
Is het geen optie om op de zaterdag een´ruil´te doen? Je SO passen een paar uurtjes op jullie kleine en jullie een paar uurtjes op de hond. Jij blij want de hond is uit de buurt van je kleine, zij blij want ze kunnen lekker met hun kleinkind keuvelen.
Haha, dat zou idd ideaal zijn. Spijtig genoeg is dat heel moeilijk, ik heb namelijk 2 huiskatten en de hond heeft het niet zo op katten... Ook zie ik dit niet als een oplossing op lange termijn. Elke zaterdag op een hond letten is ook niet echt te doen. De hond loopt ook niet aan de lijn, ze zijn er nooit mee gaan wandelen dus je kan er ook niet mee buiten komen.
Ach, das balen! Dat wil je je katten ook niet aandoen en het is idd geen lange termijn oplossing. Dan toch gewoon het gesprek aan met je SO. Succes!
Ik zou gewoon zelf op bezoek gaan met de baby en erbij blijven. 2 uurtjes per week. Kind absoluut niet achterlaten. Hun hond is geen getrainde hond zo te lezen, maar gewoon een vrije hond die al zijn instincten nog heeft, geen baas heeft, alleen samen met je souders in 1 huis woont. Die hond hoort in een roedel thuis, of dient getraind te worden.
Die hond woont in een roedel. Met de schoonouders. Alleen is de hond de alfa en de SO de onderdanen. Als het evenwicht herstelt is en de hond zijn plaats weer weet is er niets meer aan de hand en kun je er een hele lieve hond aan hebben.
Gisteren er met VL over gesproken, met de nodige discussie uiteraard. Hij geeft me wel gelijk, maar weet niet hoe zijn ouders te overtuigen. Ik dus geopperd dat we kunnen zeggen dat het moet want anders kan de baby niet komen of toch niet zonder dat wij erbij zijn. Hij reageerde onmiddellijk dat we dat niet kunnen maken.... pffft Uiteindelijk gaan we het er vandaag weer over hebben en ik ga voet bij stuk houden.