BV opwarmen in prenatal opwarmer - duurt lang!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door loekie1981, 29 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loekie1981

loekie1981 Bekend lid

1 sep 2008
    578
    0
    0
    Office team manager logistiek
    t westen van brabant
    Vandaag even getest met gewone melk uit de koelkast, maareh eer het water op temp is ben je al een kwartier verder en na nog een kwartier is de melk pas op temperatuur! Dat zou betekenen dat je pas na een half uur flesje kan geven, nadat ie wakker is geworden om te drinken.. Een pannetje heet water gaat dan nog sneller.
    Het is voor ons alleen maar voor de oppas (2 dagen straks), maar ik was eigenlijk op zoek naar een snellere manier.
    Weet iemand of het kwaad kan de melk alvast een uur vooraf (geen verse melk) buiten de koelkast te zetten? Nou ja, ongeveer een uur dan, want met BV weet je nooit precies zeker wanneer ie komt ;)

2. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Hoi!

Wat mijn man deed was het volgende. Hij kookte water en deed dit dan in een bakje en dan de fles erin. Dan kwam het wel redelijk snel op de juiste temperatuur. Ik heb wel eens ergens gelezen dat dit net een heel goede methode is, maar voor ons heeft het wel gewerkt en het ging ook niet om heel veel voedingen.
    In ieder geval veel succes!

Groetjes Mariska

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.024
    6.768
    113
    zuid-holland zuid
    ik heb ook de prenatal flessenwarmer en na een kwartiertje is de fles hier echt warm hoor!
    Is die van jou misschien stuk? Misschien het knopje iets verder draaien?
    Het water is op temperatuur als het lampje weer uit gaat, dat is bij mij al na een paar seconden... daarna gaat ie afentoe weer aan en uit om het water op de goede temperatuur te houden.

Ik vond een kwartier ook best lang, maar het schijnt beter te zijn voor het behoud van de voedingsstoffen om langzaam op te warmen. Zelfs op het KDV hebben ze bij ons een flessenwarmer die er een kwartier over doet.

Als je kokend water gebruikt is het eigenlijk te heet en kunnen voedingsstoffen verloren gaan.

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik vond die hele flessenwarmer niks. Ik deed gewoon au bain marie opwarmen, is zo warm.

5. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Wij zijn fout, we doen het lekker in de magnetron. Voedingsstoffen gaan pas verloren bij 50 graden en dat wordt het nooit, en de eventuele hete druppels worden gemengd als we het overgieten in het flesje.

170ml doen we nu 70 seconden op 450 watt

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Idd, magnetron kan gewoon.
    Ik doe wel altijd elke paar seconden even zwaaien en idd zorgen dat het niet te heet wordt en dan is er niets slechts aan. Stuk makkelijker.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    't Gaat een stuk sneller als je de warmer wult met warm water.

8. Hier vond ik die flessenwarmer in het begin ook echt kutttt.. maar de knop moet precies op de goede stand staan en dan duurt het dus 5 minuutjes.

Deel Deze Pagina