Maag-darm virusje, hoe extra laten drinken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Popsel, 22 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Popsel

Popsel Actief lid

24 jun 2007
    281
    0
    0
    Hoi,

Net ons eerste huisarts bezoekje achter de rug. Meisje (Bijna 20 weken) had heel de dag haar flesjes teruggegeven met kokhalzen erbij, echt zielig om te zien.
    Mijn HA nam me meteen serieus en ik kon meteen komen: super! Dat geeft een vertrouwd gevoel.
    Ik heb haar net een zetpilletje gegeven, HA denkt aan een buikvirus.

Nu wil ik zorgen dat ze voldoende drinkt, maar hoe kan ik haar dit het beste aanbieden? Met alleen water neemt ze denk ik geen genoegen. Zal ik de fles meer verdunnen zodat het niet zo zwaar valt?

hebben jullie misschien tips?

Groetjes

2. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    He getsie zeg, is zoooo zielig om zo'n kleintje ziek te zien.
    Ik kijk met dat soort dingen altijd naar mezelf ( klinkt raar ik weet het hihi) maar ik hoef dan ook geen hele maaltijd in 1 keer maar ik lust wel kleine beetjes verspreid over de dag. Ik zou dus gewoon kleinere flesjes maken en die aanbieden en kijken hoe ze daarop reageert, als ze die binnenhoud heeft ze in ieder geval weer voedingsstoffen binnen en vocht(die heeft ze beide hard nodig om te herstellen)

Heel veel sterkte voor en met de kleine meid.
    Groetjes,
    Kim

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hier toen elk uur/2 uur een klein beetje verdunde fles geven. Dus bijv. 60cc water met 1 schepje. Als het goed gaat opbouwen en minder vaak en iets meer aanbieden.
    Beterschap!

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    en als ze al hapjes krijgt, fruit of groente, dan verdunde wij dat wat, voor wat extra vocht.

5. Popsel

Popsel Actief lid

24 jun 2007
    281
    0
    0
    Hoi,

Bedankt voor de reacties!

Het gaat ietsiepietsie beter met haar. Ze is gelukkig wel nog vrolijk maar wil liever niet alleen spelen en graag bij mama zijn. Vind ik niet zo erg hoor :)

Ze laat elke keer ruim 50cc staan en komt daarna ook eerder voor haar volgende flesje. Schema ligt hier dus even overhoop maar no problem. OOk krijgt ze weer een beetje voor het slapen terwijl ze eerst prima sliep van 19.00 tot 7.00 uur.

Het lijkt nu wel of ze er al aan gewend raakt dat ik lekker met haar kroel, speel en dat ze bij slaapt op de bank...... Dit doe ik normaal natuurlijk ook, maar ik wil ook dat ze alleen speelt. (Doet ze al moeilijk maar is een ander onderwerp) Ze slaapt ook wat moeilijker is, in de avond maar ook overdag.

Zou dit er ook mee te maken hebben en hoe leer ik deze gewenning straks weer af?

Groetjes

Deel Deze Pagina