Tuin leuk maken voor peuter

Discussie in 'Spelen' gestart door River87, 10 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. River87

    River87 Fanatiek lid

    28 nov 2016
    1.315
    1.063
    113
    Onze zoon is 2.5 en ik ben 23weken zwanger dus straks in het voorjaar begin zomer hoog zwanger.
    T lijkt me fijn al onze peuter dan in de tuin lekker kan spelen
    We hebben een schildpad zandbakje en loopauto en fiets en een tractor.
    Maar dacht aan misschien een peuter trampoline.. Maar dat lijkt me ook een sta in de weg..
    Picknickafeltje van hout of een buiten keukentje zo een modder keuken.. Maar die zijn of duur of zelf maken en we zijn beide niet heel handig.
    Een glijbaan? Maar is dat ook niet heel kolossaal?

    Wat hebben jullie en wat vindt je kind er wel of niet leuk aan?
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Wij hebben een speelhuisje, kleine glijbaan, een zandbak en fietsje/trekker /step etc.

    Stoepkrijt doet het hier goed, en een watertafel als het mooi weer is.
     
    River87 vindt dit leuk.
  3. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    Wij hebben een grote tuin dus veel plaats voor speelgoed

    wij hebben een zandbak, watertafel, trampoline, speelhuisje met glijbaan, grote speeltoren met glijbanen en schommels, loopfietsen, gewone fietsen, tractor en auto met pedalen, step, stoepkrijt, wip wap, speelgoed tuingereedschap

    Schommel zou ik niet aanraden als je zwanger bent want dan kan je de hele tijd gaan duwen :rolleyes:

    Water kunnen ze zich hier uren mee amuseren. Verfborstels en rollers geven en de muur/hek laten ‘schilderen’ met water, borstel en sponzen geven om dingen te poetsen, etc.

    modderkeuken maak je al snel zelf door gewoon een kist om te draaien en zand en water te geven met oud keukengerei (kringloop)

    Trampoline is hier een grote hit, maar wel enkel als ze er samen op zittend. Alleen vinden ze het veel minder leuk al.
     
    River87 vindt dit leuk.
  4. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.143
    1.940
    113
    Dit! De meest simpele dingen zijn vaak het leukst. Wat hier ook altijd een groot succes was (is), is picknicken, en binnenspeelgoed meenemen naar buiten. Lekker spelen op een picknickkleed of een groot strandlaken.
     
  5. River87

    River87 Fanatiek lid

    28 nov 2016
    1.315
    1.063
    113
    Thnx voor de reacties, we hebben een vrij normale tuin
    Op het grasveldje zet ik idd zomers vaak een tipi tentje neer en een wipwapje vd action

    Ik denk dat ik een houtenpicknick tafel neer ga zetten
    En dat van die kist met spullen vd kringloop vindt ik ook een hele goeie

    Schommel idd nog maar even niet ;)
     
    rijo vindt dit leuk.
  6. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.075
    3.516
    113
    Ik zou juist wel een schommel doen! Met 2,5/3 jaar kunnen ze echt al wel leren schommelen hoor, gewoon zo'n simpel plankje en laag bij de grond hangen.
    Een zand/watertafel is ook leuk of een waterbaan. Alles met water is meestal een hit ;)

    Als je de ruimte hebt is een trampoline echt een aanrader.
     
    River87 vindt dit leuk.
  7. DeniseMK

    DeniseMK Actief lid

    14 sep 2018
    110
    54
    28
    Vrouw
    Bij ons doet het keukentje in de tuin het heel goed, maar met mooi weer zetten we een klein opblaas zwembadje neer en heeft mijn dochter de hele dag plezier. Als het niet zo mooi weer is zetten we vaak een emmer met water neer, een gietertje erin en is ze de hele dag bezig met de plantjes water geven. Zelf vind ze dat het leukste om te doen zegt ze altijd.
     
    River87 vindt dit leuk.
  8. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    Klopt dat ze prima zelf kunnen schommelen hoor, maar geduwd worden door mama is 100x leuker :rolleyes:

    en dan krijg je dus gezeur (althans met mijn kinderen), ik duw nu dus met een timer :thumup: 2min duwen en dan moet mama echt even rusten :roflmao:
     
    River87 vindt dit leuk.
  9. River87

    River87 Fanatiek lid

    28 nov 2016
    1.315
    1.063
    113
    Haha slim
     
  10. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Wij hebben een trampoline, schommeltje (nu binnen en komt voorlopig niet tevoorschijn ;) ), loopfiets, soort hobbelpaard en zandbakspeelgoed. Maar geen zandbak :p vind ze ook leuk om met water mee te spelen. Ik wil ook wel een modderkeukentje, ze vindt het heerlijk om water van het ene in het andere bakje over te schenken.
    Verder zijn stoepkrijt en ballen ook leuk.
     
  11. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
  12. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Wij hebben een schommel (aan een balk tussen de schuur en de schutting in, dus ook geen sta in de weg), een glijbaan, een trampoline (1.80 in doorsnee) en een zandbak. Ook nog los buitenspeelgoed in een tuinkussen opbergbak. Daar zit nog in; stoepkrijt, hoelahoep, werpspel, bellenblaas, ballen, springtouw enz. Veel van de Action, omdat het toch maar 1 seizoen meegaat.
     
  13. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Hier enkel een balkon. We hebben een zandbak, een watertafel, loopfietsje.
    We zitten met smart te wachten op een huurhuis met tuin. Dochter is een echt buitenkind maar het balkon begint ze saai te vinden.
     
    Roodborstje2 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina