Ik ben een beetje wanhopig... We vliegen over een weekje (Lisa is dan 6,5 maanden) heen - 1h20 + 1h50 - en terug bij 7 maanden - 2h45 non-stop. En op geen van de vliegtuigen is het mogelijk om een babywiegje te bevestigen! Terwijl op de website van Airberlin duidelijk staat dat voor vluchten vanaf 90 min dat wel mogelijk is! :x Dus nu zit ik met het vraag hoe zij in hemel's naam gaat slapen.... Nu doet ze dat alleen liggend, in het bedje of in de kinderwagen. Soms in de maxicosi tijdens rijden, maar alleen als ze heel erg moe is, en als de maxicosi zo op de vloer staat, is het gelijk een drama - haal me eruit! Heeft iemand tips? Ik zit te denken om een babytarief naar een kindtarief om te boeken, wordt flink duurder maar dan heeft ze een stoel waarop de maxicosi kan en MISSCHIEN wilt ze daar toch slapen... Want ik kan me nauwelijks voorstellen hoe we haar anders moeten leggen. Op de knieën? Ik weet het niet meer...
ik begrijp dat je met Airberlin vliegt? wij hebben dat ook gedaan en je maxicosi mag niet mee het vliegtuig in... en ze moet gewoon op je schoot slapen maar je hebt wel speciaal voor ouders met baby's onder de 1 de eerste rij waar je mag zitten . je moet dan wel bellen met Airberlin en zeggen dat ze het wil en dan mag je koste loos daar zitten voor je man moet je wel 10 euro betalen . zo was het dan bij ons. onze dochter was ook die leeftijd toen we gingen vliegen met Airberlin.
Allereerst zou ik een klachtenbrief schrijven voor de verkeerde inlichting! Misschien willen ze een uitzondering maken? Maar goed, tis nu kort dag... Misschien heb je t geluk dat t net in een wakkere periode valt? Dan slaapt ze misschien wel ietsje minder dan normaal, maar dat is misschien nog te overbruggen? Ik zou denk ik geen kindertarief nemen, want je geeft zelf al aan dat je daarmee ook geen zekerheid hebt dat ze dan wel slaapt? Ik zou een speentje meenemen of een knuffeltje, iets waarmee ze thuis slaapt en dan toch liggend op schoot? Dekentje erover heen... tis hoe dan ook wel behelpen! Als ze echt moe wordt en in combinatie met het vliegen valt ze misschien toch in slaap, al is het een hazeslaapje? Echt een oplossing heb ik ook niet...
Wij hebben gevlogen met onze kleine man toen hij 6 maanden was (en 7 maanden bij terugreis). naar Australie maar liefst, dat was 12+10 uur zo ongeveer. Hij had wel een wieg, maar op een groot stuk van de reis heeft hij daar bijna niet in gelegen omdat er turbulentie was en dan mag het niet. Hij heeft bij mij op schoot geslapen. Hij kreeg een gordel om zijn buik die aan mijn gordel vast moest, en lag op schoot. Zo was hij in elk geval rustig en heeft hij ook wel wat geslapen. Het belangrijkste bij vliegen met een baby: blijf zelf rustig. Als jij gaat stressen word je kindje ook onrustig en dan wordt het een lange reis.... Het ergste wat er kan gebeuren is dat je kindje de hele reis huilt. Soms gebeurt dat, bijvoorbeeld omdat de kleine zere oortjes heeft. Je kunt proberen dat te voorkomen door iets te drinken te geven tijdens het opstijgen (en het landen), dat is meestal het meest pijnlijk. Als je BV geeft is dat natuurlijk supermakkelijk, maar ook een flesje kun je prima geven. Je kunt dan het beste zelf een thermosfles met warm water meenemen; tijdens het voorbereiden van de start heeft het vliegtuigpersoneel ws. geen tijd om je flesje op te warmen. Of ze doen het veel te heet waardoor je het niet kunt geven. En als je kindje huilt: trek je niets aan van boze blikken om je heen, JIJ kunt er niets aan doen. Blijf rustig en probeer je kindje te troosten, maar als dat niet lukt, lukt het niet. Jammer dan voor de mensen om je heen. Extra stoel voor maxicosi zou ik niet doen; dat is erg prijzig en niemand zegt dat je kindje dan wel lekker kan slapen. Heb je bij boeking aangegeven dat je met een baby reist? Het zou het fijnst zijn als je stoelen vooraan hebt, met meer ruimte voor je, zodat je niet zo opgesloten zit. En anders aan het gangpad. Succes!
Ik dacht ook dat hij niet zou slapen maar het viel heel goed mee. Ben reeds 2x op reis gegaan. 1 keer met 3,5 maanden en 1 keer met 6 maanden. Hij sliep goed op mijn schoot in mijn armen. Het waren telkens vluchten van minstens 3 a 4 uur heen en dan weer terug.
oja het was zo je mag wel een maxicosi mee mist je voor de baby een eigenstoel boekt maar dan moet het wel de maxicosi city zijn anders mag het niet. wij hadden geen city vandaar dat hij bij ons niet mee kon.
Gewoon lekker op schoot! Of op de knieën ja, zo lag mijn dochterje ook te slapen de laatste keer dat wij vlogen. Het gaat toch maar om korte vluchten, mocht ze niet willen slapen dan is dat toch ook geen probleem? Ik betwijfel of je je maxicosi mee zou mogen nemen al zou je het willen.
Bedankt voor jullie reacties! Ja, ze hebben voor ons al de eerste rij gereserveerd, dus dat is geen probleem. Lisa is trouwens niet dol op op schoot zitten, dat is het grootste probleem. Het liefst ligt ze of rechtop op een arm maar zittend doet ze maar 5-10 minuutjes en that's it Dus vrees ik dat we uiteindelijk lopend door de gang met haar op een arm gaan vliegen (ik weet dat het niet mag ) MC meenemen mag wanneer je een stoel boekt maar jullie hebben gelijk dat het weinig zin heeft als er geen garantie bestaat dat ze erin gaat slapen. Nou ja, tijdens stijgen en dalen ga ik haar sowieso een borst geven wegens druk op de oortjes, dus mijn hoop is dat als ze echt moe is, valt ze aan de borst in slaap (doet ze vaak als ze overstuur is). Pfff, spannend, he?
Ah, ja, ik heb een fleece voetenzakje voor de buggy gekocht, Lodger Bunker, dus neem hem gewoon in de vliegtuig mee, misschien lekker gewikkeld valt ze wel in slaap (de buggy mag tot de vliegtuig mee, gelukkig)
Bij ons was het vliegtuig niet vol en was er op heen en terugreis een lege stoel naast ons. Daar heeft ze heerlijk op geslapen.
Liggend op jullie schoot? Tja, vliegen is even aanpassen maar jullie vlucht is zo kort daar zou ik me echt niet druk om maken. Vind het wat anders als je 9 uur moet vliegen maar is het echt zo erg asl ze op die 3 uurtjes niet slaapt?
Ik heb even meegelezen omdat wij over 8 weekjes naar turkije gaan en onze dochter is dan 5 maanden.... Maar dat voeden bij opstijgen en landen is wel een goede tip... (voor de oortjes maar ook om lekker slaperig te worden) turkije is zo'n 3:45 uur dus dat komt dan net goed uit... En ja waarschijnlijk vliegen wij al om 05:15 dus dan moet ze toch nog wel slaap hebben
Afhankelijk van hoe moe zij is: soms raakt ze volledig overstuur als ze geen mogelijkheid krijgt om te slapen wanneer zij dat wilt AirBerlin heeft belooft een stoeltje naast ons proberen vrij te houden - maar kan ze daar zo maar liggen ivm veiligheid? Sorry, ik maak me echt druk omdat we echt een meisje van rust en regelmaat hebben, dus dat kan heel erg worden
Onze dochter van toen 11 maanden, heeft heen en terug (naar Gran Canaria) heerlijk bij haar vader geslapen. Normaal slaapt ze ook nooit ergens ander dan in haar bedje. Maar ging top!!
Mijn dochtertje sliep ook absoluut nergens anders dan in haar bedje. Niet in de Maxi Cosi id auto, niet in de kinderwagen, niet op schoot enzovoort. De eerste keer dat we met haar vlogen was ze 7 maanden oud. We vlogen naar Tenerife, was met een tussenstop bij elkaar geloof ik 5,5 uur. Ik had een extra stoel geboekt en de maxi cosi meegenomen. Ze was na een uur in het vliegtuig zo onder de indruk van alles (nr Schiphol, op Schiphol, opstijgen etc) dat ze voor t eerst in de maxi cosi in slaap viel. Geen pijn met opstijgen en landen etc. Na anderhalf uur werd ze wakker en heeft ze gewoon de hele tijd rustig op schoot gezeten enzo. Ze was in ieder geval heel anders dan dat ik haar daarvoor ooit gezien had. De gebeurtenissen maakten veel indruk en daarmee was ze echt bezig. Is me in ieder geval alles meegevallen. Wij vliegen heel regelmatig en ik kom zeer zelden een baby tegen die huilt in het vliegtuig. Het is eng de 1e keer maar de kans is heel groot dat ze heel anders reageert dan jij kunt inschatten vooraf. Succes en geniet van je vakantie!!
Demi slaapt normaal niet snel op schoot, maar wij zijn begin deze maand naar Kreta geweest (3 uur heen en 4 uur terug gevlogen) en toen heeft ze toch op schoot geslapen. De heenweg zat alles vol, dus geen stoel langs ons vrij. Ze heeft tijdens stijgen en dalen bij mijn man geslapen en tussendoor op schoot gespeeld. De terugweg vlogen we s'nachts en toen heeft ze de hele weg op schoot geslapen (toen hadden wij wel een extra stoel). Ik zou demi niet op de stoel langs ons hebben gelegd om te slapen omdat ik dat te gevaarlijk vind (demi is redelijk druk in haar slaap). Maar op schoot was goed te doen met het kussentje en dekentje dat we in het vliegtuig kregen voor haar.
niet te druk om maken, zeker niet op zo;n korte vlucht! Ik heb ook gevlogen met mijn zoontje toen hij 6mnd was naar mallorca.. hij is ook alles behalve een schootzitter maar het ging perfect! Overigens zaten er 18 baby's aan boord en er is er geen 1 die dehele vlucht gekrijst heeft o.i.d. Meestal gaat het reizen prima... succes & een fijne reis!
Wij hebben een tas gekocht die je kan uitklappen als een bedje. Toen we op de eerste rij zaten (is meer ruimte) hebbe we het bedje gemaakt op de grond. Lekker knuffels mee en door de lucht slapen ze heerlijk. Langere vlucht hadden we een echt bedje aan de muur. maar ja je hebt een korte vlucht. dus dan is die tas een uitkomst, het is een verzorging tas die je dus kan uitklappen. En als ze lege stoelen hebben zet je het lekker naast je neer. Fijne vakantie!