hoi allen, Jamie is nu 9 maanden en een echte drammer! hij heeft vaak driftbuien en wil altijd zijn eigen zinnetje doen. hier ga ik hard tegen in (ik weet hoe ik zelf ben geworden omdat ik altijd mijn zin kreeg) zonet had ik ruzie met mijn oma omdat ze vond dat ik het helemaal verkeerd aanpakte... ze zei zelf: als iemand dit zou zien zouden ze hem weghalen :S:S:S!!! (ze is wel een beetje van de oude stempel, maar vond dit heel erg om te horen!) hier het verhaal: een hele dag gespeeld en naar de speeltuin, in de zandbak ed dus hij moest echt in bad maar was al wat moe. hij in badje, lekker spelen. tot oma er dus bij kwam staan. toen wou hij eruit en ging hij dus staan. van mij mag hij "absoluut" niet staan in bad omdat ik dit heel gevaarlijk vind dus iedere x dat hij ging staan zette ik hem terug neer. met als gevolg dat hij dus ging huilen... ik pakte zeep en waste hem (hier was hij weer gewoon aan het spelen) ik heb hem afgespoeld, dit vond hij niet leuk maarja, hij kan moeilijk uit bad als hij nog helemaal onder de zeep zit (ook zijn haar) dus hem verder afgespoeld en toen meteen uit bad gehaald... mijn oma was daarna kwaad op mij omdat ik hem "dwingde" te gaan zitten... ze zei hij was bang en je dwingt hem en als een hoge pief dat ziet dan nemen ze hem weg :s hier schrok ik van omdat ik hier helemaal anders over denk... ik vind (ook al is hij maar 9 maanden) dat als ik zeg dat hij niet mag staan in bad, dat dat dan ook echt niet mag en dat ik er dan goed aandoe om hem terug te laten zitten en "op een normale" maar strenge toon zeg, Nee, in bad mag je niet staan. wat vinden jullie? was ik nu echt TE streng?
meid, jij voed je kindje op zoals jij dat wilt! Wat je oma zegt zou je een zorg moeten zijn, jij zit 24uur per dag met je kindje zij maar 1 uurtje. Als jij niet wilt dat je kindje gaat staan in bad en hem op zijn billen zet en daarbij dus uitlegt dat hij niet in bad mag staan vind ik dat niet streng.
ja, zo dacht ik er dus ook over. maar aangezien zij op zo'n manier te keer ging: net of was geen goede moeder, schrok ik er toch wel heel erg van. ik deed hem geen pijn ofzo. (zou ik nooit doen) ik doe het gewoon voor zijn eigen veiligheid... ook zei ze iets over het roepen. nouja, zijn noemt het roepen, ik noem het eerder mijn stem verheffen. jamie zit altijd aan de plantjes en ik riep daar straks Neej! en hij schrok *hij was ook heel erg moe, dat hij ervan ging huilen... je mag niet roepen tegen je kind. dan pakken ze hem van je af :S Nu vroeg ik me af of anderen ooit roepen tegen hun kindje? ik zal vast toch niet de enigste zijn die af en toe is "roept" of met andere woorden wat luider nee zegt?? kan er gewoon niet tegen dat andere mensen net zo doen alsof ik een slechte moeder ben, ik weet van mij zelf dat dit niet zo is namelijk
Hij is pas 9 maanden dus hij snapt helemaal niet dat hij niet mag staan. Tuurlijk kan je zeggen dat hij niet mag staan maar hij is dat zo snel weer vergeten , en hij snapt echt nog niet op deze leeftijd wat hij wel of niet mag. Dat je oma zegt dat ze hem dan zouden weg halen vind ik gemeen als ik zo eerlijk mag zijn Je probeert als moeder zijnde het beste te doen voor je kindje natuurlijk. Ik weet niet vind het moelijk om te zeggen dat je te streng bent maar probeer ook weer niet TE streng te zijn. Hij is nog zo klein dat hij niet beseft wat hij fout doet.
dat jouw oma zo tegen jou tekeer gaat tegen jou zegt denk ik meer over haar als over jou Ik gil niet tegen Jenna ofzo maar ik laat haar wel duidelijk weten als iets niet mag. NEE JENNA zeg ik altijd op een andere toon als dat ik bijvoorbeeld GOEDZO zeg, logisch want je bedoelt met beide iets anders. Ik kan het niet zo goed uitleggen lees ik maar ik denk dat iedereen we lweet wat ik bedoel ik vind het trouwens wel apart dat jouw oma zo reageerd, die is waarschijnlijk nog van het tijdperk dat het normaal was dat ze met de mattenklopper of liniaal op hun vingers kregen
ja dat begrijp ik. hij snapt het nog niet maar ik persoonlijk vind dat geen reden om hem maar te laten doen. ik ben veels te bang dat hij valt met zijn koppie tegen de kraan ofzo. maar hij weet het al wel hoor. zo ook als hij naar de stopcontacten kruipt, dan gaat hij expres extra snel zodat hij toch snel even kan proberen, terwijl hij al te goed weet dat hij het niet mag en ik hem snel achterna kom. vind het op sommige momenten zo moeilijk. ik wil streng zijn omdat ik weet dat het wel goed voor hem is maar aan de andere kant weet ik wel dat het ook nog maar een baby is... ik weet niet meer wat ik meot doen of hoe ik hem zelf moet opvoeden, bang voor reakties zoals de hare :S
Vind ik niet. Ik ben van mening, ondanks dat ze het nu nog niet begrijpen, dat wanneer iets niet mag het vanaf het begin niet mag. Dus niet eerst wel omdat ze nog klein zijn en het niet begrijpen en later opeens niet meer. Er komt een moment dat ze begrijpen "ow ja dat mag niet".
Ow, dan ben ik ook heeeel streng! Hier zijn hele duidelijke regels, dat vindt meneer natuurlijk niet altijd leuk maar ik ben er echt van overtuigd dat we daar uiteindelijk als gezin alleen maar baat bij hebben. In bad staan mag hier zeker niet (ondanks de anti slipmat) en ja, als ik vind dat hij in bad moet en haren moet wassen, dan moet dat ja...als ik dat van hem af zou laten hangen zouden zijn haren nooit gewassen worden, zou hij zijn beker nooit terug op tafel zetten, zou hij nooit netjes op de stoep lopen, afval in de prullenbak gooien en zijn eigen zooi een beetje opruimen. Een kind heeft regels nodig. Niet alleen zodat jij de dictator uit kan hangen maar ook zodat hij veilig opgroeit en een goede basis krijgt voor de grote boze wereld. Uch... Elmo heeft gesproken Volgens mij doe je het heel goed hoor!
ff offtopic Mag ik trouwens even kwijt dat ik jouw mannetje echt een snelle vind, 9maanden en al lekker aan het kruipen en staan! Jenna, 10 maanden, vind alleen zitten nog maar leuk verder doet ze niets, luie mutsa
Whahaha, dat dacht ik ook al hoor! 9 mnd en al los in bad en ook al staan etc...snelle Jelle! Misschien heeft hij juist wel een beetje rem nodig met zijn ondernemende karaktertje
pfff echt fijn dat mensen het met mij eens zijn! maar tegenwoordig is het echt absurt :S ik liep pas geleden door de stad en jamie lag weer te jammeren en te bokken want meneer wou niet in zijn buggy liggen. dus ik zeg ": jamie ophouden nu hoor, klaar nu: zegt een wildvreemde vent. Hey rustig he, of ik zal je is aangeven ??? dat jamie snel is kan je zeker wel zeggen!! met zijn 7 maanden kroop hij, en met 7,5 maanden begon hij zich overal aan op te trekken! nu gaat hij zelfs af en toe los staan! vind het af en toe te snel gaan! zal eens kijken of ik een mooie foto kan uploaden, of een filmpje
Ik vind dat je het goed doet hoor! Je moet grensen en regels stellen. Ik doe dat ook met mn meiden anders krijg ik dalijk van die verwende poppetjes die denken dat ze alles mogen en kunnen Daarom vind ik het ook een rare reactie van je oma! Eigenlijk had je als antwoord moeten vragen wat ze had gezegd als jij hem niet had gewaarschuwd en hij was gevallen.. Dan had je het waarschijnlijk ook niet goed gedaan. En waarom zou die het niet snappen? als je iets elke keer weer herhaalt dat hij iets niet mag dan weet die dat echt wel hoor. Ze leren en ontwikkelen zoveel dus ook wat niet mag. Je kan hem nu zn gang laten gaan maar iets afleren is veel moeilijker dan aanleren. Want hij zal het dan ook niet snappen want eerst mocht die die dingen wel en dan opeens niet meer.. Je hoeft niet te steng te zijn maar alvast aanleren kan echt geen kwaad.
hier was hij net 9 maanden in ballorig in roosendaal *grote speeltuin http://img190.imageshack.us/i/9maandenballorig.mp4/
Kinderen leren toch juist door herhaling. Sommige dingen die hier gewoon niet mogen, hebben nooit gemogen. Heb er nu dus geen gedoe over..aangeleerd gedrag. Uit zichzelf legt hij geen speelgoed op onze salontafel, maar lekker op zijn eigen tafeltje of op de grond. Nooit ruzie met hem om gehad, steeds gezegd dat het niet mocht en neergelegd waar het wel mocht. Zo voorkom je in mijn ogen juist heel veel strijd, als je meteen duidelijk aangeeft wat je wel of niet accepteerd. Elmo
ja echt een schatje he maar af en toe kan hij dus ook echt zijn buien hebben, dan vind je hem vast niet mee leuk njah, hij heeft het niet van een vreemde hoor! ikzelf heb 3 jongere broers en onze ouders hebben ons ook altijd redelijk kordaat opgevoed. zo wil ik het zelf ook doen. maar iemand die nog nooit haar stem heeft verhoffen tegen haar eigen kinderen (zo'n 70 jaar geleden) heeft het daar mss wel moeilijke mee... ben benieuwd wat mijn schoonmoeder morgen naar mijn hoofd zal slingeren... die hangen nu wss aan de lijn met elkaar.
ow, staat een ander filmpje dan dat ik bedoelde :S Imageshack - 9maandenballorig dit hoort hem te zijn.
ow het was ook nog eens de oma van je mannetje :S Lekker belangrijk wat je schoonmoeder zegt, nogmaals het is jouw kindje! Wedden dat ze over een jaar of 3 liever hebben dat je kindje weet wat nee betekend dan dat het vervelend kindje is dat altijd zijn zin kreeg
wow wat een bijdehandje zeg heerlijk! Hij lijkt, als hij zo staat en kruipt, veel ouders dan 9maanden
ja idd, maar vind het toch vervelend dat ze zo over mij denken. mijn vriend reageert niet echt op mijn verhaal. tjah, hij wil zijn oma en moeder natuurlijk niet zwart maken... hij was er op dat moment ook niet bij. zijn reactie: van mij mag hij gerust staan hoor. waarop ik weer woorden met hem krijg: als hij van mij iets niet mag en van hem wel dan weet jamie het ook niet meer... pfff