Vraagje, Ik heb 2 muren met patroon behang en 2 muren met effen behang. Nu heb ik uit overgebleven stukken patroon behang, wat patroontjes uitgeknipt om op de effen muur te plakken waar ook een muursticker bij komt... (is ie nog duidelijk?) Ik vraag me nu alleen af hoe ik die uitgeknipte patroontjes het beste op de andere muur kan plakken...? Smeer ik daar gewoon behanglijm op en klaar of is het niet zo makkelijk als ik denk? Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.....
Ligt er een beetje aan hoe glad de muur is waar je het op wilt plakken denk ik. Als het een hobbelige muur is, zou ik het niet doen, dan krijg je heel snel een hobbeldebobbel effect, ook met de muursticker. Als je een hele gladde muur hebt, kan het denk ik wel met behanglijm. Wij hebben het opgelost door een plaat MDF in de breedte op de muur te schroeven. Die plaat hebben we geverfd, en daarop zit heel strak de muursticker.
gewoon met behanglijm volgens mij. want als je over behang heen behangt gebruik je dat ook. (volg je me nog) Leuk idee trouwens!!!!
MDF plaat heb ik aan zitten denken maar wil manlief niet. Muur is aardig glad dus ik denk dat het wel gaat lukken. Taliaaa: Ik begrijp wat je bedoeld. Had daar zelf idd nog niet aangedacht terwijl ik vaak zat behang heb staan scheuren waar tot grote ergernis nog 4 lagen onder zaten! Thanks voor jullie reactie... Ik ga gelijk aan de slag als de sticker v/d week binnen komt....
Ik knutsel heel wat af en weet uit ervaring dat je voor papier alle soorten lijm wel kunt gebuiken. Ik zou gaan voor behanglijm. Tip: Ik heb zelf een mdf plaat gemaakt en deze heel laag op de muur gehangen. Zo ziet mijn dochter het goed want zij is natuurlijk veel kleiner dan wij. Het is tenslotte voor haar bedoeld.
Hebbben wij ook gedaan en is echt super leuk geworden!! De geverfde muur waarop de patronen (uitgeknipt uit behang) hebben geplakt was ene klein beetje hobbelig door de structuurverf. We hebben dit gewoon gedaan met behangplaksel en nu 2 jaar later hangt het er nog perfect bij.
Ik heb dit ook gisteren gedaan. Het waren kleine draakjes. Geknipt uit de voorbeeld behang stukjes wat je bij gamma en zo ziet. Ik heb het gewoon geplakt met prittstift. Ik weet niet of het lang blijft hangen maar nu hangt het super goed. Als ze loslaten kan ik altijd nog behanglijm kopen en opnieuw plakken
wij hadden behang, dit overgeschilderd dat het weer wit was! toen heb ik uit 3 rollen effe behangpapier rondjes (met verschillende groten) geknipt en met een tube kant en klaar behanglijm er weer op geplakt. zit nog steeds super vast, niet bobbelig en mooi!