Waarom werkt ie niet dan? Is ie wel actief op zoek naar werk? Een man die 24/7 lui is en alleen achter de pc wil zitten zal zomaar geen actieve vent worden denk ik! Wat zegt ie er zelf over als je vraagt wat voor papa ie zal/wil worden?
Nou mijn hubbie heeft een stoornis,en hij zal nog lang nog niet werken... Niet dat het niet werken een probleem is,maar zijn obsessie meer Want al werk je niet kan je heust wel actief zijn Hij zegt dat het wel goed komt...
hahaha Ik lig om sommige verhalen heerlijk in een deuk! vooral omdat het zo herkenbaar is mannetje is ook btje aan de slordige kant en btje lui en zegt ook altijd Ja doe ik zo (je snapt dus wel dat dat niet zo is maar vele dagen later ) Nu werk ik gelukkig partime en doe ik het meeste in huis en als ik dingen aan hem vraag doet hij het ook wel maar liever niet natuurlijk We spelen hier ook WoW (samen is het wel leuk om te doen en hij speelt het dankzij mij hihi) maar gelukkig gaat ie nog wel mee naar bed savonds (mijn ex speelde ook en die ging pas tegen 05.00 naar bed :S) en als we andere plannen hebben gaan die voor. Natuurlijk irriteer ik me er soms mateloos aan.. maar ik zou toch niet meer zonder hem willen En ik weet zeker dat als we eindelijk een beebje mogen krijgen hij er echt voor ons kindje gaat zijn ipv alleen maar achter de pc te hangen.
Tja dat ie niet werkt kan ie dus niks aan doen maar de obsessie om heel de tijd achter de pc te hangen,irritant!Mijn man zit s'avonds ook veel achter de pc maar dat is grotendeel voor zijn werk(eigen zaak,zelf de boekhouding doen)en daar baal ik soms al van.Ik zelf breng ook elke avond wel een uur of 2 achter de pc door maar dan is alles al wel gedaan in huis. Ach ja,niemand is perfect!
hihihi! Hier ook zo'n soort verhaal hoor. In het begin van onze relatie was het echt heel erg! Meneer zat in het leger en 1 keer in de 2 weken kwam zijn moeder schoonmaken (ik was toen nog niet in beeld). Toen hij uitgezonden werd, en ik toen inmiddels in beeld was, heb ik zijn huis samen met mijn moeder onder handen genomen. Je weet niet wat je ziet! Allemaal lege pizzadozen (stuk of 8) achter de wasmachine met stukken pizza erin! Maar goed, dat zal wel jongen alleen eigen zijn. Inmiddels zijn we bijna 3 jaar samen en is er wel iets veranderd. Hij heeft nog wel zoiets van hallo ik ben vrij dan ga ik toch niet schoonmaken, maar doet het dan wel. Wel beetje jammer dat ik hem telkens moet vertellen wat hij moet doen, maar ja. Dat zal ook wel niet veranderen. Hij ziet gewoon heel veel dingen niet! Koken kan hij niet, dus als ik klaar ben met werken (vaak ook later thuis ben) sta ik gelijk in de keuken het eten te maken. Hij doet dan daarna wel de afwas, die doe ik dus echt niet! De wc, douche, slaapkamer, stofzuigen, stoffen, dweilen, was, etc moet ik hem allemaal vertellen. Soms gaat dit met veel gezeur, maar ja jammer dan! Ik heb ook weekend en dan heb ik ook geen zin om 2 dagen lang te gaan schoonmaken! Ik probeer me er maar niet zoveel aan te storen, maar dit hangt ook weer van mijn bui af. Wij werken trouwens allebei 40 uur (hij vaak wel iets meer ivm overuren). Erg herkenbaar dit dus!
Ik zelf werk 40 uur of meer, en mijn weegschaalmannetje werkt ook veel! heeft 2 dagen in de week vrij.. Maar bij ons is het probleem, hij vindt dat hij bijna niet thuis is dus vindt dat hij minder hoeft te betalen geen huur enzo want hij is heir toch bijna nooit.. hij komt savonds rond half 12 thuis en gaat sochtends rond 12 uur weer weg.. En als ik hem vraag wil je wat voor mij doen zegt hij wat ga jij doen dan.. Hij heeft geen idee hoeveel werk het is om een huis schoon te maken en hij denkt dat ik na het werk op de bank zit.. Ik kan hem niet duidelijk maken dat het huis zich vanzichzelf niet schoonmaakt! Wat kan ik daar nou weer mee? Soms is het zo erg dat ik er geen toekomst meer in zie! Hoe wilt hij nou een toekomst zonder verantwoordelijkheids gevoel?
zo 1 heb ik ook gehad! ik had 2 kinderen.. en mezelf... en hij was zonder kinderen... en als ik zwanger zou zijn.. zou ik alle kosten... voor 3half moeten betalen... en hij voor ander half
Ook ik heb gelukkig een vriend die ziet wat er moet gebeuren in de huishouding.... okay, hij is 10 jaar ouder, gescheiden en met kind... en heeft ongeveer 4 jaar alleen gewoond. IN die tijd heeft hij het huishouden ook altijd alleen gedaan! Nu zit hij in de ZW vanwege een knie-operatie en doet hij derhalve ook meer in de huishouding, ik werk fulltime en doe dus minder. Wel doe ik eigenlijk altijd de boodschappen (hij gaat wel regelmatig mee hoor), strijken en bloemen watergeven is ook mijn taak. Verder doet hij de rest vrij aardig hoor: koken, afwassen, wassen (plus opruimen) etc. Daarnaast "doet" hij ook het grootste deel van de tijd onze honden en daar gaat natuurlijk ook aardig tijd in zitten. Maar .... hij kan er ook wat van hoor met de computer. Vooral stambomen uitpluizen ivm een toekomstige "partner" van ons teefje.
Eigenlijk ben ik de luie partner bij ons.. Mijn man werkt 50 u/pw en doet de boodschappen en kookt. Hij zet de vaatwasser aan en haalt hem leeg, denkt elke maandag aan de kliko en verschoont de kattenbak (ivm zwangerschap). Ik doe de was, stofzuigen en schoonmaken. Hij is nu al de hele dag aan het klussen en ik zit al uren te computeren... Elke keer neem ik me voor meer te doen, maar ik kan mezelf er niet toe zetten. Echt te erg voor woorden. Terwijl ik maar 28/30 u/pw werk.. Als ik kijk naar mijn zwager.. Die was ook nogal een flierefluiter en mijn zus dacht/hoopte dat hij wel zou veranderen als er eenmaal kinderen waren.. Niets was minder waar. Binnenkort gaat ze bij hem weg, omdat hij maar niet de zorg wil of kan delen voor 3 kinderen. (Dit is niet de enige oorzaak van het uitelkaargaan, maar telt wel mee.) Ik denk dus dat een man niet zomaar verandert.. Succes allemaal. Ik zal de aardappels alvast gaan schillen ivm mijn goede voornemen, meer te doen in huis!
Ohh meid...Ik leef met je mee... Maar heb ik het nou verkeerd?Hij is er toch een halve dag? 12 uur + 12 uur is bij mij nog steeds 24 hoor Jeetje wat een lamzak... Betalen van de huur doe je samen!Trouwends alles doe je samen! Het geld komt toch op 1 rekening lijkt mij! Sorry hoor maar dit vind ik zelfs tever gaan...
Geld komt niet op 1 rekening meneer krijgt het contant en ik op mijn rekening. Ik weet niet eens hoeveel hij verdiend en hij doet er erg raar over.. Hij geeft zelfs zijn moeder waar hij NIET woont geld! Voor mij is het ook 12 uur dat hij wel hier is, maar hij zegt dan slaap ik hoe had je het gedaan als ik er niet was dan.. Vanochtend weer ruzie gehad meneer komt aanzetten met 200 euro voor de hele maand (450 was afgesproken! Zoveel betaal ik namelijk ook, voor alle gezamelijke kosten huis eten etc. de rest betalen we gewoon zelf)
Meid, ben je niet bang dat nu jullie bezig zijn voor een kleine, dat hij straks gewoon niet te verantwoordelijkheid er voor gaat dragen? Als ik het zo lees, ziet hij niet in hoeveel alleen een huishouding al met zich mee brengt, laat staan je baan van 40 uur! Persoonlijk zou ik echt eens even een hartigwoord met hem spreken. Ik heb zelf ook veel ruzie met mn man gehad over geld en huishouden! Huishouden is nog niet echt veranderd, maar als ik het vraag, doet hij het wel als is het met moeite, maar daar zijn het dan ook mannen voor denk ik maar! Qwa geld, daar zit nu eindelijk naar ruim 2 jaar verandering in. En daarbij als je vriend het contant krijgt, dan zal hij waarschijnlijk " zwart " werken, ook daar zal hij eens voor op de blaren moeten te komen te zitten! Belasting is namelijk gek op zwart werkers! En als hij om onverwachte reden ziek word, dan kan hij ook geen ziektewet aanvragen of uitkering! Als hij op zijn werk valt, word het niet vergoed door de verzekeringsmaatschappij! Bedoel het niet lullig of negatief, maar zoals ik het begrijp ziet hij niet de verantwoordelijkheid van het samen zijn en samen leven! Mijn vriend werk ook hele dagen vanaf 04:00 tot 18:00 of langer, kortom hij is ook maar halve dagen thuis, om het maar zo te zeggen! Maar hij betaald wel de huur en deels de boodschappen. Of andere huishoudelijke zaakjes. Meis, dit gaat je denk ik straks opvreten! Liefs,
Heb je je wel eens serieus afgevraagd of deze relatie wel een goede basis is voor een kind. Hoe moet dat als jullie straks een kindje hebben? Laat hij jou dan ook alles alleen doen in het huishouden en betalen? Het lijkt mij dat als je samen een woning hebt dat je ook samen de kosten deelt. Je kunt het natuurlijk naar ratio doen, als de 1 veel meer verdient dan de ander , betaald ie ook meer aan de gezamenlijke kosten. Maar zoals het er bij jullie aan toe gaat lijkt me dat niet helemaal zoals het in mijn ogen hoort te zijn.
oh my godddd! dit is precies wat mijn mannetje (vriend...niet getrouwd) ook doet...komt thuis van werk, begroet ons en gaat naar boven achter de pc...komt eten (met tv aan grrrrr) en gaat na het toetje naar boven pc. uit zichzelf doet hij nooit zijn zoon in bad of legt hem niet in bed... Speeld niet of nauwelijks met hem, als ik thuis ben is het mijn zoon en niet de zijne.... Mijn schoonmoeder zegt dat hij als hij bij haar eet (omdat ik in ploegen werk en mijn vriend het wel makkelijk vind om bij zijn ma te eten zodat hij niet hoeft te koken) dat hij dan wel met onze zoon bezig is, en hem baddert en in bed doet.... ze zegt dat dat komt omdat ik toen ons zoontje nog klein was, hem niets gunde...ik deed alles met ons zoontje...ik eiste alle taken op...en zodra ik in de buurt ben durft mijn vriend niks over te nemen omdat hij bang is dat hij het in mijn ogen niet goed doet.... omdat ik hem (zo nu en dan) wel eens zeg : als je dat nou zo doet.....of .....hij vind het leuk als je met hem dit of dat doet....omdat ik dnek dat ik mijn zoon beter ken dan mijn vriend omdat ik meer thuis ben en meer tijd met hem doorbreng Ik had dit ook totaal niet verwacht...omdat mijn vriend ook zo betuttelend was naar mij toe toen ik zwanger was..... Ik denk ook dat de (bijna) 17 maanden borstvoeding ook geen positief effect heeft op onze relatie....maar ja ...we (mijn zoon en ik) vinden het heerlijk! succes...en mag er een wonder zijn dat alle mannen veranderen in lieve en zorgzame papa's en mannen
Wat heb ik een geluk als ik dit zo lees. Mijn vriend werkt 40 uur per week en stofzuigd, dweilt, doet de was, de vaatwasser, boodschsppen,etc ,en is ook pas 22 jaar. ( volgens mij heb ik een zeldzame man opgedaan haha.) @ paulien: ik ben het eens met de andere dames, als je nogineens mag weten wat hij verdient, en jou meer wil laten betalen omdat je meer thuis bent vind ik echt absurd. Wij hebben gewoon beide lonen op 1 rekening en wat kan ons het schelen wie wat betaald. De rekeningen worden er gewoon maandelijks afgeschreven. Je gaat bij het boodschappen dien toch ook niet bepalen wie er meer eet en zo diegene die meer eet meer te laten betalen. Hoe dien jullie dat dan met een babykamer? Ieder de helft omdat de kleine van jullie beide is? Ik zou nog eens een hartig woordje met hem spreken.. Liefs Daantje en succes meid
Sorry dat ik het zeg maar dit is echt niet normaal hoor.Als hij minder huur wil betalen moet ie maar naar de huurorganisatie gaan en uitleggen dat ie niet vaak thuis is dus dat ie minder huur wil betalen,dan zullen ze em daar ook in zijn gezicht uitlachen! Ik zou echt niet met zo iemand samen willen en kunnen wonen,hij zal ook echt wel goed eienschappen hebben maar zou d'r nog eens goed over nadenken of je wel een kind met zoiemand wil,ik vind dit nou niet zomaar iets om zomaar te laten gaan!
Spijt me heel erg om dit te zeggen,maar als hij al zo vreemd doet over zijn "loon" dan is er echt iets mis hoor! Ik typ "loon" tussen haakjes want dit ruikt ook als zwart werken! Als hij niet eerlijk is over zijn "baan" hoe goed is dan je relatie? Hij lijkt mij op een klein kind die zijn snoepjes niet wil delen!
Nou, 't zwart werken opzich is nog niet zo'n probleem opzich! Mits, dit een even tijdelijk is! Dat heeft mijn man ook gedaan, toen hij een jaar geleden zonder werk kwam te zitten, kon hij tijdelijk een baantje krijgen, wat weekelijks zwart betaald werd, maar onder tijdelijk versta ik 2 a 3 maand. En na 2 maand had hij weer "gewoon" werk! Maar betaalde ik de huur en zijn verdere kosten en kreeg het van hem terug en daar deed ik weer boodschappen van! Wij hebben wel een gezamelijke rekening, maar gebruiken 'm niet! Mn man betaald de huur, ik de boodschappen en verder betalen we onze eigen verzekering en mobile telefoon kosten zelf. Verder betaal ik de inboedel/brand etc. verzekering , aangezien alle meubels e.d. van mij zijn! Werkt voor ons perfect! En dat terwijl mn man twee jaar geleden met het geld smeet! Maar zal nu ook meerendeels komen, omdat we nu bezig zijn voor een wondertje! Sommige mannen gaan het " licht " nog wel zien! Heb hoop dames, heb hoop!
Ik vind het vreemd hoor... Waarom niet alle geld op 1 stapel gooien en niet eens denken aan van wie wat is? Vind het maar apart... "Samen zullen we alles delen,Jij een beetje meer dan mij?"
Mijn vriend werkt niet zwart, dat weet ik wel. Zijn baas doet alleen raar! Hij heeft gewoon op papier een contract etc. Het is niet zijn bedoeling om zwart te werken! Ik denk dat hij vaag doet over zijn loon omdat ik het niet goed vind dat hij geld aan zijn moeder geeft terwijl zij zelf ook geld verdienen etc. Ik heb inderdaad nagedacht over onze relatie, en op deze manier werkt het idd niet! Ik heb hem dit ook meerdere malen gezegt maar alles wat hij zegt is: Komt goed! wat moet ik daar nou mee? Hij zegt ik wil niet werken om alleen de huur enzo te betalen ik wil wat bereiken in mijn leven! Ik ben bang dat zijn ouders teveel bepalen voor hem, waardoor hij zelf geen keuzes durft en kan maken. Diep van binnen weet hij dat hij gewoon alles helft moet betalen etc. maar hij is bang, bang voor zijn ouders Wat kan ik daar aan doen? Het liefst wil ik ook alles delen gewoon op 1 rekening, maar niet op deze manier..