Zal ik de vraag van topicstarter maar beantwoorden dan.. Heb de rest niet gelezen, sorry meiden. Zal je meteen uit de droom helpen... Nee dat veranderd niet! Mijn man werkt ook veel en als ie thuis komt, dan geeft ie eerst mij aandacht, dan duikt ie achter de xbox. Aan het einde van mijn zwangerschap was het helemaal erg. Hij dacht, nu komt die kleine en dan kan ik niet meer spelen. Toen kwam die kleine, nou hij was echt de perfecte vader en huisman. Ik kon in het begin natuurlijk niet veel. Maar toen alles weer terug naar het oude was, voor zover dat kon natuurlijk, deed ie niets meer uit zichzelf. Hij is nog steeds een geweldige vader voor Sasha hoor, alleen heeft ie soms even een schop onder zn kont nodig. En het huishouden? Ach, die hoop heb ik al opgegeven. Hij werkt, ik niet. Mooi verdeeld toch?
Nou, het is niet zo dat je er echt wat aan hebt, het is meer zo dat je dat wilt horen c.q. lezen. Tuurlijk kan het ook zo gaan maar is dat ook wat je echt wilt voor jezelf en jullie eventuele kleine? Daar gaat het om. Ga je eerst kijken of het wel werkt met jullie relatie en dan pas een kleine of nu een kleine en dan verder zien...dat is de vraag. Maar goed, je gaf zelf al aan dat je even wacht en eerst even goed met je vriend gaat praten.
Ik bedoelde dat ik wat heb aan de tip om eens te vragen in een rustige bui hoe hij de toekomst ziet, ik vraag het altijd wel maar meer op een lullige manier! Het is niet dat ik iets graag op een bepaalde manier wil zien. Het is zoals het is en een situatie van een ander is niet van toepassing op die van mij. Wellicht kan ik tips van andere dames overnemen maar verder... Om te antwoorden op jou vraag nu een kindje of later: Ik ga vanavond praten met mijn vriend over deze situatie voor de rest is onze situatie helemaal goed. Het is ook niet dat ik het nodig heb opzich kan ik alles wel betalen maar het gaat om het princiepe. Ik ga hem uitleggen dat je ooit een stap moet zetten om volwassen te worden. Ik ben benieuwd hoe hij gaat reageren.
Paulien, ik hoop dat je vanavond een goed gesprek hebt, waar je vrede en duidelijkheid mee hebt. Ik snap ook dat je van hem houdt en volgens mij ben je ook wijs en verstandig. Jouw vriend zegt dat hij dingen wil bereiken, maar wat heeft dat te maken, met meer of minder huur betalen? En waarom houdt het in dat jij (ondanks dat je het kan betalen) alles moet betalen? Dan is het toch een beetje over jouw rug? Wij hebben samen een vast en hetzelfde bedrag wat we op onze eigen rekening mogen houden waar we geen verantwoording over hoeven af te leggen. ik hou van dure cremetjes en wil op vakantie met vriendinnen, hij heeft een dure hobby, dat kan mooi van onze eigen centjes. (We hebben dus een gelijk bedrag, onze salarissen zijn niet helemaal gelijk dus de 1 betaald iets meer dan de ander. Maar we leven samen en delen samen. Ik kan mij voorstellen dat wanneer hij een nieuw project wil beginnen of een eigen zaak, dat hij minder gaat betalen (in goed overleg), dat vind ik niet erg, je helpt elkaar je dromen uit te laten komen en we kunnen daar later ook profijt van hebben. Maar van jou vriend klinkt het gewoon niet eerlijk en vindt hij het wel makkelijk, dat jij alles doet en verzorgt (net als bij moeders thuis) en de vraag is of dat wel ooit veranderd (of hij wel wil dat dat veranderd). Ik had ook ooit een vriend die riep: Komt goed, komt goed. Nou het kwam niet goed. Had alleen maar heel veel frustratie waardoor de liefde van mijn kant toch wel overging... uiteindelijk. Nu jaren na de breuk (hij zit nog in dezelfde kennisenkring als ik) zit zijn huidige vriendin met hetzelfde probleem. Samen huis gekocht, Hij heeft een dikke schuld, zij kan betalen.. Ik wens je heel veel succes vanavond en hoop dat je eruit komt. liefs
Bedankt voor jullie lieve reacties! Ik hoop ook dat ik een goed gesprek ga hebben. Weet je wat het is als hij reeel nadenkt dan kan ik er ook vrede mee vinden. Maar hij wilt een kabab zaak openen in Zutphen waar al stuk of 10 kabab zaken zitten! Dat kan gewoon niet en van welk geld hij het wilt doen? Joost mag het weten.. Dan wilt hij weer autos handelen dan weer dit dan weer dat.. Als hij nou 1 droom had, die reeel was, waar ik mee kon helpen, waar hij zijn energie insteekt, wat haalbaar is, wat leuk is, wat helpt voor onze toekomst dan helemaal perfect tuurlijk mag hij dan op dit moment minder betalen maar nu.. Nee nu niet! Hij wilt te veel, en te weinig doen! Hij denkt dat geld verdienen makkelijk is. Als ik hem zeg dat wat voor een zaak je ook begint je eerst moet investeren en daarna pas winsten behaald verklaard hij mij voor gek en zegt hij nou bij mij niet.. Maar ik weet wel beter! ook dit soort dingen kan ik hem niet aan zijn verstand brengen! Waarom leeft hij in een droom, en kan hij de realiteit niet zien?
ik duim vanavond met jou mee! en hoop dat je dromen uit komen! zou hhem enigsins wel even voor het blok zetten! probeer hem misschien een termijn te geven om na te denken.. en vooral een OPEN boekje te geven! succes!
Haha daar hebben meer mannen last van geloof ik... Dat is vaak omdat ze of nog jong zijn of dat ze tot nu toe alles in hun schoot geworpen hebben gekregen, of verwend zijn van huis uit. Of dat wanneer ze in de problemen zitten een ander ze oplost. Pas wanneer jezelf eens opdraait voor consequenties of wat levenservaring hebt, kan dat veranderen. Mooi dat hij dromen heeft, maar laat hem maar met een echt plan komen, waar hij zich een tijdje aanhoudt. Want van wisselingen komt natuurlijk nooit iets van de grond zoals jezelf zegt. En wanneer je echt een eigen zaak wil zal hij toch met een goed bedrijfsplan naar bank moeten, want dat kan je bijna nooit uit eigen zak betalen. Maar hoe je hem dat duidelijk moet maken? Weet niet of dat kan soms willen ze dat gewoon niet horen en dan sta je met de rug tegen de muur (ken je niet iemand die ooit voor zichzelf is begonnen, die eens met hem kan praten over wat er allemaal bij komt kijken?). Laat je ons de afloop weten?
Ik laat jullie zeker de afloop weten.. Ik hoop dat hij een beetje gaat nadenken want anders weet ik het ook niet meer hoor Fijne avond allemaal!
Jeetje, heb alles even gelezen en wat een verhaal is dit zeg! Heel veel dingen die ik tegen je wil zeggen zijn al gezegd. Ik wil je dan ook heel veel succes wensen vanavond en blijf voor jezelf kiezen, hoe moeilijk dat ook is! In sommige gevallen is het misschien beter om je gevoel uit te zetten en een keuze te maken op de realiteit. Dit zeg ik wel heel makkelijk, maar makkelijk is het zeker niet. Ik heb ook vaak genoeg gekozen met mijn gevoel en ben daar niet altijd beter van geworden. Nogmaals heel veel succes en maak de keuze die JIJ verstandig vind, niet hij of een ander. Groetjes Lexy
wat heb ik dan een geluk mijn man kookt elke avond, doet de was terwijl hij kookt. vouwt het op en legt het weg. stoft, stofzuigt en dwijlt. hij doet eigelijk alles wat ik ook doe. zonder dat ik het ook maar hoef te vragen. hij houd absoluut niet van rommel. daarintegen ben ik juist een rommel kont. als ik dit zo lees lijk ik de man in het verhaal en mijn man de vrouw . maar ik doe ons zoontje bijna elke avond in bad dat doet mijn man bijna nooit.
Haha Ik zie al veel weegschalen voorbij komen en stieren die slordig/lui zijn dus ik zie een patroon zich ontwikkelen
@Puzzy: Héhéhé ik ben weegschaal en heel netjes hoor haha. Mijn ventje is schorpioen en een enorme rommelkont... @Paulien: Het was ook niet lullig bedoeld verder hoor, ik heb alleen het beste met je voor. Ik hoop écht dat je eruit komt vanaaf en dat hij eraan wilt werken samen met jou. Enne....over eigen zaken gesproken...zal ik eens met hem praten? Ik heb in April '08 mijn eigen salon geopend en ik draai nog steeds geen winst terwijl ik al redelijk begin te lopen. Nog niet zoals ik zou willen maar daar is tijd voor nodig en nog véél meer. Sterkte en suc6 meid!
Hallo Dames, Helaas Helaas Niet goed kunnen praten meneer is te koppig! Ik zeg je mag kiezen tussen hier of weer terug bij je moeder.. We wonen samen dan moet je alles samen betalen! Hoe wou je dat doen als je een kindje hebt, oh ik heb geen zin om geld aan je uit te geven dus loop maar een week in dezelfde luier? Toen werd hij kwaad en zegt hij ja je doet alsof je me van de straat hebt afgeplukt en dat ik nergens terecht kan! Ik heb jou niet nodig! Waarop ik dus zeg: Ga dan weg, als je me toch niet nodig hebt! Hoe zie jij je toekomst zegt hij ik wil met je trouwen, dus ik zeg en dan mag ik zeker zelf me verlovingsring betalen en toen begon hij te lachen en weer zeggen het komt wel goed waarop ik dus boos antwoorde laat maar zitten het komt niet goed als je geen actie onderneemt je gaat binnen een week kiezen wat je wilt en veranderingen laten zien anders ben ik er klaar mee! Ben toen maar gaan slapen
@Paulienn ik heb heel het verhaal zitten lezen. Balen hoor dat je vriend zo reageert. Ik weet hoe moeilijk het is om hierover een beslissing te maken. Meid doe rustig aan laat je niet opjagen en volg je hart. Alleen zou ik even rustig aan doen met je baby plannen. Alleenstaande moeder is ook niet alles.. Succes! ((((((Dikke knuf ))))))