Ik wacht ook inderdaad nog met mijn moeder plannen.. Weet op dit moment ook niet goed wat ik moet doen.. Praten heeft toch geen zin want hij luisterd niet en hij denkt dat het wel weer goed komt.. Maar hoe maak ik hem duidelijk dat ik er echt klaar mee ben? Want hij denkt dat alles altijd wel weer goed komt, en ik wil hem ook niet kwijt maar toch zo kan het niet verder!
Jee wat kl*te zeg dat het zo gegaan is. Ik denk omdat hij weet dat jij hem toch niet kwijt wil e.d ,hij zelf denkt dat het allemaal wel mee zal vallen met wat je zegt. Je voegt toch geen daden bij je woorden...zo denk ik dat hij denkt. Pff, moeilijk hoor meid, maar wel goed van je dat je het geprobeerd hebt. Over een week weer erover beginnen en laten merken dat het je menens is.
wat voor afkomst heeft jou parter? niet negatief hoor maar surinamers leven in surinaamse tijd.. en is familie alles! alles komt ook goed... en zijn gewoon heel makkelijk! maar dat is cultuur verschil vndaar ik vraag....... wat voor afkomst hij heeft
wat voor afkomst heeft jou parter? niet negatief hoor maar surinamers leven in surinaamse tijd.. en is familie alles! alles komt ook goed... en zijn gewoon heel makkelijk! maar dat is cultuur verschil vndaar ik vraag....... wat voor afkomst hij heeft
Herkenbaar meid! De mijne reageerde ook keer op keer: Komt wel goed, komt wel goed! Maar dat kwam het niet, want maand naar maand hadden we weer de zelfde discussies! Bij hem zijn de ogen op gegaan op het moment, dat ik de tassen, televisie, laptop etc op de stoep stond! Hij was helemaal in paniek, want zo ver was het nog nooit gekomen! Zelf was ik zo kalm en relax! Hij kwam in tranen bij me en wilde dit niet! Ging mee terug naar binnen, waar we een goed gesprek hebben gehad! Hij deed zijn verhaal en ik deed de mijne! Sinsdien houdt hij rekening met mij en spaart hij 400 euro per maand! In het huis doet hij nog niets, maar daar maak ik me niet druk over, want als hij het doet, dan is het vaak toch niet goed Misschien heb je wat aan mijn verhaal! Hoop dat je vriend bij draait en dat hij zijn verantwoordelijkheid eens gaan nemen! Niet alleen voor jullie toekomst, maar ook voorzichzelf!
@Paulienn,als ie niet wil luisteren mischien is het dan een idee om em een brief te schrijven.Mischien niet helemaal zoals je het wil maar je kan er wel goed je gevoel ik kwijt (ik dan) en hij kan em op zijn gemak lezen wanneer hij wil.Dan kun je na aanleiding van die brief een gesprek hebben,mischien maakt het dat makkelijker voor hem.
dit loopt toch een keer fout als het zo blijft gaan.. dit hou je gewoon niet vol, en het lijkt er ook niet op dat meneer nog ooit gaat veranderen.. ik heb ooit precies hetzelfde gehad met een turkse vriend.. puur een cultuur verschil.. bij hem was zijn opvatting over het huishouden en andere zaken zo ; de vrouw moet alles doen, en de man mag de hele dag lamballen (begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat dit bij alle turkse mannen zo is, maar bij hem dus wel) en familie was voor hem heilig, en verkoos zijn familie dus ook makkelijk boven mij.. zijn familie hield niet van blonde meisjes want die associerde ze met *** dus mocht ik daar nooit binnen komen.. op een gegeven moment heb ik een keuze voor mezelf gemaakt.. ik vind mijn normen en waarden nog altijd belangrijker dan liefde voor iemand die me mijn eigen normen en waarden niet laat behouden ik zou eruit stappen nu het nog kan als hij niet verandert ( als je straks een kleine samen hebt en het gaat niet meer, probeer je misschien bij hem te blijven puur voor de kleine) na die relatie van toen heb ik nu al bijna 4 jaar een vriend waarmee ik binnenkort ga trouwen, die echt door dik en dun voor mij gaat, en ook actief meehelpt in huis, alles deelt, en mij respecteert om hoe ik ben, en nu pas denk ik ; wat ben ik stom geweest dat ik het 1,5 jaar met die andere hubbie heb uitgehouden ik wil je heel veel sterkte wensen, want ik weet hoe rot je je voelt liefs
Mijn vriend heeft een bosnische afkomst (moslim geloof) en ik weet ook zeker dat het aan het cultuur ligt etc. Ik ken hem al meer dan 10 jaar! heb samen met hem in de speeltuin gespeeld en heb in juni 4 jaar een relatie met hem, woon nu bijna een jaar samen.. Mijn moeder heeft mij in het begin heel erg geholpen met de huur etc. maar dat moet ik ook allemaal terug betalen.. Het huisje staat op mijn naam, ik heb alle meubels etc betaald, dus het zal een beetje raar zijn als ik opeens op straat ga staan.. Ik hou het gewoon een week vol, dan maar ruzie! Tenzij hij bij draait dan he..
Hier het zelfde hoor meid! Ook alles wat bij mij in het huis staat is van mij! Mn hubby heeft alleen een waterkoker en een paar vissen + zn kleding! Ons huisje staat op beide namen, maar toen dat wij zo'n ruzie hadden wilde hij dat ik zou gaan! Ga dan niet hoog of laat springen, want wat heb je aan een huis zonder spullen? Maarja, wat heb je aan spullen zonder een huis Maar inderdaad, als het op JOU naam staat, dan heeft hij pech! Mijn eerste woning stond ook op mijn naam en hij is er bij in getrokken! Nu hebben we een grotere woning en staat ie op beide namen!
he meid.. ja beetje raar om idd. zelf weg te gaan misschien een tip....... bij de action goedkope sloten en dan sloten vervangen dat hij niet meer in "JOU" huis kan komen.. misschien zet dat hem aan het nadenken als hij inmiddels niet na gedcht heeft en niet wil praten...
opslagruimte is snel gevonden toch? voor jou spullen? huis zonder spullen is wel erg koud en eenzaam heb het huis op mijn naam.. en hebben alle spullen nieuw gekocht van zijn rekening.... hij was mij te snel voor met pinnen maar ik weet zekers... mocht het niet tussen ons gaan.. gaat hij weg... en zal hij de spullen lten staan
Ja, dat is waar een opslagruimte is snel gevonden! Maar gelukkig hebben we die nare tijd achter ons gehad! Wij zijn er samen uit gekomen en zijn nu gelukkiger dan ooit te voren! Een relatie is nou eenmaal niet altijd perfect! Zelf heb ik altijd in mn achterhoofd, zou wel weg kunnen gaan bij manlief, maar wie zegt dat de man daarna weer niet zijn problemen heeft?! Dan blijf je in een visuele cirkel! Geen mens is perfect! Maar in een relatie moet je passen en meten en geven en nemen!
absuluut ben het ermee eens! niemand is helemaal perfect! al heb ik soms mijn twijfels over mijn eigen man kan werkelijk geen 1 ding verzinnen wat mij tegen zit bij hem.. heb nare relaties gehad misschien is het ook wel een feit dat je dingen anders in ziet! maar heb geen ding in hem wat ik zou willen veranderen en andersom ook niet.. dus misschien bestaat het perfecte relatie toch!
En dat is het gene wat nu moet gebeuren passen en meten, geven en nemen (A) dat wil ik hem laten zien.. Om nou sloten te vervangen vind ik een beetje overdreven.. Hij is nog welkom en alles alleen moet hij mee betalen :S ik heb ook de sleutel van mijn moeders huis zonder dat ik betaal
Nee, nu heb ik ook geen dingen die ik meer aan heb zou willen veranderen, want alles wat een probleem was, dat is veranderd! Het enigste wat ik zou willen is dat hij niet overal zn zooi laat slingeren, maar dat maakt mijn man, mijn man! En wat ik het fijnste vind in onze relatie! We kunnen alles tegen elkaar zeggen, wat we wel of niet fijn vinden! Ook op seksueel gebied, maar ondertussen voelen we elkaar perfect aan!
dan ben jij net zoals mij een gelukkig persoon! en rommel...... weet je.. ben in de loop der jaren erg makkelijk geworden.. ben ik moe na dag werken.. de rommel loopt gelukkig NIET weg.. en anders doet man-lief het wel!
Hoe oud is je vriend? Zoals hier boven ook al genoemd is, waarom schrijf je hem geen brief? Als je vriend zelf niet wilt veranderen, dan houdt het op! Hij zal het zelf ook moeten inzien, dat dit niet de manier is zoals het leven in zn werk gaat, misschien moet hij eerst een paar keer op zn *** gaan, voordat hij het snapt! Ik zou gewoon een paar dingen proberen als ik jou was! Bijv. zn was niet wassen, zn eten niet koken! Om te wassen heb je water nodig, om water nodig te hebben heb je geld nodig! Om te eten heb je gas nodig, om gas nodig te hebben heb je geld nodig! Gewoon wat simpele dingen bedenken, waardoor hij misschien gaat inzien, dat het leven niet zomaar naar hem toekomt waaien! Laat hem zelf ook maar dingen doen!
Oh, dan heb je geluk! De mijne doet dat dus niet, kopjes in de vaatwasser zetten en die aan zetten is het meest voorkomende wat hij doet! Als ik hem vraag om de vuilnis buiten te zetten of te stofzuiger, doet hij het wel hoor! Maar zomaar uitzich zelf?! De rommel, daar ben ik ook makkelijker in geworden, maar zelf heb ik nog wel eens een tik, dat ik een ingeving heb dat de keuken schoon moet! Soms sta ik dan om half 11 's avonds nog de poetsen! Ben benieuwd hoe het zal zijn, als ik straks zwanger ben en nesteldrang heb volgens mij heb ik dan aan het eind van de zwangerschap een bling bling huis!
haha heerlijk toch? nou denk dat ie die dingen dan wel inziet hoor! en uit zichzelf doet.. ik bedoel..... als ie dan ziet dat je en...en moet doen.... benden doe ik gewoon alles poetsen.. keuken toilet etc... boven doet hij dat douche schoonmakn en als ik avonddienst heb een week... dan gaat ie met de kiinderen na boven en gaan ze samen opruimen behalve bij zijn dochters! die hebben leeftijd dat ze zelf moeten doen... en zelf hebben ze goeie inzicht erop
Nou heerlijk zeg! Of mijne meer zou gaan doen, als hij eenmaal papa is? Geen idee, maar maak me er niet druk om! Ik zal toch de gene zijn, die het minste zal gaan werken, dus maak ik me er niet druk om! Dat hij een super papa zal worden en alles met zn kleine zal gaan doen, daar sta ik 100% achter! Als ik aan hem zou vragen om een dagje de zorg op zich te nemen, zodat ik lekker mijn ding kan doen, dan zal hij die zorg zeker op zich nemen! We zitten nog maar in ronde vier en hij begint ongeduldig te worden! Terwijl ik zoiets heb, man kan wel een jaar duren! Zitten we GTST te kijken, laat iemand 't kindje weghalen! Word hij zonder reden gewoon boos! Kreeg van de week te horen, dat een kennis van mij die ruim 38 weken zwanger was haar kindje was verloren in dr buik! Mn vriend was er helemaal van overdonderd, terwijl hij haar niet eens kent!