Bijven luie mannen,luie papa's?

Discussion in 'Zwanger worden' started by puzzcat24, Jan 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Paulienn

Paulienn Actief lid

Nov 21, 2008
    173
    0
    0
    Wat fijn om te horen dat er ook goede lieve mannen zijn met verantwoordelijkheden (A)

Die van mij is nu ook wel wakker geschud (maar voor hoelang)
    Gister ik kwam thuis heerlijk eten gekookt, afwas gedaan, na het eten nog een keer afgewassen, gezellig gekaart (wel met zijn broertje maar toch), samen naar bed gegaan, heerlijk geknuffeld.. De wonderen zijn de wereld nog niet uit..
    Nu van de week het financiele plaatje even bespreken.. Heb een schema gemaakt met wat ik allemaal uit geef en precies waaraan.. Zodat hij kan zien dat ik het ook niet makkelijk heb (als hij niet mee betaald) Ga hem op een rustige manier uitleggen zodat hij het misschien begrijpt.. Ik hoop dat dit werkt :)

2. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Ik hoop echt voor je dat het werkt meid :D
    Want je hebt gelijk "Voor hoelang?"
    Maar we blijven positief!
    Ja toch?

3. Paulienn

Paulienn Actief lid

Nov 21, 2008
    173
    0
    0
    Zeker, hij was weer even de man op wie ik verliefd werd toen ik 10 was haha (uhh ja hoe wil je dat doen ;) Maar dat is het gezegde toch?)

Het komt ook allemaal wel goed denk ik want ik heb hem al kort een paar dingen uitgelegd en ik zag aan zijn gezicht dat hij wel schrok.. Dat ik zo veel moet betalen waar hij dus niets van afwist..

Ik denk dat hij zo dacht: €450 in de maand is veel geld ik vind het nergens voor nodig voor al die luxe dingen!
    Voor iemand die niet weet wat verzekeringen etc kosten is het ook best veel geld natuurlijk!
    Maar hij vergeet dat al die luxe dingen van mij "prive" geld gehaald werden en ik net als hij €450 euro betaal aan de vaste lasten incl. eten enzo..
    Dat heb ik hem nu dus kort uitgelegd en dit weekend even specificeren waar alle kosten vandaan komen en of we kunnen besparen.. Dan snapt hij het denk ik wel :)

4. Nonja

Nonja Fanatiek lid

Nov 12, 2008
    1,695
    20
    38
    Zuid Holland
    @Paulienn Goed zo meid! En open dan gelijk een gezamenlijke rekening zodat hij ook kan zien waar al het geld aan op gaat... Dan kan hij niet meer het idee hebben dat jij ervan gaat shoppen ofzo..
    Ik ben blij voor je dat hij een beetje bijdraait! X

5. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

Apr 23, 2008
    2,758
    1
    36
    Haha nee ik ook niet, maar ik zit er nu mee. En idd wat eerder al gezegd is, je gaat je er bij neer leggen omdat telkens boos worden en ruzie maken nog meer energie vragen. Dus... dames als jullie een hele luie partner hebben, probeer dit dan te veranderen voor dat jullie zwanger worden. Die van mij zou me overal bij helpen :rolleyes: maar doet dus echt niks hoor. Was toevallig net op de site van de vk aan het kijken wat aanstaande vaders kunnen doen bij de bevalling: vragen of je iets voor haar kunt doen... kreeg er gewoon tranen in mijn ogen van :cry:

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik moet zeggen dat ik ook met een luiwammes getrouwd ben voor zover betreft het huishouden. Hij is liever lui dan moe en stapt bijvoorbeeld rustig over een berg rotzooi heen. "Oh", zegt ie dan, als ik er iets van zeg,"ik had t niet gezien." :confused: Nou vraag ik je! Maar......hij is dan bijvoorbeeld wel altijd weer heel lief voor me. Zet thee voor me en pakt een kleedje waar ik lekker onder kan zitten als ik t koud heb of me niet zo lekker voel. Verder moet ik eerlijk bekennen dat ikzelf ook een gruwelijke hekel heb aan het huishouden en ook nog was zo'n beetje een maand op moet vouwen :oops: . En volgens mij heeft mijn man nu al last van mannen-nesteldrang (terwijl ik nog geeneens zwanger ben). Hij heeft vandaag het plafond in de w.c. afgemaakt en is nu de hele zolder aan t latexen, terwijl ik al de hele dag op de bank aan t hangen ben (heb alleen een was gedraaid). Hij zei vanmorgen al dat ie alles af wil hebben voordat er een baby geboren wordt. Dus.....ik heb hoop.

Kort samengevat doet hij heel wat minder dan ik in t huishouden, maar is t verder zo'n beetje de allerliefste man die ik me kan wensen. En ach, na bijna 9 jaar heb ik me er wel aardig bij neergelegd.

Share This Page