Hey meiden. Ik weet dat dit het zoveelste topc is over eten maar ik heb echt jullie hulp nodig. Momenteel eten we alleen maar standaard aardappels, groente en vlees. Soms rijst en pasta. Ik word hier zo moe van, en wil eens iets anders proberen. Ook zodat m`n zoontje straks wat variatie mee krijgt. Probleem is, er is niet zo veel dat ik lekker vind. Ik eet geen vis, en qua vlees ben ik ook snel klaar. Namelijk alleen kip en hamlapjes. Veel kruiden kunnen mijn darmen niet tegen ( spastische darm ) en we hebben niet heel veel geld te besteden. Ik heb al op heel veel websites gekeken maar kan gewoon niks vinden. Heeft er iemand ideeen voor me? Liefs
Ik doe zoiets nooit, maar lijkt me wel lekker. iK ben meer van de schotels. Maar asl tussendoor?? Kun je dan nog wel maaltijd op??
Quiche kan in kleine porties of in kleine vormpjes gemaakt inderdaad heel goed als hapje of voorgerecht. Ik doe het wel eens als hoofgerecht met wat frietjes (vooral voor mijn man dan, ben zelf niet zo dol op frieten) en een salade erbij.
Ja, tenzij je de hele quiche opeet haha. Ik vind ze alleen behoorlijk machtig en vind 1 puntje wel genoeg.
de enige ovenschotel die ik wel eens maak is lasagne. En een ovenschotel met kip, meer ken ik er niet. Met pasta varieren we wel wat meer hoor, maar ik kan bijv niet ff iets maken met een stuk vis erin, terwijl mijn man dat heerlijk vind. En met vlees word de mogelijkheid ook al snel minder. Ik ben wel echt naar iets aan het kijken wat we als hoofdgerecht kunnen eten, maar zal ff googlen naar quiche ( goed idee haha ) Liefs
de quiche lijkt me op zich wel lekker, kan je veel mee varieren. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat mijn man hier voldoende aan zou hebben ( nogal een grote eter )
Als je zorgt dat je aardappelen, tomaten, peterselie, uien, knoflook en verschillende soorten vleesjes in huis hebt kom je al een heel end! Bijv kippepootjes ontveld in de pan, met een uitje, beetje peterselie en kruiden naar smaak. Alles even bij elkaar bakken, kippepootjes rondom, vervolgens water erbij tot de kip net niet onder ligt. En gaar laten koken. Heerlijk met rijst erbij! Witvis in de oven, ong half uurtje met kruiden en een klein beetje olie. Rijst erbij koken met zout, vis erbovenop en wat van de saus over de rijst en vis heen schenken uit de ovenschaal ook heerlijk en zo makkelijk. Ook te kruiden naar smaak. Je kunt er ook nog voor kiezen ivm jouw spastische darm jouw visje wat minder gekruid te maken.
Er zijn zoveel dingen! Braadstomen, de zakjes van maggi (bloemkoolschotel, witlofschotel, saté-en sperziebonen) en die van maggi (ovengeheimen).. Dan heb je nog de wereldgerechten (risotto, paella, lasagne, taco's, durum, kip siam etc.) Dan heb je nog allerlei soorten sauzen voor pasta's. Carbonara, piccante, bolognese.. Ook met rijst kan je varieren (nasi, chicken tonight..) Of een keer: bami, mihoen.. etc. Ohh ik kan nog wel even doorgaan.. Je kan varieren tot hoever jij wilt..
kippepootjes is aan mij niet besteed, ik eet namelijk het bot niet kaal. Rond het bot vind ik echt smerig. En de reden dat ik geen vis eet is omdat ik het onwijs smerig vind, alleen de geur al word ik naar van. ( ik weet het, ik ben moeilijk ) Liefs