Rapley, hoelang "oefenen" tot je kindje ook echt iets binnenkreeg?

Discussie in 'Voeding' gestart door Jessie80, 4 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Het onderwerp zegt het eigenlijk al..
    Gisteren hebben we onze zoon (komende week 6 maanden) voor het eerst iets anders aangeboden dan melk. De gepureerde worteltjes waren duidelijk geen succes. Hij draaide boos zijn hoofdje weg toen de lepel in de buurt kwam. Kinderstoel of bij mij op schoot maakte geen verschil. Ik had een gekookte reepje wortel achtergehouden en dat vond hij toch wel interessant. Uiteindelijk viel het in stukjes op de grond, maar voor mij en vooral mijn man was het toch wel de doorslag om het eten vandaag in stukjes te gaan aanbieden en niet gepureerd. Nu is mijn vraag dus, hoe lang voordat er ook daadwerkelijk een stukje eten in het mondje van jullie kindjes verdween? Want ik zie mijn schoonmoeder al vreemd kijken en hoor haar al zeggen dat hij zo toch niets eet (ze past 1 dag in de week op en het idee is nu dat hij dan ook daar eet omdat het anders te laat wordt), en hoor het cb al mopperen... al besef ik me dat ik me daardoor niet aan het twijfelen moet laten brengen (maar ja, gevoel en verstand hè?)!

Ander vraagje: hoe deden jullie het met introduceren. Gewoon 3 dagen per groente, of anders?

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier at mijn zoontje gewoon de groentes die wij aten (die paste we wel aan). Echt eten denk ik na een maand ofzo, écht écht eten met een maand of 8. Maar hij vond het altijd geweldig.
    Wij zijn ook meteen met fruit en groente begonnen omdat het toch meer proeven was dan iets anders, al ging fruit (met name kersen, wel ontpit natuurlijk) al snel een stuk beter.
    Doordat hij at wat wij aten was het voor mij heel praktisch met koken: ik bakte of stoomde voor hem meestal wel apart ivm kruiden enzo (pas met 9 maanden). Aardappel kreeg hij ook nog apart als groente, toen hij echt ging eten gaf ik wel 2 groentes of groente en aardappel.

Mijn moeder was ook niet overtuigd maar viond het achteraf echt prachtig en promoot het nu bij al haar oma-vriendinnen ( "mijn kleinzoon heeft nóóit gepureerd gehad, en die éét, heerlijk hoor") ;) Ik heb haar vooraf wel het uitgebreide rapley-artikel van borstvoeding.com laten lezen.

Kun je hier iets mee?

3. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Hier nagenoeg gelijk; met 6 maand begonnen. Met 6,5 maand ging er meer echt naar binnen en met ruim 7 maanden at ze echt en merkte ik dat de bv vraag minder werd.
    Mijn moeder vind het soms eng, als zij er is geef ik bv geen appel pi omdat ze dan zo nerveus doet haha verder is ze super trots op hoe e.mma alles eet!

4. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ik geeft hier elke dag een stuk brood.
    Alleen echt het idee dat ze haast niks binnen krijgt.

We zijn hier weken nu al een week of 3 mee bezig.
    Gewoon de tijd geven?

5. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Bedankt voor de reacties alvast. Gewoon de tijd geven dus! Was ook weer wat aan het lezen op het internet en werd er maar weer eens aan herinnert dat hij nu nog groeit van de melk en dat het dus niet voor niets BIJvoeding heet.. misschien moet ik dat ook nog bedrukken tegen mijn schoonmoeder.

Gisteren heeft de wortel die hij in zijn handjes had zijn lippen al aangeraakt, dus we komen er vast wel ;)

6. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Het eerste jaar slikte ze af en toe per ongeluk iets door. Pas vanaf een maand of 11 begon ze te eten. Vanaf 1 jaar echt goed.

7. Jane 31

Jane 31 Actief lid

22 feb 2009
    324
    0
    0
    Ik ben 15 dagen bezig geweest met banaan voordat hij het lekker vond. Perzik was gelijk een succes.
    worteltjes was bij mij ook geen succes maar fles pompoen wel.
    Misschien ligt het aan de smaak. Mijn zoontje is nu 7.5 maanden oud en wil ook nog niet erg veel eten. ik lees dus mee met dit topic. Hij is wel goed op gewicht.
    succes
    Groeten Jane

8. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Eigenlijk best wel snel. Nu 4 weken bezig en veel gaat er echt in. Vooral broccoli :D sinds gisteren ook brood en ik verbaasde me goed hij dat kan! Maar soms heeft hij echt geen zin en eet hij niks, nou jammer dan. Wij geven niet alleen a la rapley, ook soms gepureerd met stukjes en dat is ook feest;) makkelijke eter denk ik...

9. fafa

fafa Niet meer actief

hier hetzelfde als bij Linnie. Echte hoeveelheden (2 hele stukken fruit, 4 boterhammen, vol bordje avondeten) kwamen pas na haar eerste verjaardag, tot een maand of 9 was ik blij met een half stuk fruit, een halve boterham en 3 perongelukke erwtjes op een dag ;)

En nu eet ze prima, dol op groente en fruit *klopt af*, dus geef het gewoon tijd.

10. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Met 6 maanden begonnen, na een paar dagen ging er 'per ongeluk' een hap in, bij zo'n 8 - 9 maanden begon ze 'echt' te eten :)

11. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Er is me nu al 2x verteld op het kdv dat je eten ook zo fijn kunt pureren dat je het met de fles kan geven.. :$
    Valt me echt tegen, normaal zijn ze heel erg van het "meegaan in het ritme en de ontwikkeling" van het kind. En er zijn ook kindjes die a la rapley eten krijgen en daar zijn ze hartstikke enthousiast over, dus ik kan dat niet echt rijmen..

Anyway, heb het idee dat de kinderstoel ook al een hele belevenis op zich is, dus daar moet hij volgens mij ook nog aan wennen!

Deel Deze Pagina