pfff waarom slaap je overdag niet...???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door spruitjes, 5 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Al erg vroeg kon onze dochter doorslapen. Zijn we heel blij mee natuurlijk! De laatste voeding krijgt ze rond 22.30 en de volgende rond 8.00. En tussen door slaapt ze in een soort coma. Slaapt goed zelf in, soms eventjes onze pink nodig (weigert speentje). Ze slaapt naast ons in het wiegje en wij gaan dus ook slapen na haar laatste fles.
    Overdag is het altijd een soort ramp geweest om haar te laten slapen. Ze slaapt gewoon niet. Of amper. Mc, rijdende wandelwagen of draagzak wel. Maar ik kan niet rondjes blijven lopen de hele dag. Enkele keer slaapt ze verder in de wagenbak. Afgelopen 2 weken viel ze ineens smiddags in slaap in de box. Sindsdien woonde ik in de middag boven, bang om haar wakker te maken. Ging goed tot ik deze week besloot haar in haar eigen bedje te leggen op haar kamer want zo kon ze natuurlijk veel rustiger slapen en kon ik ook weer leven beneden. Dat ging 2 middagen goed en nou is het weer drama. Zoals vanouds zowat de hele dag wakker. Alleen maar korte slaapjes en oververmoeid huilen.

Iemand enig idee? Is het een fase? Zijn die van jullie ook zo wakker?
    Zeg me dat het ooit goed komt please....

2. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Zit ook te denken, zou het beter gaan als ze meer zelfstandig gaat spelen? Tot nu toe gaan alleen de handjes nog de mond in. Meer doet ze nog niet. Als ze wel iets kan pakken en rammelen, zou ze daar dan moe van worden en zou het slapen dan ook beter gaan?

3. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Korte slaapjes overdag op deze leeftijd zijn heel normaal en komen volgens mij vaker wel dan niet voor. Vaak duurt het een paar maanden voordat baby's overdag beter gaan slapen- bij mijn beiden dames in ieder geval wel (oudste 6 mnd ofzo, jongste 4). Overigens- niet om je te ontmoedigen ;)- kan het nachtslaapje straks best flink wat slechter gaan. Zo rond de 4 maanden gaat de slaap van baby's meer op die van volwassenen lijken. Dit gaat niet bij iedere baby gepaard zonder slag of stoot. Bij ons ging het slapen s nachts tot 3,5 mnd heel goed. Daarna flink drama tot 6 mnd en daarna langzaam aan weer beter.

4. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Okay, dat eerste is goed om te horen! Dat tweede wat minder haha

5. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Heel herkenbaar, mijn zoontje sliep ook maar hele korte slaapjes overdag.
    Ik heb me uiteindelijk neergelegd bij zijn ritme. Dus goed kijken naar de slaapsignalen (wrijven, gapen etc) en dan in bed leggen. Als ie niet wilde slapen, dan niet en ging ik ermee op bed liggen en legde hem desnoods nog even aan de borst en dan sliep hij zo.
    Zo heb ik het gedaan tot ie zo'n beetje 10 maand was en toen kwam er wat meer ritme in en begon hij op vaste tijden te slapen.

In mijn geval was erbij neerleggen dat er geen ritme was, het beste dat ik kon doen. Gaf voor beiden meer rust.
    Uiteindelijk ben ik wel gegaan voor de 3 R's (rust, reinheid, regelmaat) ondanks dat er geen ritme was.

6. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Hier sliep dl tot 6 maanden overdag s ochtends vaak even in de kinderwagen. S middags standaard bij mij op de borst 1-2 uur. Ook mijn dochter sliep s nachts de tijden van jouw dochter al sliep die van mij nog een uurtje langer. Heb meerdere keren geprobeerd haar in haar bedje te leggen maar dat werd zo'n drama en ik wilde niet dat ze haar bedje negatief ging zien (liever s nachts goed doorslapen dan overdag...). Uiteindelijk werd ze rond een maand of 6 onrustig bij mij op de buik. Kwam niet goed in slaap etc. Toen weer het bedje geprobeerd. 1e keer wel tijdje gehuild, dag erna weer minder en vanaf toen gaat het nu erg goed. Ze slaapt nog steeds niet lang (vaak maar max 1.5 uur) maar ach, dan heeft ze daar dus genoeg aan schijnbaar.
    Mijn tip; loslaten. Als je kleintje overdag lekker bij jou wilt zijn,laat het lekker en geniet ervan. Dl is nu zo ondernemend dat lekker knuffelen bijna niet wordt toegestaan door dr...

7. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde.
    Wat bedoel je ttouwns met "korte" slaapjes?

8. Drieka

Drieka Niet meer actief

Hier slaapt zoonlief altijd na de 1ste fles in de box tot de 2de fles, dus toch al snel 3 uurtjes.
    Na de 2de fles slaapt hij altijd bij mij op de buik minimaal 2 uurtjes en soms nog wel langer.
    Na de 3de fles sliep hij vanaf de 5de week in zijn bedje maar vanaf dat hij 8 weken oud is wil hij dat ineens niet meer en was het krijsen geblazen dus ben ik daar maar eventjes mee gestopt, hij wil dan ook niet in de box maar gewoon lekker bij me liggen/ zitten, gaat dan ook niet slapen.
    Na de 4de fles slaapt hij de hele avond in de box tot de laatste fles en daarna slaapt hij de nacht door tot minimaal 06:30 maar soms ook tot 08:00, is nog erg wisselend.

Hier dus wel een slaapkoppie maar daar geniet ik nu nog maar van, kan ook ineens afgelopen zijn ;)

9. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Dochter bijna 4 maand. Slaapt meestal voormiddag een uurtje, namiddag 2 uurtjes en in de vroege avond een uurtje..
    Meestal wel in mijn armen, draagzak, in de zetel, in de box of in de draagmand
    Boven in het bedje lukt nog niet goed..

Maar als je haar onder in de box te slapen legt kan jij toch gewoon beneden blijven? Hier staat de tv dan ook stil op.. Ik probeer natuurlijk geen lawaai te maken maar ik hou mij wel bezig met bv de was op te plooien ofzo

10. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Omdat ik merkte dat ze wel onrustiger sliep als ik beneden bleef. Ook maken veel dingen al vlug herrie.
    Bovendien liep ik achter met digitale fotoboeken dus de keus om naar boven te gaan was snel gemaakt

11. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier slaapt ze overdag ook extreem licht. Je kan niet niezen in de woonkamer anders wordt ze in de slaapkamer wakker

12. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Herkenbaar; mijn zoontje slaapt snachts ook prima, van 20 tot 7 in z'n wiegje met 1 voeding tussendoor, en met 2 a 3 keer speentje geven zijn we klaar. Overdag wil hij echter alleen in de (rijdende!) kinderwagen even slapen, of in de draagzak of op schoot. Ik heb me er maar bij neergelegd, je kunt hem niet dwingen... En straks op de crèche leert hij het vast wel een beetje. Rust creëeren en af en toe even proberen in bedje, meer kun je denk ik niet doen...

Deel Deze Pagina