Hoe Kan je zien of ze gecerficeerd zijn? Mijn man gaat altijd met haar naar het cb, die kan beter tegen hun adviezen haha
Ja inderdaad, hoe weet ik dat? Ze is aller aardigst hoor, verder ook niet dwingend (zoals ik ook wel eens heb meegemaakt) en heel lief voor de kindjes. ..
Bij ons cb hangt er een sticker waaraan je kunt zien dat ze gecertificeerd zijn. Overigens is dat geen garantie dat je altijd het juiste advies krijgt. Ik had niet echt het gevoel dat ik er met mijn vragen terecht kon. Maar ze lieten me in ieder geval 'met rust' en gaven geen bv-ONvriendelijke adviezen. En als ik de verhalen hier lees, is dat al winst.
Ons meisje heeft een periode steeds na x dagen gepoept en begon op dag 3 al enorm te wurmen, kreunen en piepen, en toen hebben we wel van de ka de tip gekregen (en uitgevoerd) om een klein theelepeltje (paar druppels) verse kiwisap of sinaasappelsap te geven, dat wekt kramp op in de darmpjes. Het werkte goed, half uurtje later: (over-)volle luier. Dat vind ik wat anders dan om maar te starten met bijvoeding! Kun je nagaan hoe prikkelend dat zou zijn op de darmpjes.
Heb de voorgaande reacties niet gelezen hoor. Maar doe wat jij denkt dat goed is. Heeft je kleine last van het weinig poepen,heb je het idee dat ze te kort heeft aan de borst? Mijn manneke had op een gegevn moment veel krampen s avonds. Dan nam mn man hem op zn arm. Op zn buik,hoofdje bij zn elleboog, handpalm in zn onderbuikje. Dan kwam er vaak wat gas los en soms ook poep. Ook temperatuurde ik mn zoon soms extra, van de thermometer kwam het soms los. Mijn consultatieburo vertelde dat veel 'normaal' is bij borstvoeding,ook bijv minder vaak poepn,of juist vaker,want beter verteerbaar. Alleen met heel heet weer mocht ik evt wat water geven,maar liever zelf beter drinken ( en dus evt zelf sinaasappelsap drinken om t bij mn zoon wat makkelijker te laten gaan) en vaker aanleggen.
Nee hoor ze komt zeker niet tekort. Ze was na vier dagen op haar geboortegewicht en is zo doorgegroeid. Ze is ook niet verstopt denk ik, want als ze poept is het gewoon lekker smeuïg
Dan zou ik nog niet starten mer bijvoeding hoor! De enige die een 'probleem' hebben is volgens mij het buro en niet jij en je kindje!