bijvoeden gaat niet zo goed

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Nataly1972, 14 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.298
    1.463
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

Vanuit het CB hebben we het advies gekregen om met 4 maanden te starten met bijvoeding omdat mijn zoontje heel veel kans heeft op allergieen en eczeem. Zijn vader is erg allergisch voor eten en nu is er dus het nieuwe advies om eerder te beginnen met 4 maanden.

We zijn aan het proberen maar het loopt nog niet echt goed. Van fruit krijgt hij nog wel wat binnen. Hij sabbelt wat aan het lepeltje en zodoende krijgt hij een half potje op. Met groente is een heel ander verhaal, dat krijg ik er niet in, hij kokhalst alleen maar en werkt het met zijn tongetje weer naar buiten. Ik heb alles al geprobeerd, vers en potjes en ik geef 5 dagen achter elkaar hetzelfde om hem te laten wennen. Hij wil het niet. Zou hij er nog niet aan toe zijn, hij maakt die hap en smak bewegingen ook helemaal niet? Over 1,5 week is hij 6 maanden.

Bij mijn oudste zoon hebben we gewacht tot hij 6 maanden en 1 week oud was met bijvoeden omdat je toen juist moest wachten tot 6 maanden. Dit ging gelijk goed met happen en doorslikken.

Komt dit nog goed bij mijn jongste zoon en wat kan ik het beste doen. Doorgaan of even stoppen en over 2 weken weer proberen. Eten geven is zo helemaal niet leuk en we hebben al een moeilijke eter (avondeten) in huis.

Ik zou graag advies willen.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Het zal inderdaad nog even wennen zijn de vaste voeding. Fruit gaat vaak wat makkelijker omdat de smaak wat zoeter is dan de smaak van groente. Maar ook groente went. Bij de een heeft dit net wat meer tijd nodig dan bij de ander. Je kunt het wel blijven proberen zonder dat het echt een strijd wordt.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina