Ja.. hier ook vandaag een discussie over leverworst... opa en oma vinden het allemaal maar beetje onzin, vroeger hadden ze dat allemaal niet... van die regeltjes... en nu zeggen ze a en over 2 jaar zeggen ze weer b om vervolgens over 5 jaar weer naar a te gaan.... tja is ook wel zo... EN zie daar dan maar een gezellige discussie over te voeren
Ik ben nietmzo moeilijk als t een keer per jaar is. Moet niet ieder weekend zo zijn natuurlijk maar een keertje kan ik me niet druk om maken.
mm ik weet niet maar mijn mannetje van 4,5 bijna 5 maanden heeft ook al danoontje gehad hoor, eet nu lekker fruithapje en groente hapje en proeft af en toe wat smaken van ons, wat is dan het probleem? ik snap dat serieus niet hoor, kan iemand me dat uitleggen?
Ik snap dat ook niet zo hoor. Ik heb hier de doodzonde nr 1 begaan en kreeg van cb de volle laag. Heb mijn dochter namelijk met 5,5 mnd brood gegeven... (en lekker dat ze het vindt) Kijk vooral naar je kindje. Voor 4 mnd zou ik niet doen maar ergens tussen 4-6 mnd. Wat iedere moeder zelf wil. En al dat geneuzel over wat wel en niet mag... Is ook elk jaar anders. Gebruik gewoon je gezond verstand. Ik geef mijn baby geen slagroom nee, dat lijkt me nog niet zo goed. Maar af en toe een likje danoon lijkt me geen kwaad kunnen. Kwebbel; maak je niet druk. Als jij het op jou manier doet en een ander op haar manier is dat toch prima
mm ja maar er dioorheen moeten ze sowieso en daarbij heb ik een snel mannetje dat graag vaste voeding wil, maar goed laat mij maar een onverantwoorde/ aparte moeder zijn ik vind het prima zo..
Ze kunnen snel zijn met rollen, zitten, lopen, praten maar snel wat betreft vast voedsel is iets van de mama's ...ben niet anti danoontje ofzo maar zou het toch iets rustiger opbouwen.
Ik denk dat veel moeders het ook gewoon leuk vinden om kinderen snel mee te laten eten. 'Ow moet je zien hoe lekker hij dat Danoontje vind, wil je nog een hapje?' Dit herken ik tenminste in mijn omgeving. Bij mijn oudste kon ik ook niet wachten tot hij mee kon eten. Voor een moeder is het ook gewoon leuk om weer een nieuwe stap te zetten met je kindje. Tja dit blijft een discussie, altijd. Ik zelf kies ervoor om te doen wat het WHO adviseert.