Krampen en moeilijke ontlasting bij hapjes

Discussie in 'Voeding' gestart door piccolina, 22 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik begon bij 4mmd wortels. Ze kreeg enorme krampen van. Ook obstipatie
    Ook rijstmeel biobim geprobeerd ook krampen
    Gestopt.

Gister lepel brokkoli gegeven. Geen krampen maar hele dag tijdens fles pers ze hard soms met gil bij. Komt mini drolletje beetje legergroen klei.
    Heeft steeds niet gepoept normaal.

Normaal heeft ze ook last van kleiachtige ontlasting maar na grote grolletje komt gewoon normaal geel zeg maar.

Nou cb en arts zeggen gevoellige darmen maar wel blijven proberen 1-2 keer per week want darmen moeten wennen tot 6mnd.
    Ze zeggen groente geven geen fruit.

Wat kan ik beter geven?

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Niks en haar darmen tot rust laten komen. Ik begrijp je eerlijk gezegd niet. Je dochtertje is er duidelijk niet aan toe.

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    Ik zou ook stoppen, gewoon lekker alleen melk en kijken of haar ontlasting patroon weer normaal wordt. Dan als ze 6 maanden is weer beginnen en dan zeker niet met kool soorten. Ik zelf ben op aanraden van de huisarts met alleen aardappels begonnen.

Dan de groente van keuze 3 dagen achter elkaar geven en kijken wat de reactie is. Zo hebben wij ontdekt dat onze zoon obstipatie krijgt van bieten en onze dochter van banaan en paracetamolzetpillen

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dit is nou al je 2e topic in 1,5 week tijd volgens mij hierover...
    Volgens mij heb je toen niet de adviezen gelezen en ben je er keihard tegen in gegaan..
    Ik snap er echt niks van

Ik ga je dus weer hetzelfde advies geven... En met mij vele anderen denk ik
    Je kindje is er duidekijk nog niet aan toe!!! Geen ene soort.. Gewn wortels, heen broccoli NIKS!!
    STOPPEN dus

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik vroeg dus niet wat doen ik vroeg wat geven of was het niet duidelijk?
    Verbaasd mij wel hoe mensen te keer kunnen gaan op iets terwijl mij interesseert het op dit moment absoluut niet mening of discussie over stoppen of niet.
    Wat betreft stoppen dat had ik gedaan toen bij wortels maar juist kinderarts zei erover dat juist niet stoppen maar 1 keer per week toch proberen lepeltje geven. want bij 6mnd MOET kind hapjes krijgen en als het zo zal zijn bij 6mnd dan heeft ze probleem. Is beter nu darmen aan laten wennen. Er spelen ook andere factoren bij waarom onder andere dat ze niet genoeg uit voeding krijgt.
    Helaas ben ik stom toen vergeten te vragen wat dan beter geven daarom veaag ik hier. Bijvoeden is met overleg met ka begonnen om aantal redenen ik ga niet het nu opnoemen etc het doet er niet toe

Mij intereseert vooral welke soort groente en later fruit tegen obstipatie kan gaan. Ik weet van pruimen maar weet niet of het tot 6mnd kan. En hoorde ik sinasappelsap en banaan ook maar lijk mij rare combi

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik snap je vraag, maar wil toch echt aangeven dat in die 1,5 maand tijd (totdat ze 6 maanden is) de darmen zich nog heel erg ontwikkelen/rijpen en het heel goed zo kan zijn dat ze er nu heftig op reageert, maar over 2, 4 of 6 weken nergens/weinig last (van) heeft.

Waarom toch zo'n advies willen opvolgen terwijl je ziet dat ze er zo'n last van krijgt? Dat is toch zielig? Niet gek dat men je hier dan zegt: nu even niet doen. Begrijp ik best dat je het advies van de kinderarts(en) op wilt volgen, maar haar darmen zijn er kennelijk gewoon echt niet aan toe nog.

Zou zelf niet precies weten wat wel of wat echt niet te geven bij zulke problemen. Ben zelf voorstander van beginnen met groenten. Hier gingen sperziebonen, bloemkool en wortel eigenlijk meteen heel erg goed. Maar zou dus niet weten wat je beter zou kunnen geven.. Wortels en broccoli lijken mij een prima begin als ze er lichamelijk aan toe zou zijn.

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.949
    113
    Vrouw
    Ik denk dat je voor jezelf toch de vraag moet stellen of je nu hiermee verder wil gaan of niet.Leuk en aardig dat de KA zegt dat je zus en zo moet.Maar jij bent elke dag bij je kindje. Kent haar het beste.Als jij van mening bent dat het nog te vroeg is, dan stop je er mee. Heb je het gevoel dat het snel beter gaat, dan ga je door. Maar wat de KA zegt, zou ik er nu niet in meenemen..

Mocht je het weer gaan proberen, sperziebonen en doperwtjes?
    Sinasappel is veel te scherp, citrusvruchten mag je pas over een tijdje geven

8. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

#8 kwebbel86, 23 aug 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 aug 2013
    Beste piccolina,

Ik heb niks tegen je, ik heb ook niks met je. Dat komt voornamelijk omdat je allerlei rare topics opent o.a. over de billen van je dochter en dan iets met een string ???? (je kind is 4 maanden!!!!!!!) Je kind MOET met 6 maanden hapjes anders probleem ?? Het is beter nu te wennen? Dus laat jij de darmen van je kindje triggeren omdat jij vindt dat baby moet hapjes hebben ?? Pfff....
    Je zegt dat de meningen van anderen je niets kunnen schelen. Nou dat blijkt. Alle adviezen gaan bij jou lekker de prullenbak in.

Ik heb het eea opgezocht voor je. Kijk en lees en huiver.

10 juli
    Vraag van mede-forummer: baby is 3 maanden, nu al beginnen met hapjes?
    Antwoord: gaat vast oefenen, begint met 4 maanden pas
    cb adviseerde pepti maar is met friso comfort begonnen, alle reflux klachten weg (???)
    Adviseert infacol, cinababy werkt voor geen meter! (zie ook 11 augustus)

6 augustus
    Verborgen reflux is verholpen

7 augustus
    Weet zelf niet of ze reflux heeft
    Laat baby op advies van zkh 3 uur huilen (Ria Blom methode)
    Zegt dat baby weet wat van hem verwacht wordt na doorzetten

8 augustus
    KISS en reflux zijn verholpen

10 augustus
    Kiss = verholpen
    Ze heeft verborgen reflux mogelijk kma
    Krijgt voor verborgen reflux Friso Comfort
    Gestopt met bijvoeden

11 augustus
    Infacol etc kan je opmaken maar koop het niet meer want het helpt nooit. Zit tussen de oren van de ouders dat het helpt.

12 augustus
    Heeft niet echt klachten ofzo

Wat jij adviseert, zegt en beweert, vaak klopt het van geen kant !!!! Ik heb je dringend gezegd in een ander topic: Blijf bij één mening anders nemen mensen je niet meer serieus, dat merk je maar weer ns in dit topic. Je doet weinig met adviezen.
    Lieve schat (ahum): ZOEK UIT WAT ER MET JE KIND IS !!!! Krampen, huilen, onrust, zelfs de experts luister je niet naar!!!!! En geloof me, aan hun verhalen te lezen/horen hebben hun echt het eea meegemaakt.

9. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Mee eens.
    normaal open ik je topic's niet meer omdat ik me zo erger aan hoe je je kindje behandeld.

nu per ongeluk toch gedaan, en ik dacht eigenlijk meteen aan het stuk hierboven.

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Dit dus. En zou, als ik zin zou hebben, nog een aanvulling kunnen maken over 'ik ga pas met 6 maanden bijvoeden' etc. 'Ze heeft kma' (en toch weer niet) en de mooiste (NOT!) :( blijft 'mijn dochter is sluw en achterbaks'

Kinderarts van cb is geen kinderarts, de enige echte kinderartsen zitten in een ziekenhuis.
    Gevoelige darmen moeten niet 'wennen' die moeten rust krijgen en pas over enkele weken weer wat krijgen.

Jij doet nu jouw dochter dit bewust aan, jij zorgt bewust dat zij nu pijn en ongemak heeft! Ik zou bijna de vergelijking willen maken richting mishandeling...

11. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Met bovenstaande eens, je kind is er nog niet aan toe en dus gewoon mee stoppen, je baby geeft duidelijke signalen af, doe er wat mee!

Wat de rest betreft: aandacht tekort syndroom

12. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    jij hoort alleen maar wat je wilt horen volgens mij, waarom open je nog topics als je het allemaal beter weet? iedereen adviseert je om te stoppen met bijvoeding, maar je slaat alles in de wind omdat de ka sus zegt. de ka is geen voedings expert! en met 6 maand beginnen met hapjes is ook prima, dat hoeft niet persee met 4 maand.
    als je ka zou weten dat je kind gilt van de krampen na het geven van hapjes, nou ik geloof er geen snars van dat hij dan zegt lekker doorgaan zo. volgens mij vind jij al die hapjes gewoon maar al te leuk.

je kind krijgt enorme krampen na het krijgen van een hapje, en jij wilt doorgaan? ik snap echt niet waarom jij je kind al die pijn laat meemaken hoor. arm meisje.

en even antwoord op je vraag, je hebt al de mildste groente geven, worteltjes, broc. !!haar darmen zijn er gewoon nog niet klaar voor!!

13. kwebbel86

Nou als dit nog niet duidelijk is.......

14. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Lotte reageerde ook slecht op bijvoeding (Lotte heeft gediagnostiseerde KMA, ook erg veel last met ontlasten, reflux) dus zijn we gestopt.. Als het niet werkt, dan werkt het toch niet?
    Daarbij, rijstebloem staat bekend om obstiperende werking (is dit een woord? :p) dus snap niet waarom je dat geeft als je kindje al moeilijk ontlast.

Binnekort een afspraak met een dieetiste in het ziekenhuis, we gaan samen met haar kijken hoe we bijvoeding op kunnen bouwen straks..
    Overigens heeft de kinderarts van Lotte niets gezegt over het belang van bijvoeding voor 6 maanden..

(Heb jij het over de arts op het CB of kinderarts in het ziekenhuis trouwens?)

15. kwebbel86

nou ik dacht meer aan mishandeling... :(

16. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Aandachtstekort van moeder..

Zoals ik eerder al zei dacht ik ook aan mishandeling, omdat ts (bewust!) haar dochter pijn doet.
    Defenitie van mishandeling;
    Mishandeling is het toebrengen van verwondingen of pijn of andere schade tegen het lichaam van een persoon gericht.
    Bron: wikipedia.

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    Als ze niet voeding haalt uit haar melk kun je er ook fantomalt aan toe kunnen voegen (dan voeg je wat extra calorieën toe). Haalt ze niet genoeg vitaminen etc uit de voeding dan zou ik toch eens eisen van de kinderarts dat ze verdere onderzoeken doen, want als ze dat niet uit de melk haalt dan gaat ze dat ook niet uit vaste voeding halen.

Tegen obstipatie kun je ook wat olie (b.v olijf of lijnzaad) aan de fles toevoegen en als dat niet helpt Lactulose vragen aan de kinderarts.

Mijn oudste is ook vroeg (3.5 maand) begonnen met hapjes en dat hielp echt voor zijn poepen hoor, maar hij hapte goed, vond het lekker en bovenal het veroorzaakte geen krampen en pijn.

Als een arts mij of mijn kinderen medicatie voorschreef tegen obstipatie en die veroorzaakten alleen maar pijn dan zou ik toch echt aan de bel trekken en op zoek gaan naar iets anders

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hmm... Ben dus niet de enige die zich groen en geel ergert.

19. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    +1! Men wat onnozel

20. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik vermoed dat als haar kleine dieet voeding krijgt, gelijk alle klachten over zijn. Ik begrijp niet waarom je zo eigenwijs bent. Iedere moeder wil toch het beste voor haar kind?
    Die kinderarts kan wel wat scholing gebruiken maar dan kun je nog als moeder je gezonde verstand gebruiken en doe anders wat met de adviezen die je krijgt.
    Zonde dat je kindje er nu het dupe van wordt...

Deel Deze Pagina