Geven jullie water,thee of ongezoet vruchtensap tussendoor? En geven jullie een startkoekje van bambix o.i.d. tussendoor? Of hoeden jullie het alleen bij de melk en fruit en groentehapjes? Edit moderator: verplaatst naar Voeding. Graag goed opletten waar je iets plaatst.
Daan kreeg helemaal niks dit ivm allergie. extra drinken was hier thee, of biologische appel of perensap
Wij zijn pas vanaf 7 maand een tussendoortje gaan geven namelijk rijstwafeltje, vanaf 8 maand een soepstengel. Andere tussendoortjes fruit en 2x per week yoghurt ( van 7 maand) Nu met bijna 11 maanden nog geen andere tussendoortjes en geen ander drinken als water(sporadisch) en mamamelk. Vanaf een jaar ga ik eens wat anders proberen, bijv. een krentenbolletje oid.
Mijn dochtertje is nu zeven maanden. Ze krijgt borstvoeding en een fruit- en groentehapje en water op een dag. Ze krijgt nog niks anders. Ik zou wel een rijstwafel of een broodkorstje willen geven maar ze heeft nog geen tandjes, mag zoiets dan al? :
Ja hoor ze hebben geen tanden nodig om te kauwen. Ik ben met 6,5 maand begonnen met brood datvult al heel goed. Verder af en toe een koekje met thee of diksap/water oid.
Mijn zoontje krijgt tussendoor 100 cc diksap. Ook verkruimel ik een hele liga door zijn fruithapje. En door zijn groentehap gaat een aardappel of een schep rijst. Daarnaast krijgt hij dagelijks ook nog een babydanoontje..... Ik weet het, het is best veel voor een uk van net 6 maanden, maar hij heeft er echt behoefte aan. Geef ik dit niet, dan wordt hij 's nachts huilend wakker van de honger. Het hangt een beetje van je kind af dus!
Mijn zoontje krijgt elke dag een flesje verdunde diksap, maar drinkt dit niet altijd op. Maar ik bied het hem wel aan. Verder krijgt hij tussendoor wel eens een broodkorstje/liga 2e stap/lange vinger. Maar dit doe ik niet dagelijks. 't Is net hoe zijn schema die dag loopt! Verder natuurlijk zijn flessen melk 3x, fruithap, groentehap met een danoontje na.
alicia krijgt als drinken water tussendoor en dan alleen als ze bijvoorbeeld een liga, rijswafel of broodkorstje heeft gekregen. ander drinken zoals roosvisee of diksap lust ze niet dus dat is wel fijn. heel af entoe geef ik ook een babydanoontje en dit vind ze wel erg lekker, alicia krijgt trouwens 4 flesjes van 180+6 en daarbij nog een 1 potje of 200gr groentehap en 2 stuks fruit of groot potje fruit. als extra maar zeker niet elke dag een liga of rijstwafel met wat drinken. ik doe nu bij de fles van 2 uur een broodkorstje en hier wordt dan ook volgende maand een hele boterham bij gegeven