Daar hoef jij je excuses absoluut niet voor te maken hoor, jij hebt toch niks verkeerd gezegd of gedaan? Het topic loopt uit de hand omdat mensen mekaar niet respecteren en nogal fel van leer trekken, dat heb jij niet in de hand toch? Ik vond t topic erg interessant tot er ineens zo fel gereageerd werd richting DM. Ik snap de frustratie zelf ook niet echt, je kan het toch gewoon oneens zijn met elkaar, laat dat dan gewoon lekker zitten en lees ergens anders. Zoals iemand anders al zei, gewoon agree to disagree. Leven en laten leven. Succes met het voeden en ik hoop dat haar darmpjes snel weer tot rust zijn.
mee eens! en ze heeft nog niet 1 keer gezegd dat de TS tegen het advies van de KA moet ingaan! terwijl dit nu al een aantal keer wordt beweerd..... lees toch over haar reacties heen als je geen zin hebt in kritiek! laten we het weer een beetje gezellig maken hier!
Ik vind het ook vervelend hoe het nu loopt. Erg jammer dat mensen meteen denken dat zij persoonlijk slecht zouden zijn omdat ze informatie lezen over bepaalde zaken. Jij hoeft echt geen excuses aan te bieden, want als ik alles zo lees begin jij hiermee echt met de beste bedoelingen. Wat jammer dat Esmee het toch niet zo goed oppikte, want uiteindelijk was het toch de bedoeling dat ze zich beter ging voelen. Hoop dat alles verder goed gaat, en dat je straks alles, als haar darmen wat tot rust gekomen zijn, weer goed kunt oppikken.
Ik ben het helemaal eens met Joldeg, Elfje en de anderen... Dat Dirksmama (in sommige ogen) herhaaldelijk met hetzelfde advies komt is gewoon omdat heel veel mensen niet op de hoogte zijn van de richtlijnen die er bestaan. Zoals ik het zie, wil zij gewoon dat iedereen de juiste info heeft en op die manier de juiste keus kan maken. Als je je aan haar irriteert, kijk dan gewoon over haar reactie heen. Ik heb haar advies altijd als erg uitgebreid, behulpzaam en zeker niet belerend ervaren. Wat ik trouwens heel erg opvallend vind is dat er veel mensen roepen, "laat iedereen zijn eigen keuze maken, en iedereen doet wat zij goed acht voor haar kindje..." Maar wat nou als een persoon vind dat haar kindje iedere dag een flink pak rammel nodig heeft? Wordt dit dan ook gezegd? (dit is overigens een totaal ander onderwerp maar ik geef even een extreem voorbeeld...) Mamabianca; wat naar dat Esmee nu zo'n last heeft van haar buikje. Hopelijk voelt ze zich snel weer goed. (Dit is duidelijk hetgeen DM probeerde te voorkomen trouwens). Trek het je niet aan dat er zo'n discussie is ontstaan hoor... op een forum heb je nou eenmaal zoveel mensen, dus ook zoveel meningen en discussieren hoort erbij.
Het is echt mijn bedoeling niet om wie dan ook af te kraken, en ik vind het erg vervelend dat dat wel zo verkondigd wordt. Ik geef informatie door, en ik doe dat omdat ik in mijn omgeving meerdere keren gezien heb hoe vroeg bijvoeden slecht kan aflopen.
Tis idd vervelend dat het gaat zoals het nu gaat, maar ergens ook wel weer begrijpelijk, je mag er echt wel vanuit gaan dat men op de hoogte is van wat er wordt geadviseerd maar je mag er ook zeker van uit gaan dat de mensen hier beschikken over een aardig portie gezond verstandelijk vermogen en naar de mening van jingles heb je dat als ouder zijnde niet als je eerder begint met bijvoeden dan de geadviseerde 4 maanden (liever nog 6 en als het aan haar ligt pas tegen de tijd dat ze naar school gaan ..ff overdreven gezegd dan he) En er werd wel degelijk iets gezegd en ik meen dat jij dat was, dat de kinderarts niet op de hoogte was van de richtlijnen van het who terwijl ze dat echt wel zijn hoor, alleen niet elke arts is het eens met wat het who adviseert dat is de praktijk nou eenmaal heel simpel, en dan kan het best verwarrend zijn voor iemand als een ander (jij of wie dat ook zei) het in twijfel trekken of de arts wel zo geleerd is . Elk kind is anders, en elke arts handelt anders, maar elke arts kent elk kind specifiek persoonlijk, en wij niet, wij moeten afgaan op hetgeen er gevraagd cq gescheven wordt, en vindt idd niet dat je als moeder met eigen ervaringen de arts die daar voor geleerd heeft dusdanig moet neerzetten als ware het een kwakzalver die niet weet waar hij of zij het over heeft . En ja wbt krampjes, ik heb daarover een eigen persoonlijke mening, en dat is dat elk kind of het nou de fles krijgt of borstvoeding te maken krijgt met krampjes, en dat komt ook mede omdat het kind aan dingen moet wennen, het moet wennen aan flesvoeding, aan borstvoeding (zeker wanneer mama iets pittigs gegeten heeft o.i.d. wat vaak krampjes kan veroorzaken) en heeft het kind heel erge krampjes, tja dan is het natuurlijk slim om als je weet waar het van komt even rustig aan te doen, maar valt het wel mee een kind moet natuurlijk ook de kans krijgen ergens aan te wennen . Dirksmama geeft haar mening naar wat zij denkt dat het beste is, maar en dat kun je niet ontkennen soms wil ze daar ook nog wel eens in doordraaien, en lijkt het voor een ander of ze twijfelt aan het verstandelijk vermogen van iemand want iedereen weet dat bv het beste is wat je je kind kan geven, iedereen weet de richtlijnen adviezen e.d. en tuurlijk zijn er genoeg die best nog wel wat dingen willen vragen maar als er ergens specifiek wordt gevraagd zoals in dit geval om ervaringen van mensen die eerder zijn begonnen met bijvoeden, en waarmee ze zijn begonnen e.d. is het niet nodig om hier te ventileren dat iemand het niet moet doen die al bij voorbaat zegt dat ze niet zit te wachten op reacties dat het oh zo slecht zou zijn En al helemaal niet op reacties waarin letterlijk wordt verteld dat er klaarblijkelijk iets aan je verstandelijk vermogen mankeert als je wel eerder begint dan geadviseerd wordt Dat laatste vindt ik gewoon getuigen van disrespect naar een mede forumgebruiker die daar niet op zit te wachten Denk dat de meeste het wel eens zijn dat jij mensen niet direct afkraakt, maar zo komt het (heb ik je ook wel eens verteld) wel af en toe over op anderen Wat je gewoon niet uit het oog moet verliezen, is dat jij dan jammer genoeg negatieve ervaringen hebt meegemaakt wat betreft het bijvoeden, maar dat er vele zijn (waaronder ik) die alleen maar positieve ervaringen hebben meegemaakt..en vanuit dat oogpunt vindt ik niet dat al denk jij ( jij in het algemeen dus niet persoonlijk) je een ander nog wel in zijn waarde moet laten, en is het niet nodig om stukken tekst van internet te kopieëren en te plakken waaruit blijkt dat men andere richtlijnen hanteert En het is al helemaal overbodig om te twijfelen aan het verstandelijk vermogen van mensen hier op het forum, met zulke opmerkingen zou je jezelf af moeten vragen hoe het met je eigen verstandelijk vermogen is? Want daarmee lijkt het wel of je jezelf en je kwaliteiten als moeder zijnde boven andere stelt en dat jij het waarschijnlijk beter met je kind voor hebt dan die o zo slechte moeders die het anders doen dan jij
@mamabianca: hopelijk voelt je kindje zich snel weer beter. En je moet je al helemaal niet schuldig voelen over je topic. Dat is nergens voor nodig. Je commentaar slaat weer helemaal nergens op Smoekie,maarja das mijn mening he. Btw, ik vind pas dat er met bijvoeding gestart moet worden als kindjes naar de middelbare school gaan. Ik kijk uit naar een spannend betoog!
Ik denk dat dit bijna hetzelfde is als met de verschillende geloven. Dat wat jou waarheid is (in dit geval het tijdstip waarop je met bijvoeden begint) hoeft nog niet de waarheid voor een ander te zijn. Als je dan, in de ogen van een ander, te opdringerig wordt dan schieten mensen in de verdediging. De TS vroeg om ervaringen van andere mensen die vroeg (voor de 4de maand) waren begonnen met het geven van bijvoeden. In mijn geval heb ik dat gedaan en mijn ervaringen waren goed, als er dan andere schrijven dat ze de richtlijnen aan houden en dergelijke vind ik dat prima, leuk om te weten dat anderen het anders doen. Maar als dit dan belerend begint over te komen dan heb ik zo iets van Ja hallo ze vraagt om ervaringen die jij duidelijk niet hebt omdat je pas na 6 maanden begint (of bent begonnen) met bijvoeden, een ervaring die je dus duidelijk dan niet hebt. Smoekie, ik heb ook gewoon de wissel ligging aan gehouden, werd toch door het cb door gestuurd naar een fysio omdat de verpleegkundige vond dat Kylian een scheef koppie had. De fysio vond dit niet en gaf ons zelfs een compliment over de wisselligging. Bleek dus dat er onder fysiotherapeuten een studie gedaan werd om te kijken of wisselligging niet beter was voor die kleintjes omdat er zoveel afgeplatte hoofdjes voorkwamen de laatste jaren. Groetjes Anita
Ik lees hier toch min of meer het vermoeden dat de arts niet op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen van zijn vak, en dat veel artsen eigenwijs zijn dus maar gewoon iets anders adviseren. Ik vind dit nogal wat als leek om zoiets tegen iemand te zeggen die een arts bezoekt.
Ik wil echt niemand afkraken serieus niet, maar ik wil wel echt graag weten of dirksmama een medische achtergrond heeft. want op zich komt ze toch met best veel info, dus ik vroeg mij af of zij ook in dat veld werkt. Dus niet om af te kraken, maar gewoon uit interesse. Ze heeft er toch wel veel vertsand van
tja wij verschillen nogal eens van mening, en zeer zeker ook wbt mijn "commentaar" waarvan ik vindt dat die wel degelijk ergens op slaat, ik vond dat jouw eerdere geplaatste reactie over dat je twijfelt over het "verstandelijk vermogen" van iemand wanneer die eerder begint met bijvoeden dan de "voorgeschreven " 4-6 mnd. eerder onder het kopje "nergens op slaan" dan dat dat van toepassing zou zijn volgens jou op mijn reactie, maar he, wat je al schrijft he, daarin verschillen we dus van mening...... ik zal niet zo gauw twijfelen hoor aan het verstandelijk vermogen van iemand zeker niet omdat ik er van uitga dat iedere moeder altijd het beste met haar kind voor heeft dus wie ben ik om daar vraagtekens bij te plaatsen... het meerendeel van wat "dm" schrijft heeft ze van internet (site's, boeken e.d.) plus van haar eigen ervaringen, cq ervaringen van andere, zo heeft ze ooit eens geschreven, want die vraag die jij stelt is al vaker gedaan... gr.smoekie
Ik het het woord verstandelijk vermogen nooit getypt. Goed lezen is moeilijk. Wij hebben hele andere gedachten over *opvoeding* ,gelukkig maar, het is een vrij land.
Waar ik vooral voor pleit is dat je VRAAGT aan een arts naar het waarom van een advies. Dat je niet gewoon klakkeloos doet wat er gezegd wordt, maar dat je om uitleg vraagt. Dat je WEET waarom je iets doet. Een kinderarts heeft een lange studie achter de rug, en weet heel veel van ziektes bij kinderen. Voeding is in de opleiding een ondergeschoven kindje. En dan komen er soms voedingsadviezen die anders zijn dan normaal. Een arts kan je dan uitleggen of het therapeutisch gebaseerd is of nattevingerwerk. Bij een nattevingeradvies moet je nadenken, een arts die zegt 'probeer maar eens' hoeft namelijk niet de hele nacht met een huilend kind te zitten.
of je nou schrijft over "verstandelijk vermogen" of over "gezond verstand" vraag ik me af wat daar het verschil in is? tis niet zozeer het niet goed lezen, of de letterlijke vertaling over nemen, maar beide komen op hetzelfde neer, en dat is dat moeders die eerder bijvoeden klaarblijkelijk volgens jouw reactie geen "gezond verstand" hebben om het dan maar in jouw eigen woorden te schrijven... en dat vindt ik nogal wat om zoiets te schrijven, maar goed daar hadden we het even terug al over gehad, en idd wij hebben heel andere gedachten betreffende de op""voeding" van kinderen...
Er zijn zat mensen met uitstekende verstandelijke vermogens die toch hun gezonde verstand niet gebruiken, helaas.
nou dan ben ik toch benieuwd wat daar voor verschil inzit volgens jou.. zoals je hieronder kunt lezen letterlijk de vertaling uit de dikke van dale, betwist je met je opmerking het "verstandelijk vermogen" van iemand.. ver·stand (het) 1 vermogen om te denken en te begrijpen ver·stan·de·lijk (bijvoeglijk naamwoord; verstandelijkheid) 1 met het verstand, tot het verstand behorend het is volgens jou nogal een verschil.. dus nogmaals wat is volgens jou optiek dan het verschil? daar ben ik reuze benieuwd naar eerlijk gezegd (ondanks dat het even verry offtopic is)
nee hoor, heb ik geen behoefte aan Jingles, vroeg het me gewoon af wta voor verschil er volgens jou inzit niets meer en niets minder...
pfjoooeeee.... het gaat er hier verhit aan toe... Elke moeder heeft het beste met haar kind voor, laten we dat niet vergeten...