Welke fles?

Discussion in 'Voeding' started by , Mar 24, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Welke fles vinden jullie het fijnst?

Ik moet morgen nieuwe flessen kopen, vanwege een ongelukje ;) ik had de avent flessen, nu zit ik erover na te denken om misschien een ander merk fles te kopen, waar zijn jullie het meest tevreden over en kan je zomaar van fles wisselen?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Of het kan hangt van je kind af! Het ene kind drinkt uit alles, het andere kind is juist kieskeurig.
    Ik zou eerst even 1 stuk kopen om te kijken wat je kind er van vindt.
    Mijn kinderen dronken het beste (zonder te morsen) uit de Avent, maar ik ken ook kinderen die juist liever uit die gewone kruidvatflesjes met een wat kleinere speen drinken.

Bij flessen geldt niet: hoe duurder hoe beter. Elk kind heeft zo z'n eigen voorkeuren. Dus als je wilt overstappen zou ik eerst eentje van het goedkoopste soort kopen en kijken wat de baby er van vindt. Is het niets, dan kun je altijd nog duurder gaan.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij zweren bij difrax flessen, de kleintjes drinken er goed uit, en ik vind ze ook ideaal. Wij hebben de smalle flessen, die brede flessen vind ik helemaal niet fijn vasthouden. Misschien kun je het best 1 fles kopen van de gene jullie zouden willen gaan gebruiken, 'klikt' het tussen de kleine en de fles kun je er meerdere bijhalen. En zit je niet met een kast ongebruikte flessen omdat het niet 'klikte' ;) .

4. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,838
    113
    Hier ook de difrax fles als favoriet en dan idd de smalle, vind hem ideaal!

5. Niet meer actief

ja ik heb al vaker goeie verhalen gehoord over de difrax, welke speen gebruiken jullie dan? je hebt kersspeen, S speen of M speen...of wijst dat voor zich in de winkel?

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik heb gewoon de goedkope Hema flessen met Difrax kers speen. Ik zou dan met maat S beginnen, M is vanaf 3 maanden geloof ik. Wij gebruiken de 3 standen speen. Wij waren begonnen met Avent, maar daar krijgt Eva haast niets uit. Ik geef trouwens borstvoeding, dus voor die paar voedingen per week met de fles straks vond ik het niet nodig dure flessen te kopen, kan altijd nog als het niet bevalt (maar tot nu toe wel).

7. Niet meer actief

ik heb nog 3 standen spenen van avent, maar die gaan niet op die difrax fles zeker?

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij gebruiken (nog) altijd de S-speen, ik weet eigenlijk niet meer of die maat er al meteen op zat toen we de flessen kochten of niet? Maar je hebt dus ook maat M en maat L, een I-II-III, en geloof dat ze ook van die spenen hebben met 1 kant zo een plat stukje (kersspeen?misschien). Ik zou als ik jou was gewoon even kijken hoe het gaat met de S speen, en evt een extra doosje M meenemen.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Bij het cb zeiden ze dat Avent spenen alleen op Avent flessen passen. Heb het niet geprobeerd, omdat Eva de Avent spenen dus niet goed pakt. Anders de speen even meenemen en proberen of even navragen.

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    ow, sorry, ik had wat antwoorden/vragen gemist :oops: :oops: .

Een avent speen past in ieder geval zeker niet op een smalle difrax fles. Misschien wel op de brede flessen van difrax, maar dat weet ik niet.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,838
    113
    avent gaat idd niet op de difrax smalle flessen. Brede weet ik niet, maar denk het niet.

Hier nog vaak een s-speen, soms als hij moe is een m en bij pap een L.

12. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    difrax s fles!

13. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    ik ben ook weg van de difraxs flesen zijn erg goed schoon te maken.
    en ook goed voor de krampjes en oortjes want de speen kan niet vacuum zuigen. door de s vorm. en daar door krijgen ze geen krampjes een geen ooronsteking. ( hoe ik dit weet werk al 7 jaar in de kinder opvang.)

aleen het eenigste nadeel aan deze flesen is. als je er borstvoeding in doet en je hem wilt op warmen in een flesse warmer of pannetje kan dat niet want water is sterker als bv en dan gaan de rubere ring onder in beetje krom staan door de druk en dan loop de bv weg.

liefss

14. Niet meer actief

Oke bedankt meiden! ga morgen de difrax fles halen met S speen en voor de zekerheid een M kijken welke de beste is!

De kersspeen is dus met zo'n plat stukje? denk niet dat ie dat fijn vind want zulke spenen moet ie ook niet hebben!

15. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Ik heb alle soorten flessen geprobeerd en ben uiteindelijk beland bij kruidvatflessen met een dental speen. Dit is de enige fles die Remy accepteert.

16. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Hier ook difrax s flessen. Zowel de grote als de smalle. Bevallen erg goed. Als je een fles koopt, zit er standaard altijd een s speen op. Veel succes!

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Met zo'n plat stukje is een dental, een kersspeen is helemaal 'rond'.

18. Niet meer actief

oke dank je! :oops: :)

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Kijk aan, weer wat geleerd ;) . Thanx :thumup:

20. Niet meer actief

Ik heb de gewone etos flessen genomen! daar passen avent spenen op en die had ik nog een boel liggen! scheelt best in de kosten en het gaat heel goed!

Share This Page