Hoi, mijn zoontje is 6 maanden oud, weegt 7,5 kilo en is 67,5 cm lang. Hij heeft 5 flessen van 200 ml per dag! Nu ben ik langzaam aan begonnen met een groentehap en een fruithap. Op het CB vertelde ze dat ik 4 keer 200 ml moest geven als hij redelijk goed zijn fruit en groente at. Ik vroeg toen dus, wat redelijk goed fruit en groente eten is. En daar had ze geen antwoord op. Handig he! Als ik verder nog vragen had, dan kon ik bellen. Maar nu is het CB dicht tot 11 mei en je kan alleen bellen voor dringende vragen, en volgens hun is dit geen dringende vraag! Dus nu vraag ik het maar aan jullie!!! Nu vraag ik me af hoeveel fruit en groente ik hem moet geven en hoeveel flessen ik hem dan nu moet geven! Hij eet ongeveer een half potje fruit van 4 maanden en een half potje groente van 4 maanden! Is dat genoeg om 1 fles af te bouwen of niet. En moet hij niet meer eten dan een half potje fruit en een half potje groente! Hoe deden jullie dat. En welk schema hadden jullie voor een baby van deze leeftijd! Groetjes
kijk naar je kindje zou ik zeggen , ik deed dat altijd wel. als hij goed zijn groenten en fruit eet neemt hij van zelf minder van zijn flessen, dan valt er langzamer hand wel een fles van af.
Iris is bijna 6 maanden en nu krijgt ze: 4 flessen 180/6 (die van 19.00 uur met rijstebloem) 1/2 potje groente (4 mnd potje) Dit weekend wil ik starten met een half potje fruit. Van de groente wil ze al wel iets meer, dus dat zal wel snel een heel potje worden (of een halve van 6 mnd)
Mijn zoontje wil ontzettend veel drinken en heeft net genoeg aan 1 liter fles! Nu hij toch een half potje groente en fruit krijgt, ga ik toch maar proberen wat minder flessen te geven! Bedankt voor jullie reactie! Hoe ziet jullie dag er trouwens uit? Of in ieder geval de dag van die kleine?
de dag van Esmee is totaal niet te vergelijken met jou zoontje omdat ze al een stuk ouder is. 8 uur brood en een beker melk 10 uur fruit en drinken (als ze er niet eerder om vraagt 12 uur brood en drinken 3 uur koekje of krentjes en drinken half 6 warm eten + toetje half 7 melk en dan naar bed. om drinken vraagt ze zelf als ze meer wil, dit is een globaal lijstje.
Mag ik vragen wanneer jij bent begonnen met het geven van brood??? En hoe was jouw schema met 6 maanden??
Zo ziet de dag van Iris er (ongeveer) uit 8.00 uur: Fles, 180/6 Rond half 10, 10 uur: slapen Rond 11.00 uur: wakker, in bed spelen 11.30 uur: in bad of wassen met het washandje 12.00 uur: Fles, 180/6 13.00 uur: Slapen Tussen 3 en half 4 wakker, daarna een fles 180/6 Rond 17.00 uur: slapen Na het slapen: groentehap 19.00 uur: pyjama aantrekken, daarna fles 180/6 + rijstebloem 19.30 uur: slapen De tijden zijn bij benadering hoor! Ze slaapt niet elke dag evenveel, maar dit is wel het gemiddelde. Tussen de voedingen en het slapen door speelt ze in de box, op het speelkleed, in de wipstoel of bij mij op schoot. Ook gaan we af en toe een boodschap doen of lekker wandelen.
Gewoon geven en je zal zien dat de flessen vanzelf minder makkelijk leeggaan. Dus even van die schema's en regels af... je zit niet boven de liter, dus maak je geen zorgen. Melk is nu nog de hoofdvoeding en alle lepels groente en fruit zijn nog meegenomen. Het wijst zich vanzelf... Ik gaf trouwens de borst en dat werkte in ieder geval zo. Zoonlief dronk even vaak, maar bouwde de hoeveelheid vanzelf wat af.
Brood wordt geadviseerd na de 7 maanden te geven ivm gluten. Zelf ben ik ook begonnen met bijvoeden met 6 maanden en het cb begon toen ook al over brood. Ik heb daar echt wel even mee gewacht, eerst maar eens de groente en fruit introduceren. Leek me anders zo heftig allemaal.... eerste 6 maanden alleen maar melk en dan in 1 maand je kind proberen alles te laten meedoen. Volg je gevoel daarin....