bijvoeden met 4 of met 6 maanden?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door nijnja, 27 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Pardon?

Gph, ik wil beginnen met 4 maanden.... tuurlijk.
    Fijn dat ik dat ook weet bij mijn derde kind (waarbij ik met ruim 5 maanden en 6 maanden begonnen ben maar nu... wil ik heel graag met 4 maanden beginnen.... omdat jij het zegt wahahahahah! (het woord tuttebol komt toch in me op...)

En haarfijn uitleggen? Ja, de laatste keer hebben ze me inderdaad haarfijn uitgelegd dat het vanaf 18 weken is dat de darmen flink gerijpt zijn en dat VANAF dat moment vaste voeding tot de mogelijkheden behoort.

Meid, ik zou zeggen... ontspan eens een beetje.. .ga je beter van lezen en misschien kan je het dan thuis ook allemaal wat beter over zien.

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Niet veel, maar je leest niet goed:
    Hier in Nederland verloopt die periode bij de meeste kinderen gewoon goed, omdat wij ze de juiste en veilige bijvoeding geven. Dat zegt nog niks over de 4 of 6 maanden grens. Want of wij nu al met 4 of met 6 maanden beginnen, die hapjes die wij onze kinderen geven zijn meestal gewoon goed. Maar er staat dus nergens, dat je daarom eerder dan het advies kunt beginnen met bijvoeden!
    Ja. Maar dan nog. Tuurlijk helpen ze meer waar het meer nodig is. En hier is het minder nodig. Maar ook dát wil niet zeggen, dat die richtlijnen ook niet het beste zijn voor ons.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Redenen om in Nederland ook later dan met 18 weken vast voedsel te introduceren:
    1. niet alle kinderen hebben darmen die met met 18 weken al vast voedsel kunnen verwerken - je ziet niet aan de buitenkant hoe het met jouw kind gesteld is. Met 26 weken is de kans dat het goed zit gewoon groter
    2. veel vrouwenborsten zijn met 4 maanden nog niet zo stabiel in hun productie dat ze een verminderde vraag o.i.v. vast voedsel goed kunnen opvangen
    3. vast voedsel geeft viezere luiers: ik vond het heerlijk dat die bij ons 2 maanden later pas kwamen :D

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

En hier ben ik het helemaal mee eens! :)

Deel Deze Pagina