Drugs

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Agter, 21 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Nooit gedacht dat ik deze vraag zou stellen, en gelukkig is het niet voor mijzelf.
    We weten allemaal dat drugs en borstvoeding niet samengaan.
    Maar ik heb een vriendin die al een tijdje borstvoeding geeft, al maanden niet gestapt heeft en graag weer eens los wil gaan.
    Ze gebruikt geen alcohol bij het stappen, maar wil dan wel eens een lijntje snuiven (cocaine), of een pilletje (xtc) slikken.

Tuurlijk, mijn eerste opmerking is "gewoon niet gebruiken". En bij bv al helemaal niet. Maar als ze het toch doet, wil ik haar graag 'goed' advies geven.

Nu is mijn vraag voor haar: hoeveel dagen moet ze haar borstvoeding afkolven en weggooien na gebruik? En wat is minder slecht voor de bv, coke of xtc?
    Iemand enige idee hierover?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja, ze moet haar borstvoeding 2 weken afkolven en weggooien oftewel gewoon stoppen. Maakt allemaal niets uit wat er gebruikt wordt, het is allemaal even slecht voor de baby (en trouwens ook voor mama). Borstvoeding wordt uit bloed gemaakt, drugs blijven langere tijd in je bloed rondhangen...

Misschien moet je vriendin leren om 'los te gaan' zonder drugs?

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
  4. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
  5. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
  6. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Zucht.... of gewoon niet gebruiken...

Ik snap het niet he. Begin dan niet aan kinderen...

7. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Google "hoe lang blijft xtc in lichaam"

XTC is 3 dagen aantoonbaar. Een half uur na gebruik is XTC in het bloed te zien. De effecten duren zo'n 4 tot 6 uur. XTC wordt in de lever afgebroken. Ongeveer 50 procent wordt als afbraakstof via de urine uitgescheiden. De rest verlaat onveraderd het lichaam.

let wel, dit gaat om hoe lang het aantoonbaar is. zal langer duren voor het uit je systeem is.

edit: en nog een linkje: Hoe lang blijven alcohol en drugs zichtbaar in je bloed/ urine?

zou voor de zekerheid minimaal een week de melk afkolven en weggooien, of gewoon overstappen op de fles als de drugs zo belangrijk zijn.

8. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Tja, ieder zijn ding.
    Als je het van te voren kan plannen, genoeg voorraad in de vriezer, kindje blijft gewoon thuis bij paps, zie ik zelf het probleem niet voor een keer.
    Het zou mijn keuze niet zijn, maar ik ben dan ook meer van de alcohol bij het stappen (wat imo ook een harddrug is).
    Om nou te zeggen dat je dan dus geen kinderen mag hebben, vind ik wel erg cru. En eigenlijk begrijp ik die stelling niet.
    Zolang ze maar genoeg tijd neemt om zeker te zijn dat het niet meer in haar bv zit.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Daar ben ik heel kort over: gaat niet samen.

Als ze graag los wil gaan, kan ze dan niet gewoon op de fiets stappen en met losse handjes gaan fietsen of zo? Ook heel riskant, maar toch minder gevaarlijk voor haar kind dan een lijntje!

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Sorry ik snap ook niet dat je je borstvoeding weg wil gaan gooien om een keer los te kunnen gaan met drugs. wordt volwassen en stel prioriteiten.

11. Bri

Bri Niet meer actief

Dat hangt er helemaal van af hoeveel ze gebruikt! Hoe meer je gebruikt, hoe langer het duurt voor het weer uit je bloed is (en meestal is dat geen lineair verband, maar als je 3 keer zo veel gebruikt moet je bijvoorbeeld 8 keer zo lang wachten voor het uit je bloed is).

Het gaat gewoon niet samen. Als je vriendin zó ontzettend graag iets wil snuiven spuiten of slikken, doet ze er beter aan over te stappen op KV (en natuurlijk zorgt ze ervoor dat er een capabel iemand bij haar kind is, zolang zij onder invloed is).

12. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    *proest*

Agter, lekkere vrienden heb jij.
    Snap ook niet dat jij haar wilt faciliteren in het drugsgebruik.

13. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    agter Ze zegt helemaal niet dat ze geen kindjes MAG krijgen. Ze zegt dat als ze zo graag drugs nog pakt nog niet had moeten beginnen aan kinderen zijn 2 hele verschillende dingen.

Stop dan met de bv en zet je kindje een weekend bij opa en oma. Maar niet zo is toch onverantwoordelijk man

14. mroos

mroos Niet meer actief

#14 mroos, 22 jun 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jun 2012
    Het is toch wat hé;), al die vriendinnen die aan de borstvoeding zijn en coke willen gebruiken.

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou inderdaad, lijkt wel een trend

16. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Hihi geweldig!

Maareh, ik vind het nogal onvolwassen als je niet een leuke avond kan hebben zonder dat lijntje..
    En als ze dan niet eens zelf de moeite neemt om het uit te zoeken maar een vriendin dat voor haar uit moet zoeken is dat helemaal triest ;)

17. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Wat bedoel je met faciliteren?

18. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Wat ik mij afvraag: waarom moet jij haar "goed" advies geven? Verdiept ze zichzelf er niet of te weinig in?
    En naar mijn mening is het enige goede advies, dat drugs en borstvoeding echt niet samen gaan. Ik vind het zo'n eng idee! Elk lichaam is anders, breekt stoffen in verschillende tempo's af, afhankelijk van je lichaamsgewicht, de afbraak is ook afhankelijk van de hoeveelheid stof die je binnen hebt gekregen...hoe kun je nu 100% zeker weten dat je niets doorgeeft aan je kind!? Vindt ze het ook niet zonde om zo'n lange tijd te moeten kolven en de boel weg te gooien?
    Hemeltje, ik zou het alle moeite niet eens waard vinden.

19. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

K heb een deejaavuutjuh geloof ik ...

Als ik een vriendin zou hebben, doe bv zou geven en coke zou willen gaan snuiven, zou ik haar daar op alle mogelijke manieren van af proberen te brengen! Coke en moederschap gaan niet samen.

20. eeneneen isdrie

eeneneen isdrie Actief lid

1 jun 2010
    342
    5
    18
    inderdaad een déja vu.... misschien zelfs letterlijk :)

Deel Deze Pagina