Ik wil bij 6 maanden gaan beginnen met bijvoeden en ik ben even nieuwsgierig naar hoe/wat jullie de kleine geven en of deze daarnaast kunst- of borstvoeding krijgt. Zie de poll!
Ik maak eten zelf en geef ook potjes, maar die combi is er niet in de poll. Heb daarom gestemd op kunstvoeding en voeding uit een potje. Ik maak ook best veel zelf hoor, maar op de dagen dat ik werk eet mijn zoontje vaak 's avonds een potje (vind hij heerlijk gelukkig) en ook als wij iets eten wat hij nog niet eet. Zo eet hij dus meer potje als vers en daarom daarvoor gekozen.
Ik geef BV (wel gecombineerd met FV onder werktijd) en ik ben sinds zaterdag begonnen met bijvoeden. Ik maak nu alles nog zelf. Als mijn zoontje straks goed groente en fruit eet en hij met ons mee-eet aan tafel zal hij ook wel eens een potje krijgen, als wij iets eten wat hij nog niet mag. Zo hebben we het bij onze dochter ook gedaan en dat ging super.
Borstvoeding en maak alle fruit/groente hapjes zelf. Maar zo nu en dan een potje (als we niet thuis zijn bv of iets mee moeten nemen) heb ik niets op tegen hoor.
Ik heb op de eerste gestemd omdat ik nog bv gaf toen we met bijvoeding begonnen. Inmiddels krijgt ze gewone melk/kv en eet ze met de pot mee. Ik gruwel van die potjes, heb het Simone nooit gegeven.
Met 6 maanden nog volledige borstvoeding, vanaf 9 maanden gecombineerd met kunstvoeding maar ik heb borstvoeding gestemd. Hij heeft nog nooit een potje gehad want krijgt bijvoeding a la Rapley en dat past niet in een potje
Met 6 maanden kreeg I. volledige borstvoeding en ik maakte alle hapjes zelf. Kleine moeite en ik vond het zo fijn te weten wat ze binnenkreeg in plaats van dat ik op meneer Olvarit en consorten moest vertrouwen. Ze heeft nooit 1 hapje uit een potje gehad.
Alle bijvoeding maken we zelf (ze krijgt trouwens poedermelk). In het weekeinde en op woensdag kook ik regelmatig wat groter voor haar en vries de maaltijdjes dan in. Op werkdagen en als we zelf iets eten wat ze niet mag hebben hoeven we alleen wat ijsklontjes voeding te ontdooien en happen maar. Kleine moeite. Potjes worden niet gewaardeerd. Maand geleden lag mevrouw in het ziekenhuis en ging na 1 dag potje in staking. Ze vertikte het gewoon, mams kon de vriezervoorraad aanspreken en mevrouw at niet maar vrat die avond . Voedingsassistente lag dubbel toen ze uk d'r snuit zag.
ik heb kunstvoeding en bereid ik zelf gekozen. In eerste instantie gaf ik nog borstvoeding tot 7 maanden (ben met 5,5 maand met bijvoeding begonnen) en daarna over op kunstvoeding. Ik was eigelijk van plan potjes te gaan geven maar na 3 dagen toch weer een keer de babycook erbij gepakt. En eigelijk ben ik er niet mee gestopt. Uiteindelijk heeft hij heel zelden een potje gehad, maar hij vond het niet eens lekker.
Ik heb gekozen voor anders, namelijk: kunstvoeding en potjes EN zelfbereid. Ik ben begonnen met olvarit potjes, lekker makkelijk en had ze liggen uit een babydoos. In het begin is het toch vooral proeven en uitproberen en loopt het grootste deel er weer uit Vond ik zonde om dan zelf voor in de keuken te staan Nu ze, eigenlijk sinds deze week pas, echt met smaak begint te eten ben ik vanmiddag aan de slag gegaan met eigen gemaakt en het is prima te doen! Fruit moet ik nog proberen maar zal vast ook goed te doen zijn ( alleen weet ik iet of je het kan invriezen). Ik heb wortels en sperziebonen gekookt en door de blender gedaan en het ging super! In kleine porties ingevroren en kan er de hele week mee doen! Het gaf nu al zoveel voldoening!!
Leuke poll! Hier borstvoeding en zelfgemaakt. Potjes wel geprobeerd maar die werden geweigerd. Mijn eten ging er wel in. Gelukkig, want ik begon me echt zorgen te maken toen hij alles vertikte!
Ik geef nu 6 maanden volledig bv en de bijvoeding maak ik zelf van fruit of gestoomde groenten allebei zoveel mogelijk biologisch. Ze vind tot nu toe alles lekker(pompoen, bloemkool, broccolli,aubergine, aardappel, rijst, banaan,peer)
mischien moet je even naar deze link kijken van radar, ik ben erg geschrokken toen ik dat zag wat betreft baby voeding Babyvoeding - Uitzending - TROS Radar
Het is toch eigenlijk niks nieuws dat de potjesfabrikant er alles aan doet om in te spelen op onzekere en onwetende ouders door dat soort teksten te produceren... Nog meer reden om zelf vers fruit en groenten te maken, kleine moeite.
Borstvoeding en zoveel mogelijk zelfgemaakt eten (zowel hapjes die met de lepel worden gegeven als zelf stukjes eten à la Rapley). Heel soms een potje als we ergens zijn waar ik niet zelf kan koken.
Beide.. Met 6 maanden gaf ik flesvoeding en 4-5 x in de week vers bereid en 2-3 x in de week een potje.. Bij zoonlief heb ik gezien hoe onhandig het is als een kindje helemaal geen potjes eet dus dat zou me niet nog een keer overkomen. Op vakantie vind ik het wel zo makkelijk. Gemak dient de mens maar dan moet het wel dienen... en dat deed het gelukkig bij kind 2 wel... er is een grote varieteit aan potjes en er zitten er echt wel een paar tussen die behoorlijk van smaak en textuur zijn.
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH :x Daar is ie weer... waarom ben je nou eigenlijk geschrokken? Er wordt helemaal niets beroerds gezegd over POTJES... alleen dat mensen ZO STOM zijn om in reclame te tuinen... Luister nou eens goed naar wat er gezegd wordt en LEES verpakkingen! @Kristel... onwetende en onzekere ouders geven hun ouders net zo gemakkelijk slechte 'verse' voeding dus potjes zijn voor veel onwetende ouders juist een uitkomst! Het gaat hier om pyjamapapjes e.d. die zijn NERGENS voor nodig maar goed dat geldt ook voor je eigen Knorr wereldgerechten etc. Nogmaals... er is niets mis met potjes.. behalve dat ze vaak erg op elkaar lijken qua smaak (maar ook hiervoor is de variatie groot genoeg) en dat ze niet uitnodigen tot het leren eten van stukjes. Bottum line.. je bent geen slechtere mama als je je kindje potjes geeft...