bijvoedingsvraagjes baby >4 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door Druif78, 30 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik ben sinds ze 4 maanden is gestart met groenten en fruithapjes. Na een weekje proeven en sabbelen en ook even een pauze iv heftige poepluiers, gaat het nu super! Ze trappelt van ongeduld als het niet snel genoeg gaat! Erg leuk om te zien dat ze zo geniet van mn (zelfgemaakte) groenten hapjes! (Fruit maar even op een iets lager pitje gedaan ivm de krampjes en poepluiers)
    Maar nu mn vragen:

- Welke fruitsoorten zijn mild genoeg ivm darmkrampjes? Peer lijkt me mild, maar na het olvarit potje peer ( en ook banaan) had ze spuitluiers :) Laat staan met zelfgemaakt?? Nu zijn mn potjes op en wil ik het zelf maken, maar peer wordt zo vloeibaar? Welke fruitsoorten zijn beter geschikt ook om zelf te pureren?

- Welke hoeveelheden zijn "normaal"??
    Ze krijgt nu flessen van 200cc melk en daarnaast dus eens per dag fruit en groenten, ik gok ongeveer de hoeveelheid van 1 potje alles samen, maar denk haast dat ze nog wel meer op zou kunnen? ( al vult een potje wrs minder dan zelfgemaakt ivm het toegevoegde water???). Ze eet en drinkt dus alles met smaak, maar ik merk dat ze de laatste tijd af en toe een mondje terug geeft. Ik denk zelf dat ze gewoon supervol zit van dit alles?
    Moet ik minder groentenhapje gaan geven? Het moet de flesvoeding nog niet gaan vervangen natuurlijk, en dat doet t ook niet maar krijgt ze niet teveel qua intake? Ik wil niet gaan overvoeden natuurlijk, maar blijkbaar geeft ze zelf niks aan?

- Ik heb laatst sperziebonen uit pot gepureerd voor haar, wel alles afgespoeld onder de kraan ivm zout. Mag dit??

- mensen nog tips voor handige groenten om zelf te pureren? Heb nu broccoli, bloemkool, sperziebonen en wortel gedaan.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Begin eens met te kijken op het introductieschema van Stefan Kleintjes op www.borstvoeding.com. Je kunt gewoon kijken bij 6 maanden. Zijn schema is behoudend maar juist bij krampjes e.d. heel handig.

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik heb niets meer toe te voegen aan Cygnet :)

4. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik voeg zelf Nutriton aan groente en fruit wat te dun is. Nu krijgt mijn dochter dit al door de flessen heen, dus ik weet hoe ze erop reageert. Doe ik dit niet, dan komt te dun fruit er met dezelfde gang weer uit.

Ik heb gisteren het boek van de AH gekocht: Opperdepop. daar staan hele leuke en handige recepten in voor kindjes van 6mnd tot 4 jaar!!

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Cygnet: bedankt voor je uitgebreide antwoord, daar kan ik wel wat mee! Heb mango erbij in huis gehaald. Rijstebloem had ik al in huis, dus dat is wel handig te gebruiken mocht het te dun worden. En ik ga maar eens wat vaker prakken ipv pureren!

Heeft rijstebloem eigenlijk nog een meerwaarde als je kind toch wel doorslaapt en ook andere structuren en smaken middels groenten en fruit leert???

En ik wist dus niet dat een mondje terug geven niks zegt over het vol zitten of niet! Heeft ze niet eerder gedaan dus ik dacht al dat ik haar aan het overvoeden was ;)

moonlight: heb idd veel goeds gehoord over opperdepop. Maar staan er echt nieuwe dingen in? Want als er alle mogelijke combinaties van groentes met aardappel bijv in staan, dan kan ik dat zelf ook nog wel bedenken ;)...

Deel Deze Pagina