Dreumes veel "gas", wat kan ik daar aan doen?

Discussie in 'Voeding' gestart door Babel44, 26 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hai dames,

Even jullie expertise nodig :) Volgens mij eet ze niet specifiek gasvormende dingen, sowieso elke dag iets anders.

Ze is misschien ook wat verstopt, heeft vrij stevige ontlasting en poept vaker kleinere beetjes. Ze zit ook vaak te persen en laat dan dus scheetjes ipv te poepen.

Wat kan ik hieraan doen?
    Thx!

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Wat (meer) olijfolie door het eten?
    Obstipatie/ verstopping kan ook voor gasvorming zorgen...
    Door de olijfolie 'loopt' het hopelijk wat beter door??

3. fafje

fafje Niet meer actief

ja denk nog extra olijfolie en extra fruit soorten die laxerend werken, mss ook extra veel vocht aanbieden...

mss zo nu en dan wat vers sinasappelsap..desnoods aanglengd...

4. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Thx, ja ik was al met wat extra olijfolie begonnen, idd de verstopping maar eens te lijf. En op genoeg drinken letten, dat is ook wel een aandachtspunt. Het is me ook opgevallen dat ze eerst in haar water blaast en dan slokjes neemt, misschien krijgt ze ook veel lucht binnen dan?

Iemand nog tips specifiek voor de scheetjes?

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Die scheetjes houden verband met de verstopping. In haar water blazen heeft daar geen effect op hoor! Dus de verstopping aanpakken, en eventueel wat appelsap geven, dat geeft vaak lossere poep.

6. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Rozijntjes, ontbijtkoek werken hier heel laxerend en dan vooral de rozijnen:D

7. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Mijn dochter heeft ook vaak last van d'r darmen, poepies laten, obstipatie e.d.
    Ik gebruik lactulose, echt super spul! Het kan geen kwaad om dat te gebruiken, darmen worden er niet lui van, tis echt een middeltje wat de darmen stimuleert.

8. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Dank jullie wel voor de tips. Rozijntjes, wist ik niet! Heeft ze toevallig vanavond nog op (op de pannenkoek :) ). Verder lijkt het iets beter te gaan, maar voldoende drinken blijft lastig.

@Linnie: ik ben juist niet zo'n fan van lactulose, ik reageer er zelf nl niet zo goed op, ben ook periodiek lactoseintolerant en krijg van lactulose dezelfde klachten (geeft dan gek genoeg verstopping, diarree, gas en erg rommelende darmen!)

Deel Deze Pagina