Hallo! Volgende maand ga ik beginnen met bijvoeden, omdat mijn zoontje dan 6 maand is. Maar wanneer ga je dan precies beginnen. Moet je uitgaan van zijn geboortedag (13 september) of van de uitgerekende datum (21 september) Dus mag ik dan beginnen met bijvoeden op 13 óf 21 maart?! Want dan is het dus precies een half jaar... Snappen jullie het nog?!
Oké! Jij bent dus van de uitgerekende datum uitgegaan. Nou dan begin ik ook op 21 maart! (Nou lijkt het net: als jij het zo doet, doe ik dat ooooook) hahaha
Dan mag ik 10 dagen eerder beginnen als dat we van plan waren Daar was ik zelf nog niet opgekomen, uitgerekende datum op geboortedatum. Op zich wel logisch, want een kindje die eerder geboren is, zijn de darmen ook minder van ontwikkeld.
Op een paar dagen of ruim een week komt het niet aan hoor. Maar als je een kindje hebt dat echt prematuur was, dan kan het wel nut hebben ook even naar de uitgerekende datum te kijken, zeker als je niet met 6 , maar met 4 maanden wilt bijvoeden.
Wij zijn ongeveer een week voor Annika 6 maanden was begonnen met een beetje proberen. Annika is met 42 weken geboren.
Wij willen ook gewoon rond de 6 maanden beginnen, het zal toch niet op een dag aankomen. Jesper is met 42 weken geboren, dus in principe durf ik het wel te gaan proberen met 5,5 maand. Dus over een week of 3.