Mijn arts heeft gezegd dat het zo moest. Ik geloof niet heilig in artsen hoor Omeprazol (het broertje van esomeprazol/nexium) mag sowieso niet samen met melkproducten dus het verbaasd me dat babies het wel krijgen Maar is het nexium+jbpm net zoiets als niet op zn zij mogen slapen wat eigenlijk best kan soms of eet het elkaar op? Zonder jbpm loopt de pepti zijn neusje uit! Ik klaag niet over was ofzo hoor, maar vind al dat spugen ook zo zielig (begrijp me niet verkeerd, pijn is erger!). Nexium wordt pas opgenomen in de dunne darm dus een lege maag maakt idd ook niet veel uit. Vandaag helaas niet in de gelegenheid om het te veranderen, hij is uit logeren
De ene arts zegt dat nexium absoluut niet beter werkt dan ranitide. De andere arts zweert bij nexium bij heftige reflux. De volgende arts zegt dat medicatie sowieso niets doet en dus onzin is bij babys. Dus dan heb je 3 artsen met 3 meningen over 1 baby. Je weet nu 1 ding en dat is dat zoals het nu gaat dat het niet werkt. Ik ben dan van mening, probeer het uit. Er kunnen 2 dingen gebeuren; 1. Het maakt geen ene z*k uit wat je doet. (Dus spuugt meer, maar onrust blijft) 2. Je baby heeft minder pijn, maar spuugt wel meer. De onrust verdwijnt, spugen doet immers geen pijn. Ik heb beide jongens meerdere malen koud en drijfnat in bed gevonden. Ze hadden snachts gespuugt en zijn gewoon verder geslapen. Hele gezicht onder de kots, tot op de romper nat, tot onder aan het bed en op de vloer lag spuug. En toch sliepen ze door en lieten zich niet horen. Een paar keer sliepen ze zelfs uit! Simpel gezegd betekend dat 1 ding, ze hebben geen last van het spugen en voelden zich blijkbaar zo prettig dat ze heerlijk sliepen. Onze jongste heeft tot 16 maanden nexium nodig gehad. En tot 2 jaar spuugde hij makkelijk en veel.
Mag ranitidine dan wel samen met jbpm? Omeprazol en esomeprazol zijn allebei PPI's dus werken op dezelfde manier, maar ranitidine werkt anders, maar volgens mij geen 24u? Maakt t met nexium nog uit of je pure jbpm hebt of nutriton? Zou de nexium al beter werken als je er een schepje jbpm afhaalt? Zijn er andere middelen om voeding dikker te maken (rijstebloem helpt niet weet ik al)
Maagzuurremmer niet icm met JPBM. Dit omdat je met JPBM een zuurdere maag nodig hebt. Overzicht proefbehandeling op basis van leeftijd: Bij kinderen ≤18 maanden bestaat een proefbehandeling uit de volgende stappen: Uitleg en verdikken van de voeding met johannesbroodpitmeel of rijstamylopectine gedurende 2 weken Indien stap 1 niet of onvoldoende effectief is en het kind minimaal 1 alarmsymptoom heeft (tabel 4) en daarbij ontroostbaar huilt en/of spuugt: stop verdikken voeding en start medicatie, ranitidine of een protonpompremmer (PPI), gedurende 2-4 weken. Bron Gastro-oesofageale reflux(ziekte) bij kinderen van 0-18 jaar > Nederlandse vereniging voor Kindergeneeskunde
Hier steeds zantac gebruikt, maar inderdaad ook zonder jbpm. Omdat het meer onrust veroorzaakte, maar ook omdat het niet nodig was eenmaal de medicatie op punt stond. Ja, dochter spuugde voortdurend en moest meerdere keren per dag andere kleren aan. Maar liever meer was, dan een kind met last.
Je kan overigens ook indikken met Gelilact. Zou minder problemen veroorzaken, hoewel mijn dochter ook dat krampen van kreeg.
rijstamylopectine is rijstebloem neem ik aan? Gelilact heb ik nog nooit van gehoord maar ik ga kijken wat het is! Als hij van de pepti af mag dan zou ik weer naar Omneo kunnen dan? Dat is ook wat dikker (zetmeel) dan gewone voeding. Of kan je dat ook niet combineren?
Nutriton of jbpm maakt niet uit, beiden wordt afgeraden. Gaat om de jbpm en dat zit ook in nutriton. Andere medicatie wordt naar wat ik weet ook afgeraden. Ranitidine sowieso. Maar eerder; waarom wil je perse indikken? Waarom zie je dat als absolute noodzaak?
Mijn kind spuugt anders alles uit. Ik weet dat het snel veel lijkt maar ik word nog steeds ondergekotst van mn oor tot mn navel. Ik denk zo dat halve flesjes minstens er weer uitkomen, en dan is de schatting voorzichtig. Hij moet toch ook eten binnenhouden om te groeien? Daarnaast is meneer snel uit zn doen om een half nat pak of sowieso vanaf een half volle luier...
Het spugen wordt van nexium niet minder toch? Hoe lang zou het zonder jbpm moeten om te kijken hoe anders het effect is?