Hoi, Ik weet niet of ik mijn vraag ook aan jou kan stellen aangezien ik bv en kv combineer maar wellicht weet jij ook het antwoord. Wil je even naar mijn schema kijken? dit was bijvoorbeeld gisteren: 6:00 flesje bv: 150 ml 9:00 flesje bv 150 ml 12:00 flesje bv 180ml 16:00 flesje bv 180 ml 19:00 flesje bv 180 ml 21:00 flesje kv 150+5 00:00 flesje kv 150+5 Dit is niet altijd hetzelfde, meestal is het iets meer kv maar ik had gisteren toevallig veel bv. Soms zijn het 6 voedingen,waarvan 4 bv en 2 kv en met kv probeer ik 180+6 te geven maar hij drinkt het niet altijd op. Mijn zoontje is bijna 4 maanden en ik hoor iedereen al over 4 flesjes... hier dus nu 6 of 7 (zijn sinds 2 weken overgestapt van borst op flesjes). Ik vind ook dat ie erg veel drinkt (rond de 1100ml). Hij was vorige week ook 300 gram aangekomen, lijkt mij erg veel. Zou je commentaar en tips willen geven op dit schema. Liefst zou ik naar 5 voedingen van 200 gaan ofzo maar als ik meer geef drinkt ie het of niet op of komt alsnog na 3 uur voor een voeding... groetjes Debby
Hallo Debby, Er is geen maximale hoeveelheid bij borstvoeding. Met zuigelingenvoeding is het belangrijk dat je niet over de maximale hoeveelheid heen gaat maar daar blijf jij ruim onder. Je kunt eens proberen de tijd tussen de voedingen steeds verder uit te stellen. Hierdoor zul je op een gegeven moment een voeding minder kunnen geven. Groetjes Sanne