Hallo allemaal, Ons meisje, (16mnd) is vanaf het begin erg stellig geweest in wat ze wel en niet eet. (Het begon al met de fles die ze weigerde.) Fruit eet ze absoluut niet, alleen een klein stukje banaan, maar dat is nou ik niet echt het fruit dat ik wil dat ze eet. Vanaf 6 mnd krijgt ze zeker 5dgn in de week fruit aangeboden, waarvan ik alles al meerder malen geprobeerd heb. Ook het mengen van fruit door pap oid blieft mevrouw niet. Ik dacht de aanhouder wint, maar begin nu toch te twijfelen. Groente warm eet ze prima, maar tomaatjes vliegen al snel door de keuken. Eigengemaakte warme appelmoes, ze kijkt ernaar en schuift het bordje zo van tafel... dus : Iemand nog tips om ons meisje toch aan het fruit te krijgen? Alvast bedankt, voor het meedenken!
Ik zou het los laten als ik jou was. Ze gaat vanzelf wel weer fruit eten. Als ze warm eten wel goed eet gewoon wat meer groente aanbieden. Geen strijd van maken en aanbieden wanneer je zelf fruit eet. Geef je wel gewoon stukken? Wil ze niet, dan wil ze niet. Verder geen aandacht aan besteden. En gewoon zelf op eten dan. En banaan zou ik inderdaad niet altijd doen, maar kan best af en toe toch? Heb je al bijvoorbeeld avocado geprobeerd? En mango?
Waarom geen banaan? D. krijgt het elke dag en dan nog een ander stuk fruit (druifjes, kiwi, mandarijn, peer) Hij heeft wel een goede ontlasting moet ik zeggen, twee keer per dag! Maar, ik zou er ook geen strijd van maken, dan maar niet! Je hebt ook van die pakjes knijpfruit.. Nu ik dit typ weet ik eigenlijk niet meer hoe oud je kindje is en of dat al kan...
Hier ook een fruitweigeraar vanaf het begin... Ook vanalles geprobeerd! Op een gegeven moment heb ik het los gelaten en ook een week of zo niet meer aangeboden. Daarna gewoon een bord met stukken fruit op tafel gezet en er zelf van gaan eten, toen werd het in een keer interessant! Ze eet nog zeker niet alle soorten fruit, maar appel peer en banaan gaan er zonder moeite in tegenwoordig! Ook krijgt ze wel eens van die knijpfruitjes.. Waarom wil je geen banaan geven? Groentes werden hier trouwens altijd wel goed gegeten!
Dank je kristel, dat is een goede tip. Ik schrijf niet dat ik geen banaan wil geven, want dat eet ze juist. Maar dat is het het fruit vol vit. C e.d. wat ik zou willen geven.
Ik had juist altijd de gedachten dat ze vitamine C juist ook uit allerlei andere voedingsstoffen kon halen... en had ooit ergens gehoord/ gelezen dat in banaan juist vitamines zitten die je minder snel in bijv groentes terug vindt. (weet niet of dit klopt, want weet ook niet meer waar ik het gelezen/gehoord heb) Ben tegenwoordig gewoon blij als ze zelf om een banaan of zo vraagt... Wat hier ook altijd goed gaat is zelf een appel of zo gaan eten en haar niks aanbieden. Wordt het ook vanzelf interessant..haha!