Hallo, Mijn dochter wordt 18 mei 6 maanden. Tot nu toe krijgt ze volledige borstvoeding. Ze zat op vijf voedingen maar sinds 3 weken komt ze nu ook weer 's nachts de eerste 2 weken wilde ze ook echt voeding maar nu kan ik het gelukkig weer af met haar speen. Maar ze wordt dus nog wel wakker terwijl ze toen ze 4 weken was al volledig doorsliep tot 6 uur. Ik heb het idee dat ze toe is aan bijvoeding ze smakt veel en kijkt echt heel aandachtig als wij eten of drinken. Ik wil dan ook als ze zes maanden is gaan bijvoeden en dan gelijdelijk aan de bv een beetje afbouwen overdag ik wil wel de eerste en laatste bv houden. Heb jij een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken? Op het cb raade ze me aan te beginnen met groente ivm allergien. groetjes laila
Hoi Laila, kan goed zijn dat ze trek krijgt in iets erbij, groente is idd vaak eerste om mee te beginnen. Belangrijk is wel dat de bijvoeding voeding is die er slecht bij komt en geen melkvoeding (fles of borst) vervangt tot je kindje wat ouder is. Dus mocht je de borstvoeding willen afbouwen, vervang je die voor kunstvoeding en de bijvoeding komt er bij. De meeste vrouwen geven daarom eerst de borst of fles en een uurtje later de bijvoeding. Kan je hier iets mee ? : ) groetjes Kirsten
hoi kirsten, goed dat je dit zegt dat wist ik dus niet maar ik wil denk ik geen kunstvoeding geven. Mocht ik het op een gegeven moment wel willen wat is dan de beste KV sophie heeft reflux waar ze medicijnen voor krijgt. Wanneer is zo een groente hap dan genoeg als volledige voeding. Tussen 1uur en vijf uur drinkt sophie helemaal niet moet ik haar dan bijvoorbeeld thee met een liga ofzo geven of helemaal niks. Ik denk dat ik haar dan om vijf uur de borst geven en dan om zes uur groente en dan in bad en dan naar bed kan dat? of is dat te snel na het eten. Ik ben er best wel onzeker over omdat je veel verschillende dingen hoort en ik wil gewoon het beste. Ook vraag ik mij af of ik sophie pap moet geven in plaats van een BV bijvoorbeeld s middags. In iedergeval alvast bedankt voor de tips. groetjes laila
Hoi hoi, die onzekerheden kan ik me goed voorstellen, het is zo'n nieuw terrein en het is toch heel belangrijk omdat het met haar gezondheid te maken heeft. En reflux is ook niet zomaar iets, kan ze natuurlijk last van krijgen. De vaste voeding wordt meestal hoofdvoeding rond de eerste verjaardag. Je merkt vanzelf dat er een keerpunt komt, doordat de hoeveelheden vaste voeding veel groter worden. Als je borstvoeding blijft geven hoeft dat niet te minderen voorlopig. Pap geven heeft geen toegevoegde waarde, mits je pap geeft gemaakt van jouw melk : ) Als ze tussen 1 en 5 niks drinkt bij jou, kun je haar idd wat anders geven, maar borstvoeding blijft het voedzaams, je hoeft je geen zorgen te maken dat de voedzaamheid van je melk niet meer afdoende is en ze andere dingen nodig heeft. De meeste vrouwen geven borstvoeding en beginnen met een aantal theelepels groente en breiden dat voorzichtig uit. Misschien is het leuk om eens dit forum te bezoeken: http://www.network54.com/Forum/382080/ groetjes Kirsten
hoi Bedank voor de informatie het is nu een stuk duidelijker. Even om te checken of ik het goed begrepen heb. Die vijf voedingen blijven de hoofdvoedingen tot ongeveer een jaar. Daarbij kan je als extra groente en fruithapjes geven en op een gegeven moment een boterham ofzo. pap is niet verplicht maar kan mits gemaakt met mijn bv als variatie (vervangt die dan wel een voeding?). Als ik mijn BV wil afbouwen dan moet ik overgaan op flesvoeding want een fruithapje of groentehapje vervangt nog geen melkvoeding? Nou ik hoop dat ik het nu goed heb want dan weet ik het tenminste IK ga ook zeker even kijken op dat andere forum!! Groetjes laila
Helemaal goed =D> Ik kan mij heel goed voorstellen dat het allemaal wat verwarrend kan zijn. Op het bijvoedingsforum kan je heel wat lezen en dan vallen de puzzelstukjes waarschijnlijk nog meer op zijn plaats. Zo niet, dan kun je altijd hier posten natuurlijk! Groeten Rieneke