Teveel melk en het gaat te snel

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door meisjex, 15 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisjex

meisjex Actief lid

9 aug 2008
    128
    0
    0
    Ik heb het idee dat mijn borstvoeding te snel gaat, want wanneer ik namelijk afkolf (eens in de zoveel tijd) zie ik er wel 4 straaltjes tegelijk uitkomen.
    Het is namelijk zo dat mijn baby vaak hele golven melk overgeeft, en ik denk dus dat het hier doorkomt.
    Verder zit haar voedingspatroon wel oke, zo om de 2.5 a 3 uur en dan 10 minuten aan elke borst. Ze is nu overigens 4 weekjes oud.
    Alvast bedankt.

2. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Het kan i.d.d. goed zijn dat je 4 straaltjes ziet. Dit is ook volledig normaal.
    Wat wel kan zijn is dat je toeschietreflex wel heel hard is voor je dochter.
    Je kunt aan het begin van het toeschietreflex de melk even weg laten stromen in een spuugdoekje en haar dan weer aanleggen. De melk komt dan niet zo snel uit je borst meer en waarschijnlijk zal zij dan wat rustiger drinken.
    Als zij groter wordt dan zal zij de melkstroom beter aankunnen.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
    Groeten Rieneke

3. meisjex

meisjex Actief lid

9 aug 2008
    128
    0
    0
    Bedankt voor je snelle antwoord. Ik ben blij om te lezen dat die 4 straaltjes dus normaal zijn. Verder zal ik het inderdaad het harde schieten gaan opvangen en ik zal het spugen in de gaten houden.

4. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Veel succes!

Groeten Rieneke

Deel Deze Pagina