voedingsschema verprutst

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mymiracle, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

zucht...ik heb het voedingsschema helemaal verprutst omdat mijn meisje de ene keer om de 3 uur drinkt en dan weer 3.5 of 4 uur. het originele schema is zo:

06.00
    10.00
    14.00
    18.00
    22.00
    01.00

maar omdat mijn meisje (uiteraard) niet altijd op dezelfde tijden honger heeft is het nu na een paar weken halve uurtjes schuiven:

03.30
    06.30
    10.30 (moet ik haar zo nog geven)

en dan voor de rest van de dag nog maar 3 flessen afhankelijk van wanneer ze komt.

ik vind dit echt heel moeilijk, ik wil niet strak aan de 4 uur ertussen houden als ze echt honger heeft maar als dat steeds gebeurt krijg je dit dus, en ze sliep zo mooi door tot 6 uur als om 1 uur de laatste voeding was, ik kan haar gewoon niet laten huilen een half uur lang als ik weet dat ze honger heeft, gewoon even vastpakken heeft dan ook geen zin, het huilen stopt dan pas als de fles in haar mondje zit, speen wordt direct weer uitgespuugt (met kracht!)

help :(

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Tja, kindjes kunnen nog geen klokkijken hè dus die gaan zelf bepalen wanneer ze willen eten en letten daarbij niet op de klok. Wil je terug naar je oude regelmaat dan zul je toch moeten gaan sturen. Je kunt het ook op z'n beloop laten en hopen dat het vanzelf goed komt. Ieder z'n ding. Persoonlijk zou ik er weer een schema inbrengen.

3. mymiracle

dat ze geen klok kunnen kijken was me wel duidelijk ;)

mijn probleem is vooral dat ik het zo moeilijk vind om haar te laten huilen als ze honger heeft en me dan aan een schema moet houden. als er minimaal 3 uur tussen heeft gezeten geef ik haar altijd toch eten maar als dat een paar keer achter elkaar gebeurd dan weet je het wel.....

ze krijgt trouwens 6 keer 120 cc en weegt 4500 gram, dus voldoende voeding, ik heb al geprobeerd op te hogen naar 135 cc maar dan spuugt ze ineens een stuk meer dus heb het idee dat dat teveel is.

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    hoe oud is ze? anders toch nog een keer proberen de voeding op te hogen hoor. Ik gaf sowieso de laatste voeding altijd wat meer, in de hoop dat ze langer sliep! Isabella spuugde trouwens flink, maar dat deed ze ook als ze minder kreeg:)
    Succes ermee

5. mymiracle

ze is 8 weken vandaag :)
    anders ga ik proberen 130 cc per keer te geven, wie weet helpt het wat.

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.201
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi,

Ik zou gewoon lekker op verzoek voeden. Dat doen wij ook en wij hebben een heel tevreden mannetje die al vanaf week 7 de nachten doorslaapt van 22.00 uur tot 7 á 8 uur volgende ochtend. Niet te veel vastpinnen op vastschema is mijn tip!

7. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Wij hebben dit ook doorgemaakt. Een fijn schema, maar doordat ze zelf de boel begon te verschuiven moest ik er ook 's nachts weer uit of soms 's avonda heel laat dat het niet de moeite was om van te voren te slapen, maar eigenlijk weer te laat omdat ik weer werkte.
    Ik ben toen de eesrte en de laatste voeding op vaste tijden gaan geven en overdag hebben we het een beetje overgelaten aan haar.
    Zo behoud je wel je nachtrust maar kan ze overdag drinken wanneer ze dorst heeft.

8. mymiracle

dat is een goeie! bedankt, die ga ik invoeren ;)

Deel Deze Pagina