Ik heb een vraagje. Als mijn man een flesje heeft gegeven en ze vraagt een tijd later om een nieuwe voeding. Moet hij dat flesje uitkoken en speen of kan hij hem ook afwassen? Nu als ik thuis kom van me werk staat heel de aanrecht vol! Hij pakt elke keer een nieuwe fles. Ze heeft namelijk andere bewaarflessen dan de drinkflessen. Ze drinkt uit Difrax en daar kan niet in bewaard worden. En soms wil ze wel eens een klein beetje. We zijn nog aan het bekijken wat ze precies wil want soms pakt ze niet.
Hier nooit elke voeding een nieuw schoon flesje genomen. Wij hadden voor zowel Malou als Ruben 2 flesjes, die waren overdag in gebruik en werden 1x per 24 uur uitgekookt. Verder tussen de voedingen door schoonmaken met water en evt wat afwasmiddel en weer in de koelkast wachten tot de volgende voeding. Voor Benthe hebben we 1 flesje en die word elke dag 1x uitgekookt maar ook maar 1x gebruikt per dag. Toen we hem nog vaker per dag gebruikte deden we het zoals bij M&R en gebruikten hem dus de hele dag door en werd 1x per 24 uur uitgekookt samen met mijn kolf.
Hier altijd elk flesje uitgekookt... Ik kolfde op het werk en goot het dan in het aantal flesjes voedingen dat ze de volgende dag zou drinken. Daar uitgekookte speentjes en dop op en klaar zetten in de koelkast. Zo kan mijn vriend steeds een kant-en-klaar flesje pakken en geven. Fenne dronk gelukkig wel altijd een fles in 1 keer leeg... dat scheelt natuurlijk. Dan 's avonds die gebruikte flesjes weer uitkoken en in de kolftas voor de volgende dag etc. Ik had dus 2 setjes met 4 flesjes die ik steeds om en om thuis had en meenam naar het werk om in te kolven (alles Avent). Volgens mij ben ik met 8 mnd gestopt met zo vaak uitkoken.
Ik zou het gewoon 1x per dag uitkoken. Tussendoor de flesjes gewoon afwassen, op het droogrekje en gewoon weer gebruiken voor de volgende voeding. Elke voeding een nieuw flesje is echt niet nodig. Voor Ruben kook ik op dit moment alles 2x per week uit. Op maandag avond (gewerkt) en op vrijdag avond (do en vr gewerkt).