Hoi, Mijn zoontje wilt vaak geen fruit en groentehapjes eten. Hij drinkt inmiddels wel diksap en roosvicéé. Sinds kort wilt ie ook wel is af en toe pap. Maar hij is een hele moeilijker eter. Hij is 10,5 maand oud. En een fles melk wilt ie altijd wel, maar die mag ie nog maar 2x op een dag. Ik doe dan een fruitflesje van Nestle en een opvolgmelk flesje. Hij wilt wel liga koekjes eten of stukjes brood, maar meestal geeft ie dat meer aan de hond dan dat ie het zelf op eet. Hij pakt alles aan maar hij eet het niet echt op. Hoe krijg ik hem beter aan het eten?
Hallo, Lastig als je kindje niet zo goed eet als je zou willen, ik hoop dat je iets hebt aan onderstaande tips: Een klein schepje laten proberen, helpt kinderen te wennen aan allerlei smaken. Lust je kind iets niet meteen, probeer het dan een andere keer nog eens en herhaal dat zonodig: uiteindelijk gaat het er vaak wel in en moet het kind vooral wennen aan het nieuwe product. Houdt je kind niet van groente? Varieer met groenten: ongetwijfeld zijn er groenten die je kind wel lust. Dwing je kindje niet tot eten, maar geef het ook niet wat anders. Schep maar hele kleine beetjes op. Als je kind meer wil, vraagt het er wel om. Zorg voor een rustige omgeving tijdens het eten, zodat je kind niet afgeleid wordt.