Beeb heeft honger maar drinkt al 1 liter per dag.

Discussie in 'Voeding' gestart door karin29, 9 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karin29

karin29 Bekend lid

29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Hoi,

Vraagje: hoeveel cc drinkt jullie beeb van 3 maanden. Damien drinkt 5x 200 cc met gemak op. Heeft al een aantal dagen meer honger. 3,5 uur kan hij tussen zijn voedingen laten. Gelukkig wordt hij pas om 09.30 uur wakker waardoor ik toch wel uitkom met mijn voedingen (laatste fles om 23.00 uur) Nu heb ik ergens gelezen dat ze maar maximaal 1 liter flesvoeding per dag mogen in verband met de niertjes. Nu lukt me dit net maar ben bang dat hij er zometeen niet meer genoeg aan heeft.

Mag een beeb van 3 maanden meer dan 1 liter per dag als hij het echt niet meer kan houden? Herkennen jullie dit? Hoe gaan jullie hiermee om? Tips?
    Alvast bedankt.
    Groetjes Karin

2. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Gijs kreeg met 3 maanden nog 6 flessen van 180cc met 6 scheppen het op het CB zeiden ze ook dat het geen kwaad kon hij had het gewoon echt nodig.

3. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Als gijs er echt om vroeg kreeg hij dit ook. Dat advies kreeg ik ook van het CB. En Gijs was/is geen kleine baby maar mocht het toch.

Nu gaat het een stuk beter en zit hij op 4 flessen

4. karin29

karin29 Bekend lid

29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Taatje,

Oke thanx. Een beeb honger laten leiden is ook niet wat ik wil. Moet zometeen weer naar het consultatiebureau en heb het daar er ook even over. Wil namelijk niet meteen beginnen met voeding voor hongerige baby's.
    Groetjes Karin

5. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    laat je even weten wat het CB heeft gezegd. Ben nogal nieuwsgierig haaha

6. Luca drinkt normaal ook 5 flessen.
    4 van 200 en de laatste van 230-24occ zelfs met voeding voor de hongerige baby!
    ook een hongerwolfje.eet altijd alles op!
    Maar delaatste tijd laat hij weleens wat staan en word iets later wakker.
    Hij krijgt eerst om ed 4 uur en de laatste zat vaak 5uur tusssen. Maar altijd om 23uur. Maar ik moet hem altijd wakker maken.
    Dus ben vandaag eens begonnen met 4 flessen,maar dan van 230-240 eens kijken of het lukt. Heeft nu 2 flessen gehad, probeer de volgende om 16.-16.30 en dan rond 21 uur. kijken hoe laat hij wakker word.
    Misschien slaapt hij wel door.
    want echt altijd om 23 uur,slaapt hij nog,maar dan heeft hij de voorlaatste rond 17.30-18 uur en das te vroeg voor de laatste fles.

waarom niet voor de hongerige baby?
    Zitten niet meer calorien in en is niet zwaarder op de maag hoor. Vult gewoon meer.
    Luca is veel meer tevreden sinds hij dit krijgt.

Je laat je beeb idd geen honger lijden.
    Luca weeg nu ongeveer 6.5 stevig ventje,dat wel.

groetjes angela

7. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Luca is idd een lekker stevig ventje met 6,5 ;) maar als hij tevreden is. is dat het aller belangrijkste.

Gijs weegt nu 7,4 kilo en is een heel vrolijk tevreden ventje.

8. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    Ik had ook een hongerwolf, wij hebben heel lang forte gegeven dat is voor hongerige babies.
    En hij dronk ook sommige dagen iets meer dan 1 liter maar probeer wel 1 liter als max. aan te houden.
    Toen hij 4 maanden was zijn we gelijk potjes van 4 maanden gaan geven en toen ging het in combinatie met forte goed.

9. ozlem

ozlem Actief lid

26 dec 2006
    121
    0
    0
    apothekersassistente
    mijn dochtertje komt om de 3-4 uur voor haar fles ik ben sinds 1 week overgestapt op friso 1 extra maar ze krijgt nog steeds 6-7 flessen van
    150 cc (+ 5 schepjes) zij zit ook gauw aan de 1 liter. ze slaapt ook niet door.

ik heb ook helemaal geen ritme in de voedingstijden het lukt me bijna nooit om de laatste fles om 23.00 te geven :( :(

haar geboorte gewicht was 3475 gram en 02-01-2007 is ze weer gewogen ze woog 4705 gram.volgens de cb arts was het normaal, maar ik weet niet meer wat ik met de voeding aan moet ik wil ook niet dat ze te dik wordt :rolleyes: :rolleyes:
    ik denk dat ik morgen het cb maar bel

10. melody

melody Bekend lid

29 mrt 2006
    672
    0
    0

Ik heb met melody precies hetzelfde!
    Ze mag (volgens schema) maar 135 maar ze wil vaak meer!
    Dus ik weet ook niet precies wat ik nu moet...
    Op het CB zeiden ze dat ik meer tijd moest nemen over de flesvoeding, minimaal 30 minuten dus af en toe de speen eruit, maar dan gaat ze huilen en wordt nog gulziger!
    (overstappen op voeding voor hongerige baby's raadden ze me nog af)
    Ze wil ook vaak om de 3 uur en ook snachts...
    Haar wangen worden al lekker dik haha maar wil ook niet dat ze straks helemaal volgepropt zit, lijkt me niet gezond!

Dus ik ben wel benieuwd of hier iemand een oplossing weet ;)

11. Hoi,

lUca heeft altijd iets meer gekregen dan hij mocht.
    Hij had echt honger.
    Nu is hij vorige week echt heel verkouden geweest,niet eten,spugen en sindsdien lijkt hij genoeg te hebben met iets minder.

Normaal krijgt hij 5 flessen,van 4 x 200 en 1x 234-240 maar ik moet hem altijd om 23uur wakker maken. de voorlaatste fles is rond 18uur.
    Dacht ik gisteren ik probeer het met 4 flessen van 230-240- Had hij om 8-12-16.15 en toen om 18.15 60cc,hij bleef huilen en dat ben ik niet gewend. Luca is nm een heel tevreden mannatje,die bijna niet huilt.
    Na zijn fles van 23uur gaat hiju naar bed en slaapt tot 6.30 -8.00

Heb ik hem gister toch om 22.30 wakkeer gemaakt fles van 200cc en helemaal op,vanmorgen werd meneer pas om 9.45 uur wakker.
    Gister was een heel ander ritme,denk dat hij daardoor beetje huilerig was en zo laat wakker. Hij had gister weinig geslapen en onrustiger.
    Dus ik denk voor 4 flessen dat het nog te vroeg is, is toch weer per keer iets meer in fles.
    Maar als hij vandaag om de 4 uurtjes komt,dan kom ik op 4,dan is de laatste 22uur. Ben benieuwd.

Ik ga proberen de laatste voeding anders maar ipv 23uur naar 22.30 uur te schuiven en zo steeds wat eerder, maak ik hem gewoon wakker, "tank" ik hem bij.haha
    en uiteidenlijk zal hij toch minder drinken denk ik de laastet fles.
    Moeten we zelf ff kijken.
    Luca was ook in een keer van de nachtvoeding af,zonder af te bouwen ofzo,hij werd gewoon steeds later wakker.

Was wel lekker hoorvanmorgen,schrok om 9.30 uur wakker meteen gaan kijken en toen hij wakker werd,begon hij wat te brabbelen.
    Normaal krijgt hij meteen de fles als hij wakker word,maar de laaste tijd wil hij eerst ff alles ontdekken en kijken.
    Hij heeft nu zijn vingers ontdekt,wat zijn die lekker
    Ik had speentjes gekocht voor ouder dan 6maanden, de difrax combi,vind ik bijna nergens dus dacht meteen ff meenemen. Maar hij pakt bijna geen speen.vind mama niet zo erg. Hoef ik er snachts ook niet uit voor speentje.

Dit is Luca afgelopen zaterdag. Flink ventje,maar niet te dik vind ik zelf.
    wat vinden jullie?
    Hij si ook vrij lang al vind ik, de 24ste naar cb ben benieuwd.

groetjes Angela

12. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Devon kreeg al vanaf 2 maanden 5 flessen van 180 cc met 6 scheppen, dus volgens mij kan je het hem gewoon geven hoor. et 4 maanden kan je ook nutrix gaan toevoegen aan je voeding, ik doe dat alleen s'avonds laat, zodat hij de nacht lekker doorkomt

groetjes Marijke

13. melody

melody Bekend lid

29 mrt 2006
    672
    0
    0
    180cc al bij 2 maand? en hoe zwaar was devon toen dan?
    Wat zei het cb daarvan?

Melody drinkt meestal een dikke 125cc maar soms wil ze nog meer en geef ik haar nog eens een flesje en die drinkt ze ook bijna helemaal leeg...
    Maar ben bang dat als ik hier elke keer aan toe geef dat ze dan steeds meer nodig is om vol te raken?

14. karin29

karin29 Bekend lid

29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Hoi,

Ben naar het consultatiebureau geweest. Deze vertelde dat hij maar maximaal 200 cc klaargemaakte voeding mocht hebben. Mocht hem wel wat water bijgeven. Dit omdat hij anders alleen maar vetcellen aan ging maken. Dit terwijl hij 5980 gram weegt en dat is niet eens zoveel. Heb wel zoiets van als ik het hier niet meer mee ga redden ga ik over naar voeding voor hongerige baby''s. Ga hem geen honger laten leiden.
    Het voordeel is wel dat damien s'morgens laat wakker wordt waardoor ik met 5 voedingen om de 3,5 uur wel uitkom. Het lastige is nu dat hij morgen voor het eerst naar het dagverblijf gaat (oefenen) en hierdoor dus om 07.45 uur op moet. Wanneer hij wakker is wil hij ook meteen eten. Als hij dan om de 3,5 uur wil eten ga ik het niet redden schat ik zo in. Wanneer dit het geval is ga ik de laatste voeding van 23.00 uur maar naar voren schuiven. Wat een gedoe zeg. Valt heel mijn schema in duigen.
    Groetjes Karin

15. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    wat een heerlijk ventje die luca!ik hebzelf ook een lekkere dame:) is nu 6.5 kg ong..
    ik geef wel voeding voor hongerige babies, gaat goed, want ik gaf eerst veel te veel. nu krijgt ze 180x5.. ik geef nidina nestle forte, gaat ze ook meteen lekker van poepen:)

16. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Karin, als ik het niet redde om overdag er 4 uur tussen te laten, liet ik 's avonds er wat langer tijd tussen zitten. Dan slapen ze toch en zo kon ik het altijd mooi redden. Lynn werd dan ook niet uit zichzelf wakker, dus misschien is het het proberen waard?

17. karin29

karin29 Bekend lid

29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    HOi Chacha,

Ja dat is ook een manier. Het vervelende is wel dat ik Damien s morgens wakker moet maken rond 9 uur. Is dan eigenlijk nog niet bereid om wakker te worden. Hierdoor haal ik het niet eens om 4 uur tussen de voedingen te laten zitten. Ik moet wel wat smokkelen (3,5 uur overdag en om de 3 uur de laatste twee voedingen) anders kom ik niet op 5 voedingen. Ik zou hem ook eerder wakker kunnen maken maar hij vindt het slapen zo heerlijk.
    Groetjes Karin

18. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Wat heerlijk dat ie zo goed slaapt.
    Ik zou hem ook niet wakker maken hoor, als ie honger heeft meldt ie zich wel. Maar dan is het idd lastig om de avondvoeding later te geven.

Hoe ging het op het KDV met de voedingen? Alles goedgekomen?

19. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Jiri komt om de 3 a 4 uur. Hij krijgt 130cc maar mag meer van het CB. Helaas krijgt hij niet meer op dan 130cc. Dus kan helaas ook niet minder gaan voeden op een dag. Ben benieuwd wanneer hij eindelijk meer op gaat krijgen.

20. karin29

karin29 Bekend lid

29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi hoi (Chacha)

Ja op het dagverblijf ging het goed. Heb hem s morgens rond 08.15 uur wakker gemaakt en gevoed. Op het daverblijf hebben zij gewoon om de 4 uur gevoed en dat pikte hij gewoon. Hierdoor toch een goed schema aan kunnen houden. Ik heb dus geen strak schema waarbij ik iedere dag rond de zelfde tijden voedt. Leek me eigenlijk wel handig voor damien die regelmaat maar dat lukt niet zo goed. Vandaag is hij ook een keer erg honderig geweest, hij was om half 8 al wakker, en wilde een keer 2 uur later weer een voeding hebben. Maar tot nu toe is het goed te doen. Hij blijft wel wat hongerig.
    Groetjes Karin

Deel Deze Pagina