Welk flesje gebruiken jullie voor borstvoedingskindjes

Discussion in 'Borstvoeding' started by Loki09, Jul 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Mijn kleine meid is nu 9 weken en we gaan nu iedere dag 1 voeding kolven en deze via de fles geven om te oefenen. Over een paar weken gaat ze naar kdv en de oma's als ik weer aan het werk ben.

Nu heb ik al wel eerder zo nu en dan 50/60 cc gekolfde melk gegeven om te zorgen dat ze het flesje (blijft) accepteren en dat ging goed maar nu het hele voedingen worden wil ik wel zeker een goede fles hebben en zorgen voor zo min mogelijk krampjes en een zo voldaan mogenlijk gevoel (ook qua zuigbehoefte). Dus ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!

Ik doe nu dmv haar gewicht berekenen hoeveel ze moet (150 cc x 4,6 kg / 6 voedingen = 115cc). Dit geef ik in een Tommee Tippee fles. Over 115 cc doet ze 15 minuten en wil daarna nog een minuut of 5/10 de speen omdat ze nog zuigbehoefte heeft.

Ik kijk nog even aan hoe het gaat met de Tommee Tippee maar zou ook graag vast ervaringen horen over de Medela Calma en de Breastflow. Ook de BornFree en de Dr Brown hoor ik vaak voorbij komen, dus ervaringen daarmee en algemene tips zijn uiteraard ook welkom!

2. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    De breastflow ging hier prima de eerste weken, maar die wil ze nu niet meer. Wij gebruiken Avent met een nr 1 speen.

3. babyproject

babyproject Niet meer actief

De Medela Calma was hier geen succes, dus toen maar gewone Medela speentjes. Werkte prima. Een "specialere" speen bleek helemaal niet nodig.

4. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

Apr 1, 2010
    7,023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Hier vanaf het begin (ivm bijvoeden (rand-dysmatuur)) de breastflow gebruikt, gaat nogsteeds prima! Beau heeft hierna ook niet meer zuigbehoefte als na live-voeden..

5. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    3,708
    4
    38
    Ik heb eerst ook de tommee tippee gebruikt, maar na een paar weken wilde ze die idd niet meer. Toen ben ik overgestapt op de flessen avent, maar die vond ik zelf niet prettig vasthouden en ze dronk ze echt supersnel leeg! Zelfs met het kleinste gaatje. Uiteindelijk heb ik een flesje van difrax erbij gekocht, en die beviel me nog het beste. Met de flessen van medela en dr.brown heb ik geen ervaring, maar ik hoor wel heel veel goede verhalen over dr brown!

6. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

Mar 16, 2010
    1,010
    0
    0
    utrecht
    Ik gebruik de medela calma, al vanaf het begin. Soms problemen dat hij driftig word omdat hij niet goed zuigt en dan duurd het te lang voordat de melk komt. Maar dat hij heeft hij ook als tsr iets te lang duurt.
    Met avent fles had hij zijn fles veel ste snel leeg.

7. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    de medela calma snapt mjn zoontje niet. Daar drinkt ie niet uit. De tommee tippee is perfect voor hem. Hij was een enorme flesweigeraar maar met deze fles heeft hij uiteindelijk niet meer geweigert.

8. MIss X

MIss X Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    2,960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ik geef haar nu al 1 a 2 flesjes per dag. Heb ik bij mijn oudste dochter ook gedaan met de dilfrax fles. Helemaal prima, werd gelijk geaccepteerd en heb ook niet meer tot haar derde jaar van mijn oudste dochter hoeven switchen van fles.
    niet hoe het nu gaat met deze prinses maar accepteren doet ze wel en vind het allemaal prima.

Hoeveel geven jullie je kleintjes?

Ik merk dat mijn dochter al 100 cc op kan, maar weet nou niet of dat teveel is.

9. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    100 lijkt me erg veel. als je 1,5 x gewicht baby doet en dat deelt door het aantal voedingen, weet je wat je ongeveer kan geven...

10. blinky

blinky VIP lid

Feb 11, 2010
    8,249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    de eerste maanden alleen tommy tippee gebruikt en dat ging super. nu hij groter is gebruik ik meestal gewoon een avent fles met nr 2 speen. denny heeft nooit problemen gehad met een flesje en heeft ook nooit tepel/speen verwarring gehad

11. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

Aug 11, 2008
    1,477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Hier vanaf het begin de Aventfles en speen nr. 1 gebruikt. Dennis doet er 15-20 minuutjes over om een flesje leeg te drinken en dat voldoet hem nog het best. Tussendoor nog een keertje de nr. 2 speen geprobeerd maar dat ging veel te snel, het liep net zo snel z'n mondje uit als het erin kwam, dus maar snel weer overgestapt op nr. 1.

12. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Hier Tommee Tippee vanaf 4 weken om te oefenen en nu nog steeds met succes op dagen da ik werk. Hij bevalt, dus ga niet meer wijzigen.

13. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Hier Avent met nmr 1 speen. Ze doet ongeveer 20 minuten over 160 ml. Tussen door wel 3x boeren, maar gaat prima.
    Ze drinkt met de fles rustiger dan aan de borst ;)

14. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    8,002
    6,753
    113
    zuid-holland zuid
    hier begonnen met Tommee tippee, maar toen hij met 5 mnd naar het kdv moest wilde hij ineens geen fles meer. Na heel veel uitproberen zijn we toen uiteindelijk bij Difrax uitgekomen en die gebruiken we nu nog steeds

15. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

Jul 20, 2008
    1,338
    0
    0
    Lelystad
    Hier de flessen van BornFree, voor flesvoedingsbaby gebruikt en nu ook voor borstvoedingsbaby, gewoon met kleinste speen (fase 1) gaat heel goed!

16. Mar999

Mar999 Actief lid

Jun 28, 2010
    234
    0
    16
    Hier altijd de breastflow gebruikt. Tot volle tevredenheid.

Share This Page