Hoi, Ik heb een vraagje. Onze kleine meid is inmiddels 3 weken oud. Ik geef borstvoeding. Ze drinkt erg gulzig en heeft vaak de hik en is buiten adem. Hoe kan ik dit voorkomen? Met name in de avond komt ze vaker voor een voeding. Dit verschilt per tijd de ene keer drinkt ze 15 min en de andere keer langer. Hoe lang mag ze maximaal aan een borst drinken? Mijn borsten zijn vaak na een half uur nog niet leeg en er komt nog melk uit. Ook geven wij vaak als we de nacht in gaan nog extra bijvoeding na de laatste voeding. Onze meid is namelijk nog niet tevreden en dit ook om mijn tepels te sparen. Hoeveel mag ik haar maximaal bijvoeden? Kortom een hoop vragen. Hopelijk is het duidelijk zo. Alvast bedankt voor je reactie. Groetjes, A.
hoi sorry dat deze vraag even is blijven liggen. Heb je een sterke toeschietreflex dat ze zo snel drinkt? In dat geval zou je ervoor kunnen kiezen om even pauze in te lassen, haar van de borst te halen en de melk even weg te laten stromen. Baby's drinken s avonds vaker, dat noem je clusteren, vaak kunnen ze dan in de nacht iets langer slapen. Bijvoeden lijkt me helemaal niet nodig in jouw geval, je hebt voeding genoeg als ik dit zo lees. Als je merkt dat ze niet meer actoef drinkt maar aan het sabbelen is, haal je haar van de borst af, dan spaar je je tepels ook. Als je meer vragen hebt, hoor ik het wel weer. Mirjam