Baby met eczeem. consultatiebureau raadt pepti voeding aan.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rozeroos, 5 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Fay heeft helaas constitutioneel eczeem net als haar papa. Nu zijn we allerlei zalven aan het proberen, want zalven op vaseline basis reageert haar huid niet goed op.
    Nu is het zo dat het consultatie bureau heeft geadviseerd om pepti voeding te proberen.
    Nu krijgt ze omneo en doet het daar redelijk goed op. Ze groeit goed, drinkt goed. Alleen spuugt ze heel veel. (vooral was probleem)
    Ze huilt niet, slaapt goed. Dus vraag me af of het wel slim is om over te stappen van voeding.

Wat vinden jullie. Zou het kunnen dat haar eczeem weg gaat als ik pepti ga gebruiken? Is het handig om over te stappen?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Eczeem is soms gerelateerd aan KMA, dus ik zou iig kijken of het helpt.

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Lees dat je schrijft vaseline zalven helpen niet...maar die halen de eczeem niet weg natuurlijk ;)

Hier hebben we ook allemaal eczeem maar heb altijd bv gegeven dus wat betreft de fv kan ik je niet helpen. Wel spuugde de meiden hier ook maar ik gaf jhbroodpitmeel en dat hielp goed.

4. Rozeroos

De zalven gaan we nu ook uitproberen. Vette zalven om haar huid soepel te houden en hormoonzalf op de plekken die echt jeuken en hardnekkig zijn. Liefst zo min mogelijk.

Het gaat me echt om de voeding. Ik wil namelijk het namelijk wel proberen, maar het is toch een flinke stap om van voeding te veranderen. Zeker omdat het verder heel goed gaat. jhbp gebruik ik al door de voeding. Ondanks dat spuugt ze nog steeds. Ze spuugt ook nog rustig 3 uur na de voeding. Maar van het spugen zelf heeft Fay geen last. Ze geeft geen pijn of ongemak aan. Vandaar dat ik het een was probleem noem, ben de hele dag bezig om Fay schone truitjes aan te trekken.

Daarom wil ik graag advies en de ervaringen van andere horen.

Maar kan het zo zijn dat een kindje KMA heeft maar verder helemaal geen klachten dan eczeem?

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Maar ze komt wel gewoon goed bij?
    Hier was het idd niet fijn om iedere keer schone kleren aan te doen...slabbertjes hielpen ook wel trouwens.
    Maar toen ze vast voedsel gingen eten was het voorbij.....dus als ze er zelf geen last van heeft zou ik het zo laten?

6. Rozeroos

Ze zit met de groei prachtig op haar lijntje. Ze is ook wat groter en zwaarder dan gemiddeld. Dus dat gaat prima.
    Ook de rest van de ontwikkeling verloopt goed.
    Ze is een ontzettende vrolijke baby. Slaapt overdag heel weinig, maar daar in tegen leg ik haar om 18.00 op bed, geef 22.00 droomflesje en slaapt ze tot 'smorgens 6.00

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nou klinkt toch super!
    Maar die andere voeding is compleet anders kwa samenstelling? Ze kan daar last van gaan krijgen of?
    Anders zou je het natuurlijk eens kunnen proberen...als ze al minder spuugt is natuurlijk wel fijn...

8. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Mijn dochter heeft ook eczeem. De arts dacht dat KMA mogelijk de onderliggende diagnose kon zijn.
    Omdat ik BV geef, heb ik zelf 2 weken koemelkvrij gegeten. Daarna weer geintroduceerd, maar merkte geen verschil.
    Als ik jou was zou ik wel de pepti proberen om KMA uit te sluiten.

9. Rozeroos

Daarom vraag ik het me ook af of ik wel van voeding moet wisselen. Ze doet het gewoon goed en heeft helaas eczeem.

Die andere voeding is flesvoeding voor kindjes met een koemelkallergie. Dus een vrij grote stap om te nemen.

10. Rozeroos

Dus jij hebt dat advies ook gehad. Ik heb namelijk niet zoveel vertrouwen in het consultatiebureau. Ze hebben namelijk al eerder vertelt dat omneo voeding hypoallergeen was terwijl dat niet zo is.
    Daar kwam ik pas later achter toen ik al van voeding was gewisseld.

Hoelang is het handig om de voeding te proberen?

11. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Bij mij was het de huisarts die het adviseerde. Ik was een paar weken daarvoor met mijn dochter in het ziekenhuis voor iets anders, maar die kinderarts vroeg mij ook of ik melkprodukten at. Dus die dacht er ook al aan.
    Ik weet niet zo goed hoe lang je het zou moeten proberen. Ik kon dat niet echt terug vinden. De arts zei 2 weken tegen mij, dus dat heb ik maar aangehouden.

Deel Deze Pagina