MIjn medela swing ging gisteren kapot, gelukkig had ik de Ameda achter de hand. Ik heb net dus dubbelzijdig gekolft,maar helemaal niet naar tevredenheid. Wat is nou handig met deze kolf....hoe krijg ik de tepelhof en tepel nu goed gecentreerd? ( grote cup), en hoe kan ik nu handig opschroeven? Als ik 2 kolven vastheb kan ik niet anders als met mijn mond de ronddraai knoppen bedienen. Wie kan mij helpen?
Ehm ik heb geen verstand van de Lacaline, maar ik kolf ook dubbelzijdig. Ik zet eerst de kolf aan, wel op een zachte stand. Dan plaats ik de schelpen. Dan als ze goed zitten, klem ik er eentje in mijn elleboog en houdt met dezelfde hand de 2e vast (snap je me nog?) En dan ga ik aan de volumeknop draaien. En je moet ook vaak aan een andere kolf wennen he. Balen trouwens dat ie kapot is!
Ik zit echt te balen als een stekker hier! Normaal kolf ik zo'n 130ml per sessie en nu maar 30ml met syntocinon. Ik ga zo nog maar eens proberen,anders koop ik vanmiddag een nieuwe swing.
Dus geen tsr... niet stressen meid, lekker kopje thee erbij, denk aan je prachtige kereltje met zijn bolle wangetjes of ga surfen, lezen, of gewoon de ogen dicht. Heb je nog garantie op je swing?
Gewoon even contact opnemen met Medela, niet geschoten is altijd mis. Ik kolf ook dubbelzijdig maar dan met de PISA. Ik doe het zo. Schelpen op de borst de linker druk ik tegen mijn borst met mijn linker onderarm en de rechterschelpt houdt ik vast met mijn linkerarm. Dan heb ik rechts vrij om de kolf aan te zetten en het volume in te stellen. Hoe is het nou gisteren gegaan ?
Hoi Jingels. Misschien kom ik wel als mosterd na de maaltijd, maar dat moet je me dan maar vergeven.. Ik heb ook de Lactaline, maar dubbelzijdig kan ik er ook niet mee kolven. Ik heb aan het uiteinde van het slangetje een dopje zitten wat ik in het apparaat steek (ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel) en daar zit dan weer een dopje in waarmee ik 1 van de luchtgangen kan dichtmaken. Zodat je maar 1 slangetje gebruikt. Zo kolf je eenzijdig. Misschien is dat een optie.
Gisterenavond kolfde ik ook maar 30 ml. Alle goede raad opgevolgd, goed masseren, warm washandje erop, syntocinon, foto van Jelte erbij. Hielp dus allemaal niets. Ik vanochtend vroeg een nieuwe swing gehaald. Eerst gebeld met Medela, nouja kon natuurlijk geen bon overleggen... , een hele begrijpende mevrouw aan de lijn , waarschijnlijk was de motor gewoon op. Ik heb hem natuurlijk iedere dag tenminste 1x gebruikt,maar ook wel eens 2 of 3x daags dus ja. In ieder geval zonder bon kon ze weinig voor me doen, nouja snapte ik ook wel. Dus ik een nieuwe gehaald. Gekolft op mijn werk,nou als vanouds, echt heerlijk! Meteen weer 150 ml per keer. Een dubbele kolf is het gewoon niet voor mij. Ik ben natuurlijk die swing ook al zo lang gewend. Ik blijf lekker bij mijn swing,dan maar iets langer bezig, maar voor mij werkt hij prima.
Ja, precies, iedereen is natuurlijk een bepaalde kolf gewend, voor de 1 is dit prettig voor de ander dat. Wat kan een vrouw toch gelukkig zijn met haar kolf.... 8)
Fijn dat je nu weel lekker kan kolven. Maar als ik heel eerlijk mag zijn dan vind ik die levensduur niet zo lang.
Nee,maarja als ik die bon nog had gehad had ik een nieuwe gekregen . Volgens mij zijn die motortjes na verloop van tijd gewoon op, het slijt natuurlijk toch. Je moet ook een beetje geluk hebben denk ik met dat soort dingen,maar over het algemeen ben ik heel tevreden over de swing.
een reactie waar je misschien niets meer aan hebt omdat je alweer een andere kolf hebt, maar misschien hebben andere dubbele kolvers er wel iets aan. Ik kolf dubbel met de Ameda lactaline personal en heb de handigheid gevonden om handsfree te kunnen kolven: ik laat mijn voedingsbh dicht en klem de kolf tussen het buitenste randje en het sluitende flapje van de bh . Beetje zoeken om de kolf op het juiste plekje te zetten, maar als het dan eenmaal zit blijven ze prima zitten en zo heb je de handen vrij voor een kopje thee en een boekje. Beetje gek gezicht, maar ik voel me toch al niet zo charmant met die kolf. Mijn vriend vroeg de eerste keer toen hij me zo handsfree bezig zag of het apparaat vanzelf afsloeg bij 20 liter, hihi.
Welke cupmaat heb jij dan, want ik denk dat dat bij een cupF of zware borsten niet werkt. Ik heb het ook geprobeerd hoe jij het nu beschrijft en bij mij ging dat absoluut niet.
@Jingels: ik heb 't net ook geprobeerd, maar het lukt bij mij ook niet hoor (heb ook cup F). Er komt wel wat uit maar omdat je borsten zo plat worden gedrukt als een pannekoek wordt het niet wat. Tis wat handiger als je de borst kunt ondersteunen met je andere hand. Dan komt er bij mij wat meer uit ook.
Heb inderdaad niet zo'n grote cupmaat: C. Kan me voorstellen dat het met een grote cup niet goed gaat.