bijvoeding 3 en een halve maand

Discussion in 'Baby en dreumes' started by wendyd, Mar 25, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wendyd

wendyd Actief lid

Oct 5, 2006
    159
    0
    0
    schiedam nederland
    hallo, vanaf volgende week willen wij ons zoontje een paar hapjes groenten en fruit geven, want hij krijgt al het maximale aan flesvoeding 5 x 200, maar heeft daar niet altijd meer genoeg aan dan heeft meneer nog honger en komt sneller om de fles. nu willen wij hem tussen de flessen door bv om 12.00 een half potje fruit geven voor 4 maanden die kleine potjes en dan om 17.00 een half potje groenten ook zo,n klein potje dus bij elkaar misschien 2 eetlepels of iets meer. groenten en fruit. wie van jullie is er ook vroeger dan 4 maanden gestart me hapjes en hoe ging dat? groetjes wendy

2. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

Feb 20, 2006
    1,232
    0
    0
    spijkenisse
    Ik ben ook iets eerder begonnen met het geven van fruit en groente en het ging heel goed.

Ik deed 4 dagen met een potje groente en fruit in het begin, na 4 weken ben ik over gegaan op een half potje groente en fruit per dag.

Ik zou eerst beginnen met het 1e hapje en geef dit een aantal dagen achter elkaar om te kijken of je zoontje uitslag krijgt, dus geef 2 potjes 3 a 4 dagen achter elkaar het zelfde groente of fruit, zo kan je zien als hij exceem krijgt van iets.

3. nokinee

nokinee Actief lid

Feb 24, 2006
    226
    0
    0
    Ik ben ook eerder begonnen met fruit want onze zoon is ook een hongerkont!
    Ik ben eerst begonnen met fruit en twee weken later pas met groente en dat ging erg goed.
    Ik zou wel eerst beginnen met een paar kleine hapjes om te kijken hoe je kindje hierop reageert en als het goed gaat kan je het vanzelf opvoeren.

4. nokinee

nokinee Actief lid

Feb 24, 2006
    226
    0
    0
    Ik ben nog iets vergeten te vertellen want wat bij Thijmen erg goed heeft gewerkt is voeding voor hongerige baby's en een schep extra voeding toevoegen maar misschien moet je dit overleggen met het cb.
    Misschien heb je er iets aan.

5. setje

setje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    1,989
    0
    36
    Hoevelaken
    Ik ben vandaag bij het cb geweest, en mag nu ook al beginnen met bijvoeding. Hij heeft vanmiddag een beetje banaan (uit potje) gegeten en vond het errug lekker!

6. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik zou niet 4 dagen met hetzelfde potje doen hoor. Een geopend potje is maximaal 48 uur houdbaar.

7. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

Nov 20, 2006
    3,570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    ik ben met 3.5 maanden begonnen met fruit omdat meneer ook honger had. 1 lepel per dag en dat opbouwend wel 3 dagen het zelfde fruit. met 4 maanden krege hij groente erbij ook opbouwend met 1 lepel naar meer

8. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

Feb 20, 2006
    1,232
    0
    0
    spijkenisse
    Het was ook 3 dagen ja, hoe kom ik nou op 4 dagen dan? :oops: :p

Geen idee, komt denk ik door die 4 weken die er achter staat hihi

9. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Nokinee: Wat bedoel je met een schep extra voeding? Dan doe je er toch ook wel extra water bij? Ik mag nu van het cb 6,5 schep op 200 water gaan geven van forte (5x per dag).

Share This Page