Vandaag eindelijk een keer zelf worteltjes gekookt voor onze Anique. Zeer goed gelukt zelfs, kreeg het niet superfijn met de staafmixer maar het ging er bij de dame goed in (en dat doet mama heel veel goeds natuurlijk !) Maar goed, wat me opviel is dat het gesmeer met de zelfgemaakte prak vele minder is dan met het potje van Olvarit. Als er met Olvarit gesmeert is lijken dat echt superchemische vlekken die je er dus ook niet meer uitkrijgt. Ik heb op het potje gekeken maar er zijn geen kleurstoffen toegevoegd, hoe kan het dan toch zulke mega vlekken veroorzaken? Vanaf nu dus alleen maar zelfgemaakte worteltjeshap Is een van jullie dit ook opgevallen? groet Judith
Ja de potjesvoeding veroorzaakt erg iritante vlekken die er niet uit gaan! Heb ook nooit gesnapt hoe dit komt Misschien door conserveringsmiddelen oid? Gr. óók Judith
bedoelen jullie ook op de huid? k heb t wel dat de vlekken niet meer uit de slabbers gaan maar op het gezicht ofzo gaat het er netjes af met billendoekjes
Ik bedoel op de kleding en de slabbetjes. Ga nu maar een mailtje naar Olvarit sturen, wie weet hebben ze een logische verklaring? gr. Judith
hoi als je het met een staafmixer is gedaan of blender,blijven idd soms stukjes. Maar ff door de...jeetje hoe heet dat ding nu op nederland, zullen we zeggen een ijzeren zeefje, echt heel fijne gaatjes. Snappie? groetjes angela
Ik heb een emmer met water en biotex of schout erin, en hier gooi ik alle vieze slabbetjes in Zo word het eerst geweekt, en krijg je alles netjes schoon, nadat je het weer hebt gewassen.
@ mensi hoelang laat je ze er in staan dan? heb ook veel vlekken in de slabbers ook met verse hapjes.
Ik heb bij de hema een plastic slab gekocht. Zo een van zacht buigzaam plastic. Deze veeg je zo schoon en de vlekken in het boordje krijg ik wel schoon in een sopje. Citroenafwasmiddel op de vlekken en dan in de wasmachine, dan gaan ze er wel uit! De vlekken niet laten intrekken!
mensi: ik heb dat met civan zijn slabbers ook gedaan, een hele nacht in de biotex maar dat hielp niet...
Ik gebruik zo een emmer van het kruitvat. Het is een soort van oxi vlek weg of zo iets en dat werkt erg goed en je kan met dit spul ook dingen in de week zetten. Je doet gewoon een schepje bij je wasmiddel "en zo schoon is de was nog nooit geweest"hahaha
als daan worteltjes op heeft en zijn kleding zit eronder leg ik het gelijk ik de schout zelf alle poepvlekken gaan er mee uit.