Hoihoi, het zal vast al wel een keer gevraagd zijn maar was even benieuwd. Sinds 1.5 week geven we bijvoeding. Groente vind ze vreselijk, fruit ook maar gaat iets beter. Ze komt veel en geeft bijna alles terug. Moet ik iets anders proberen of juist stoppen of hoort dit gewoon bij het gewenningsproces? Ik geef haar nu 1x een hapje na de fles van half 8 (ze krijgt nog 5 flessen van 180+6) moet ik het hapje vroeger doen? Ze drinkt de flessen aan het eind van de dag slecht leeg. Kan ik dan iets meer in de andere flessen doen en 4 flessen geven + 2 hapjes tussendoor of is dit dan teveel? Alvast bedankt voor het meedenken!
Misschien is ze er gewoon nog niet aan toe? Ik gaf fruit altijd sochtends en later groente erbij savonds
Ze had niet meer genoeg aan haar flessen. En volgens het cv vertoonde ze alle tekenen van 'eraan toe zijn'. Fruit vind ze lekkerder maar ik wil haar niet verwennen daarmee. Misschien geef ik het te laat op de dag?
Fruit in de ochtend en groente eerst 15:00 gedaan en nu is dat 17:30 geworden. Heb je de groentes steeds 3 dagen hetzelfde gegeven? Ze wennen ze ook vaker eraan en sluit je allergien uit. Advies is vaak ook eerst groente doen en zodra die lekker gaat dan fruit gaan geven
Wat waren deze tekenen? Kijken wat jij in je mond stopt. Dingen in de mond stoppen. Handjes in de mond stoppen. Deze? Dit zijn GEEN tekenen van toe zijn aan bijvoeding, maar doodnormale standaard ontwikkelingen van een baby. Net als later zelf gaan zitten en lopen. Een kind ondergaat deze ontwikkeling ergens in zijn leventje. Lichamelijke ontwikkeling zegt vrij weinig over er aan toe zijn. De darmen kunnen het vanaf 4 maanden aan en dat is de reden dat het mag. Hoewel who nog steeds het advies van 6 maanden adviseerd, wil het cb liever naar nutricia luisteren (die het verkoopt en dus winst haalt uit zulke praatjes) Kijken naar je kind is het belangerijkste. Bij twijfel zeg ik; niet doen. Wacht nog even en probeer het over een maandje nog eens.
Snap hem niet.. Ze laat flessen staan maar had niet genieg aan flessen? Volgen jullie het nog? 4mnd en gelijk starten fruit/groente ook al wil ze niet is niet doen. Als je per se wil starten om een of andete reden dan start eerst met groente die mild is: courgette, bloemkol . Elk soort geef je 3 dagen lang 1-2 lepeljes. Geef het rond maaltijd 17.30-18.00. Daarna fruit ook mild bijvoorbeeld pruim of appel/peer. Pas met 5.5-5 begin je echt uitbreiden uitproberen en meer geven. Ook in stukjes als je wil. Dan pas gaan ze smaak waarderen.
Kv is nog steeds de belangrijkste voeding voor je baby. Met 4 maanden mag je een hapje geven,maar als ze haar flessen niet leegdrinkt lijkt het me dat je beter daar op kan focussen. Ik snap alleen niet helemaal dat ze niet meer genoeg had aan flessen maar ze niet leegdrinkt? Het cb heeft waarschijnlijk een bezoekje van Olvarit gehad.....
Jeetje piccolina,. Sorry hoor maar ieder doet het op z'n eigen manier, ik vraag om advies niet om een schema hoe ik mijn dag in moet delen. Je kent mij niet en m'n kind niet dus dat bepaal ik zelf. Ze ging steeds vaker flesvoeding tussendoor vragen (wilde binnen de 3 uur een voeding) daarom raadde het cb aan om te beginnen. Sinds ik begonnen ben drinkt ze de laatste 2 flessen niet goed meer leeg. Ik dacht dat dit misschien kwam omdat ik het hapje te laat op de dag geef (zwaarder te verteren misschien) dus vandaar dat ik advies vroeg hoe andere het doen. In mijn omgeving begon iedereen met 4 maanden dus dacht niet dat daar iets mis mee zou zijn maar denk dat ik dan nog even rustig aan doe en even goed kijk wat mijn meisje aangeeft.
En als je tussendoor een klein flesje geeft, kom je dan in de knoop met de hoeveelheid? Overigens is het ook makkelijker om bij het proberen s'ochtends of rond het middaguur te geven.Mocht er iets niet goed vallen dan merk je dat niet om 1 uur s'nachts... Maar wellicht is het beter om nog even te wachten. Met hapjes beginnen mag maar hoeft niet!
Meid, als ze zo reageert, zou ik even een poosje rust nemen en met 5 maanden + nogmaals een poging wagen. Lijkt me dat ze nog niet zo goed gaat op bijvoeding en melk (bv/fv) blijft immers nog steeds de belangrijkste voeding op dit moment.
Bedankt voor de tips! Ik zet de bijvoeding inderdaad nog even aan de kant en probeer het over een paar weekjes weer!
Verstandig van je. Als je weer gaat beginnen, let dan op een paar dingen: 1. Zorg dat je altijd een uur tijd hebt tussen melk en hap 2. Geef geen mengsels, maar puur één ding tegelijk (dus geen potjes, daar zit allerlei onnodige rommel in. 3. Geef minstens 3 dagen achter elkaar hetzelfde. 4. BEgin met groente, en begin pas met fruit als er miNstens 4 verschilende groenten met smaak in gaan.
Bedankt voor je advies! De meeste tips deed ik inderdaad al. Ik ben begonnen met vers, maar dit was echt drama, dus heb daarna potjes geprobeerd. Omdat het toch maar 5 happen is vind ik dat nu makkelijker, als ze dan straks meer eet ga ik het vers maken. En inderdaad eerst die groente! haha. Maar ik wacht even tot ze 5 maanden is en ga het dan gewoon opnieuw proberen, het heeft geen haast!
Hoi allemaal, mijn dochtertje heeft sinds afgelopen weekend de 5e fles laten vallen. Ze laat er overdag zo'n 4,5 uur tussen waardoor de 4e tussen 9 en 10 uur is. Ze drinkt overigens nog steeds 180+6. Krijgt ze dan wel genoeg voeding? Het is een stevige baby dus het zal niet zomaar kwaad kunnen maar is dat een teken dat ik de bijvoeding weer moet proberen of heeft dat er niks mee te maken?