Ketjap manis, Thaise vissaus etc.

Discussie in 'Voeding' gestart door Jessie80, 5 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Deze week een nieuw kookboek gekregen, over koken zonder pakjes en zakjes. Nou heb ik sinds een jaar al de zakjes en pakjes zoveel mogelijk de deur uitgedaan maar ik was op zoek naar inspiratie ;)

Maar nu mijn vraag: in veel recepten met rijst, bami enzovoort wordt naast losse kruiden ketjap manis of bijvoorbeeld vissaus gebruikt. Kan iemand mij vertellen of deze niet teveel zout bevatten voor onze kleine man? En vanaf wanneer (even op de zaken vooruitlopend) kan je sojasauzen überhaupt geven?

2. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vandeweek gewokt en daarin ketjap manis zoutloos gebruikt. Dat staat in het schap waar ook de zonnatura producten staan. Ze vond het heerlijk!

3. 2jees

2jees Niet meer actief

Sojamelk mag vanaf een jaar dus saus ook lijkt me.

4. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0

Volgens mij zit er wel een verschil tussen sojamelk en sojasaus.

ik denk dat zowel sojasaus als vissaus erg zout zijn, maar als je maar een klein scheutje moet wel kunnen toch? Ik wacht zelf wel voor de zekerheid tot na een jaar.

5. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Ik heb ook ketjap gekocht met minder of geen zout. Ook bouillon blokjes enzo koop ik met minder zout. Ik moet wel heel eerlijk zeggen dat ik nu niet meer zo nauw kijk dan in het begin...

6. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Een klein kind eet niet van die hele grote porties,dus denk dat het met de totale hoeveelheid zout uiteindelijk weer meevalt....

Deel Deze Pagina